Michelin w Endurance!
Po wykolegowaniu z MotoGP francuski producent opon znalazł miejsce do rozwijania swoich sportowych produktów
Po wykolegowaniu z MotoGP francuski producent opon, Michelin znalazł sobie wreszcie miejsce do rozwijania swoich sportowych produktów. Ponieważ mistrzostwa świata Superbike i mistrzostwa Wielkiej Brytanii są „kupione" przez Pirelli, MotoGP przez Bridgestone wybór padł na mistrzostwa świata Endurance i zespół Yamaha Austria. Po wycofaniu się z pełnego cyklu mistrzostw w sezonie 2009 przez fabryczne zespoły Suzuki i Kawasaki Austriacy są głównymi kandydatami do mistrzowskiego trofeum. Po wygraniu 357 wyścigów i 26 tytułów w Grand Prix Michelin chce wnieść teraz swoje doświadczenie i technologię MotoGP do Endurance.
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSY£KA GRATIS »
Zawodnicy Yamaha Austria przez ostatnie trzy lata byli wicemistrzami Świata. Przez ostatnie sezony używali opon Dunlop, wcześniej Pirelli. W spełnieniu zamierzeń na nadchodzący sezon maja pomóc Igor Jerman, który z YART spędził ostatnie sześć sezonów i wystąpił w 29 wyścigach. Przyniosło to czternaście podiów i dwa zwycięstwa. W przeszłości Słoweniec był też mistrzem Świata Endurance. Drugim zawodnikiem będzie Australijczyk Steve Martin, dawna gwiazda Mistrzostw Świata Superbike. Trójkę dopełni Gwen Giabbani, który oprócz startów w Endurance wystąpi w Mistrzostwach Polski klasy Superstock 1000. Gwen startował już z YART w sezonach 2005, 2006 oraz w zeszłorocznym Bol d'Or. Wygrali razem klasyfikację klasy Superbike podczas 8h Suzuka w 2006 roku. Biorąc pod uwagę doświadczenie obu partnerów, cel jakim jest Mistrzostwo Świata Endurance jest w ich zasięgu ręki. Jednak czy jest to wystarczająca ranga dla producenta opon z taką przeszłością?
Foto: Agencja Świderek
|














Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze