Moto Guzzi Stelvio debiutuje przed targami EICMA. Powrót legendy w nowoczesnym wydaniu
Tuż przed targami EICMA Moto Guzzi postanowiło zaprezentować powracający do oferty model Stelvio. Niektóre zagraniczne redakcje miały nawet okazję przetestować wersję przedprodukcyjną. Nowe wcielenie dzieli silnik i część komponentów z V100 Mandello i jest naszpikowane technologicznymi nowinkami.
Sercem Moto Guzzi Stelvio jest znany już silnik o pojemności 1042 cm3, który generuje maksymalną moc 115 KM. Kierowca ma do dyspozycji pięć w pełni konfigurowalnych trybów jazdy: Rain, Tourism, Road, Sport i Offroad. Kontrolę trakcji można ustawić w jednym z 4 trybów lub całkowicie wyłączyć. Moto Guzzi Stelvio waży 246 kg z płynami i paliwem - to o 13 kg więcej niż Mandello.
Producent zastosował hamulce Brembo z układem ABS marki Continental, który ma funkcję wspomagania w zakrętach. W trybie Offroad system działa tylko dla przedniego koła. Skoro o kołach mowa, to przednie ma średnicę 19 cali, a tylne - 17 cali. Szprychowane felgi zostały ubrane w opony o podwójnym zastosowaniu. Do tego mamy w pełni konfigurowalne zawieszenie. Wahacz jest taki sam jak w V100 Mandello, ale amortyzator ma dłuższy skok. Z przodu zamontowano widelec Sachs z pełną regulacją, a z tyłu - amortyzator KYB, który również można w pełni regulować.
Nowe Stelvio może być wyposażone w system PFF - Piaggio Fast Forward. To radar działający w 4 wymiarach, dzięki któremu można korzystać z takich funkcji jak ostrzeganie o możliwej kolizji, system monitorowania martwego pola i adaptacyjny tempomat. Informacje o cenie mają być podane bliżej targów EICMA.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze