MotoGP vs WSBK - kto przejmie wy³±czno¶æ w Walencji?
W³a¶ciciel praw do serii MotoGP, Dorna Sports, walczy ze swoim odpowiednikiem w wy¶cigach WSBK, Infront Sports, o wy³±czno¶æ na starty w Walencji. Chodzi o tor im. Ricardo Tormo, na którym Motocyklowe Grand Prix odbywa siê od sezonu 1999, a World Superbike od 2000. Impreza na hiszpañskim torze jest jedn± z najbardziej owocnych w ca³ych sezonach obu serii, bior±c pod uwagê popularno¶æ i liczbê widzów. Dorna chce mieæ wszystko dla siebie.
W³a¶ciciel praw do MotoGP chce przekonaæ zarz±d toru w Walencji, aby ten nie przed³u¿a³ kontraktu z Infront Sports. Zablokowa³oby to wizyty karuzeli WSBK w Hiszpanii w ogóle, a jest to raczej ma³o prawdopodobne, zwa¿aj±c na ogromn± popularno¶æ tych wy¶cigów w kraju. Trzeba wzi±æ pod uwagê, i¿ Motocyklowe Grand Prix pojawiaj± siê na terenie Hiszpanii w sezonie 2010 a¿ czterokrotnie. W³a¶nie to mo¿e byæ g³ównym powodem, dla którego Dorna nie objê³aby wy³±czno¶ci nad torem im. Ricardo Tormo.
Powody, dla których MotoGP mia³oby wyrzuciæ WSBK z Walencji nie s± oficjalnie znane. Szczególnie, ¿e wy¶cigi odbywaj± siê w skrajnie oddalonych czê¶ciach sezonu, a Hiszpañska publiczno¶æ ma apetyt du¿o wiêkszy, ni¿ dwa powa¿ne wy¶cigi motocyklowe na jednym torze. Mo¿liwe, i¿ Dorna Sports chce siê odgry¼æ za konflikt, jaki powsta³ w trakcie wprowadzania nowej klasy Moto2 do Grand Prix. Infront Sports zbuntowa³o siê wtedy, i¿ to oni maj± wy³±czno¶æ na motocykle seryjne. Sprawa zosta³a jednak wyja¶niona; argumentem by³o, i¿ jedynie silniki s± seryjne, a ca³a reszta konstrukcji motocykli Moto2 jest prototypowa.
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeJu¿ samo to ¿e Dorna chce u¿ywaæ silników seryjnych w prototypach jest ¶mieszne. To okropne ¿e wprowadzili na w³asne ¿yczenie przepisy które ich zg³adzi³y, a serii WSBK przynios³y znakomite ...
Odpowiedzpo chamsku dorna zrobila, co im przeszkadza to wsbk?...
Odpowiedz