Mistrzostwa ¦wiata Superbike... czas zacz±æ !
Wszystkich nas, kibiców wyścigów motocyklowych, obrasta teraz rdza spowodowana tą „białą pora roku”. Co prawda docierają do nas bez przerwy słuchy na temat przetasowań teamowych wśród zawodników, zimowych testów, ale jest to jedynie pusty porcelanowy kubek z wodą zamiast kawy, która ma na celu dodać nam energii codziennie rano.
W tym przypadku ową kawą w porcelanowym kubku jest rywalizacja wyścigowa na gładziutkich jak stół asfaltowych torach, chęć zwycięstwa, (niekiedy nawet bardziej nas pociąga sama chęć niż zwycięstwo), to jest to, co wypełnia nas po brzegi niezwykle pozytywną energią i siłą niezbędną do dalszego życia. Zrobimy absolutnie wszystko, aby jak najszybciej z miejsca wsiąść na motocykl, wziąć ten długi, głęboki oddech i rywalizować, jak nie ma z kim, to z samym sobą, sprawdzić się na którejś z prostych, czy też jak najszybciej przejść przydrożne winkle. Przejechać na gumie siedząc czy tez na stojąco, po prostej, czy po łuku.
Tak naprawdę możliwości ciągłego sprawdzania siebie, rywalizowania, podnoszenia swoich umiejętności jest nieskończenie wiele, bez końca wymyślać można coś nowego, rzucać nowe wyzwania sobie i motocyklowi. Tak samo w świecie sportu motocyklowego, co chwile będzie przybywać świeżych wiadomości, informacji na temat wyścigów, bez końca dowiadywać się będziemy, jakie innowacje techniczne przyszły na myśl, a następnie wyprodukowane zostały przez japońskich czy też włoskich producentów.
Sezon 2004, którego najciekawsze obrazki wciąż tkwią w naszych głowach są już za nami. Pamiętamy jak dziś piękne zwycięstwa geniusza Rossiego niebieską, rzekomo niezdolną do wygrywania wyścigów Yamahą czy też wspaniałe walki Chrisa Vermeulena jedyną czterocylindrowa „Japonią” z włoskimi dwucylindrowcami. Teraz przed nami kolejne pełne emocji chwile przed telewizorami emitującymi wyścigi motocyklowe serii World Superbike, które zaczynają się już 26 lutego na torze Losail w Katarze.
W ten weekend odbyły się tam ostatnie testy zawodników startujących w tych zawodach, gdzie najlepiej wypadło nowe Suzuki GSX-R 1000 obklejone barwami Alstare Korona Extra w rękach Yukiyo Kagayamy oraz Troya Corsera, wykręcających najlepsze czasy okrążeń. Budzi to ogromny respekt do marki Suzuki, jako że sezon 2004, GSX-R 1000 spędził będąc rocznym „staruszkiem” walczącym z dopiero „urodzonymi japońskimi rodakami”, R1, CBR1000RR oraz ZX10R. W tym roku owa trójka producentów postanowiła wziąć rok oddechu wystawiając modele specyfikacji 2004, kiedy Suzuki wyruszyła do boju zupełnie odmienionym, dysponującym porażającą standardową mocą 178KM na 166kg suchej wagi motocyklem. Mimo wszystko Suzuki czeka z pewnością nie mniej zacięta walka niż w roku poprzednim, jako, że za sterami japońskiej konkurencji siedzą takie gwiazdy jak Noriyuki Haga, Norick Abe, Chris Vermeulen, Ben Boston, czy Francesco Chili, którzy z pomocą samych fabryk na pewno nie poddadzą się do ostatnich metrów toru ani własnym wyczerpanym siłom. Oczywiście nie zapominamy też o Ducati, których barw bronić będzie sam Mistrz Świata James Toseland oraz Regis Laconi (Vicemisstrz 2004- przyp. red.). Fabryczny zespół pozyskał na ten sezon nowego sponsora, jakim jest marka XEROX, która wyłożyła ciężkie pieniądze na ich piekielne „desmodromiczne” modele 999F05. Sam Toseland nie wypadł najlepiej podczas testów zajmując dopiero 10 pozycję uzyskując o ponad sekundę słabszy czas od Kagayamy.
Jak dobrze wiemy w Mistrzostwach Świata Supersport startować będzie też nasz rodak Paweł Szkopek, pierwszy w historii Polak, który wystartuje w całym cyklu mistrzostw świata, (jak i również pierwszy, któremu udało się zdobyć punkty w tych Mistrzostwach, w zeszłym sezonie w starcie z dziką kartą podczas ostatniej rundy WSBK na Magny Cours, miejsca 15 i 13 - przyp. red.) Nasz motocyklista nie zalicza jednak testu w Katarze do udanych, skarżąc się na zbyt szybko zużywające się opony. Dręczyło to zresztą nie tylko jego, tor w Losail istnieje dopiero od nie całego roku, a zawodnicy World Superbike odwiedzili go po raz pierwszy, poznając specyfikę, która ma tendencję do ”pożerania” opon.
Polak dosiada modelu CBR600RR, budowanego przez zespół Intermoto Czech Republic, który jest z kolei satelickim zespołem Klaffi Honda wspomaganego przez fabrykę(!) Nie należy oczekiwać szokujących wyników, lecz jak sam przyznał Szkopek, walki o kolejne punkty MŚ na pewno możemy się spodziewać. Jak widzimy wyścigi motocykli homologowanych zapowiadają się równie ekscytująco co sezon MotoGP, do którego jeszcze zostało trochę czasu.
Lista startowa WSBK w sezonie 2005:
1. James Toseland GBR Team Ducati Xerox
3. Norick Abe JPN Yamaha Motor France – Ipone
6. Mauro Sanchini ITA Team PSG-1 Kawasaki Corse
7. Pierfrancesco Chili ITA Team Klaffi Honda
8. Ivan Clementi ITA Team Kawasaki Bertocchi
9. Chris Walker GBR Team PSG-1 Kawasaki Corse
10. Fonsi Nieto ESP Team Ducati SC - Caracchi
11. Troy Corser AUS Team Alstare Suzuki Corona Extra
12. Lorenzo Alfonsi ITA D.F.X. Treme Yamaha
17. Miguel Praia POR DFXtreme Sterilgarda Yamaha
19. Lucio Pedercini ITA Team Pedercini Ducati
20. Marco Borciani ITA DFXtreme Sterilgarda Yamaha
21. Michel Nickmans BEL Team Zone Rouge Yamaha
23. Jiri Mrkyvka CZE SBK Team JM Ducati
24. Garry McCoy AUS Foggy Petronas Racing
25. Alessio Velini ITA Team Pedercini Ducati
30. José Luis Cardoso ESP D.F.X. Treme Yamaha
31. Karl Muggeridge AUS Winston Ten Kate Honda
32. Sébastien Gimbert FRA Yamaha Motor France – Ipone
41. Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia WSB Team
45. Gianluca Vizziello ITA Team Lorenzini by Leoni
55. Régis Laconi FRA Team Ducati Xerox
57. Lorenzo Lanzi ITA Team Ducati SC – Caracchi
71. Yukio Kagayama JPN Team Alstare Suzuki Corona Extra
76. Max Neukirchner GER Team Klaffi Honda
77. Chris Vermeulen AUS Winston Ten Kate Honda
88. Andrew Pitt AUS Yamaha Motor Italia WSB Team
99. Steve Martin AUS Foggy Petronas Racing
155. Ben Bostrom USA Team Renagade Koji Honda
200. Giovanni Bussei ITA Team Kawasaki Bertocchi
Lista startowa WSSP na sezon 2005:
3. Jürgen vd Goorbergh NED Team Ducati Selmat
8. Stephan Chambon FRA Team Gil Motorsport Honda
11. Kevin Curtain AUS Yamaha Motor Germany
12. Javier Fores ESP Team Alstare Suzuki Corona Extra
14. Andrea Berta ITA Team Ducati Selmat
15. Matteo Baiocco ITA Team Lightspeed Kawasaki
16. Sébastien Charpentier FRA Winston Ten Kate Honda
19. Jarno Jansen NED Jarno Jansen Racing Suzuki
21. Katsuaki Fujiwara JPN Winston Ten Kate Honda
23. Broc Parkes AUS Yamaha Motor Germany
24. Christophe Cogan FRA MOTO1 - Suzuki
25. Tatu Lauslehto FIN Team Klaffi Honda
30. Alessandro Antonello ITA Team Kawasaki Bertocchi
45. Sébastien LeGrelle BEL Team le Grelle DHOLDA in Action Honda
48. David Garcia ESP Team Lightspeed Kawasaki
58. Tomas Miksovsky CZE Intermoto Czech Rep. Honda
59. Pawel Szkopek POL Intermoto Czech Rep. Honda
69. Gianluca Nannelli ITA Team Caracchi Ducati
72. Stefan Folkesson SWE Stiggy Motorsports Honda
77. Barry Veneman NED Jarno Jansen Racing Suzuki
84. Michel Fabrizio GER Team Italia Megabike Honda
88. Julien Enjolras FRA Tati Team Beaujolais Racing Yamaha
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze