Metzeler Racetec RR dostępny w trzech twardościach
Na targach Mediolanie zadebiutował nowy produkt Metzelera – opona RACETEC™ RR przeznaczona do motocykli wyścigowych i sportowych, która zastąpi znaną i cenioną gumę Racetec. Proces jej powstawania i testowania jest nierozłącznie związany z zaangażowaniem Metzelera w wyścigi drogowe w ostatnich latach. W ostatnim czasie RACETEC™ RR testowany był w wielu wyścigach drogowych, z których najważniejsze to North West 200, Metzeler Ulster Grand Prix, Southern 100 oraz rzecz jasna Isle of Man TT. W tym ostatnim Gary Johnson dosiadając Triumpha Daytonę obutą w nowe RACETEC™ RR wygrał klasę Supersport.
Do kogo zatem adresowany jest RACETEC™ RR? Przede wszystkim do zawodników oraz miłośników jazdy po torze. Opona będzie oferowana w trzech różnych wersjach, co pozwoli na wybór optymalnego rozwiązania na każde możliwe warunki jazdy.
RACETEC™ RR oferowany będzie w trzech specyfikacjach. Wersja K3 oznacza najtwardszą dostępną mieszankę. To opona adresowana do właścicieli motocykli sportowych oraz mocnych maszyn typu naked. To rozwiązanie dla tych, którzy oczekują od opon najwyższych osiągów także na drodze publicznej. RR K3 nie jest przeznaczona do użytku wyczynowego w trakcie profesjonalnego ścigania się, choć znakomicie poradzi sobie na imprezach typu track day.
Wariant K2 to mieszanka pośrednia. Jest to rozwiązanie dla zawodników, przeznaczone na niższe temperatury. Chłodniejszy asfalt cechuje wyższy poziom mechanicznej przyczepności. Przy dużym obciążeniu opon prowadzić to może do rozrywania opon i niszczenia bieżnika. Dlatego właśnie twardsze mieszanki wykorzystuje się w przypadku niższych temperatur otoczenia i nawierzchni.
Wariant K1 to miękka mieszanka i przeznaczona jest do stosowania w wysokich temperaturach otoczenia. Rozgrzany asfalt cechuje się bowiem niższym poziomem przyczepności mechanicznej i w tych warunkach najlepiej sprawdzają się miękkie mieszanki gumy, które mogą maksymalnie efektywnie współpracować z fakturą nawierzchni.
Ciekawym rozwiązaniem zastosowanym przez konstruktorów RACETEC™ RR jest wykorzystanie struktury "Cap and Base". W przypadku jazdy z dużymi prędkościami po prostej środek opony ma tendencję do mocnego nagrzewania się, podczas gdy jej boki stygną. W efekcie wchodząc w zakręt po długiej szybkiej prostej kierowca może dysponować oponami, których boki są dalekie od optymalnej temperatury pracy. Dwuskładnikowa konstrukcja użyta w strukturze "Cap and Base" po pierwsze zapobiega akumulacji ciepła na środku opony, a po drugie sprzyja dystrybucji wytworzonego przez ruch ciepła na boki opony. W efekcie, jak zapewnia Metzeler, wpadając w zakręt po długiej prostej zawsze będziesz miał dobrze dogrzane boki opon.
Mezeler RACETEC™ RR dostępny będzie w punktach dealerskich od stycznia 2015. Dostępne rozmiary to:
Przód:
120/70 ZR 17 M/C (58W) TL K1
120/70 ZR 17 M/C (58W) TL K2
120/70 ZR 17 M/C (58W) TL K3
Tył:
160/60 ZR 17 M/C (69W) TL K2
160/60 ZR 17 M/C (69W) TL K3
180/55 ZR 17 M/C (73W) TL K2
180/55 ZR 17 M/C (73W) TL K3
180/60 ZR 17 M/C (75W) TL K1
180/60 ZR 17 M/C (75W) TL K2
190/50 ZR 17 M/C (73W) TL K3
190/55 ZR 17 M/C (75W) TL K3
200/55 ZR 17 M/C (78W) TL K1
200/55 ZR 17 M/C (78W) TL K2
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze