Moto Guzzi Stelvio 1200 4V w 2009
Włoski terenowy długodystansowiec w wersji na 2009.
Sercem Stelvio jest w widlasta dwójka z ośmioma zaworami o pojemności 1,151 cm3. Oczywiście z wtryskiem paliwa. W porównaniu do wersji z 2008, silnik został zmodyfikowany. Obecna moc motocykla to 105 KM przy 7 500 obr/min. Stelvio otrzymał również sześciostopniową skrzynię biegów. Waga na sucho maszyny to 214 kg.
Guzzi ma w pełni regulowane zawieszenie, 50 mm widelec Marzocchi, a z tyłu amortyzator od Boge. Hamulce to oczywiście Bremo. Z przodu podwójna tarcza 320 mm z radialnymi czterotłoczkowymi zaciskami oraz tarcza o średnicy 282 mm na tylnym kole.
Osłona silnika znajduje się na wysokości 210 mm nad ziemią, co zdradza off-roadowy charakter maszyny. Dla poprawienia komfortu jazdy podczas dłuższych wypadów Stelvio ma w pełni regulowaną przednią szybę oraz bardzo mocne, podwójne światła. Wskaźnik paliwa, oprócz stanu benzyny, poinformuje nas o średnim i aktualnym spalaniu.
Stelvio dostępny jest w dwóch kolorach: czerwonym (Corsa Red) i czarnym (Guzzi Black). Moto Guzzi raczej nie zagrozi pozycji BMW R1200GS, ani KTM-owi 990 Adventure w tym segmencie, ale niewątpliwie może być bardzo ciekawą alternatywą.
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarzeJestem szczęśliwym posiadaczem takiej maszyny- muszę przyznać, że się nie zawiodłem. Właściwości jezdne idealne na nasze drogi - wysoki krawężnik to terz nie problem, w terenie jeszcze nie ...
OdpowiedzA mały zbiornik paliwa nie jest dokuczliwy przy długich trasach? 18 litrów to bardzo niewiele jak na turystyczny motocykl. Mogli chociaż ze 25 zrobić.
OdpowiedzOd 2011 roku zbiornik paliwa ma 32 litry :)
OdpowiedzNie jestem fanem tego typu moto, ale muszę przyznać że Włosi mają pomysł na wygląd, co do reszty nie wypowiadam się
Odpowiedzjak dla mnie bardzo ciekawy moto,a jego najlepsza cecha jest fakt ze nie jest tak bardzo "skomputerowany" jak GS,w dodatku jest tańszy
OdpowiedzFaktycznie chyba nie ma szans, aby zagroził GS-owi.
Odpowiedz