Game Over Cycles i Metallica! Motocykl dla Jamesa Hetfielda
Masowa produkcja jest naturalną i konieczną ścieżką umożliwiającą zaspokojenie potrzeb odbiorców i klientów, ale w unifikacji, standaryzacji i masowości kryje się też nużąca powtarzalność. Z tego powodu miłośnicy motoryzacji nieodmienne interesują się projektami, które zrywają ze schematami. W tej dziedzinie rzeszowskie studio Game Over Cycles osiągnęło niemal wszystko, projektując i budując wyjątkowe motocykle.
Obecnie GOC ma na koncie już 25 nagród, w tym 18 międzynarodowych, uwzględniając aż 8 trofeów otrzymanych na European Bike Week (EBW), największym festiwalu motocyklowym w Europie. W moim osobistym rankingu jedno z najważniejszych miejsc zajmuje Street Bob przerobiony przez ekipę Stanisława Myszkowskiego i zaprezentowany podczas Daytona Bike Week 2020 - zresztą z sukcesem, bo motocykl GOC został finalnie uznany za najlepszego customa powyżej jednego litra pojemności.
Najnowsze dzieło Game Over Cycles bez wątpienia też wywoła dużo emocji. To customowy motocykl inspirowany samochodem "Slow Burn", odrestaurowanym pojazdem marki Auburn, rocznik 1936, model 852 Boattail Speedster, którego właścicielem jest sam James Hetfield, czyli wokalista i gitarzysta zespołu Metallica!
Konstruktorzy z Polski zbudowali motocykl będący siostrzanym pojazdem samochodu należącego do słynnego muzyka. Linia motocykla dokładnie odzwierciedla kształt Slow Bruna, a jego części konstrukcyjne nawiązują do elementów składowych samochodu. A jest tego sporo. Przednia lampa imituje przód samochodu z chłodnicą, lampy tylne wyglądają jak światła samochodu, a kierownica i manetki są wykonane w stylizacji ramy przedniej szyby.
Dodatkowo przedni błotnik jest wykończony chromowanym coverem, dokładnie jak błotniki Slow Burna, przednie koło o wymiarze 30 cali jest inspirowane wyglądem koła samochodu, a cały tył motocykla tworzy linię symetryczną z tyłem auta. Odwzorowanie linii samochodu na motocyklu było największym wyzwaniem technicznym projektu. Konstruktorzy z Game Over Cycles zadbali o każdy detal.
Oprócz połączenia wizualnego obydwu pojazdów zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz, bo skóra na motocyklu odwzorowuje tapicerkę samochodu, jednoślad musiał mieć odpowiednio duże proporcje, aby oddać kształt linii Slow Burna. Dodatkowo, mając na uwadze, kto jest właścicielem samochodu, ekipa Game Over Cycles dopasowała proporcje maszyny do wzrostu Jamesa Hetfielda (185 cm) co było szczególnym wyzwaniem w kontekście utrzymania proporcji całości pojazdu.
Jednocześnie cała konstrukcja musiała być utrzymana w duchu stylistyki, w której został zbudowany pojazd wyjściowy, czyli Auburn 852, rocznik 1936 reprezentujący styl Art Deco. Styl ten zarówno w sztuce, jak i architekturze, wyrażał się uporządkowaną i spójną formą. Charakteryzują go symetryczne wzory, łuki, owale oraz elipsy. Niezależnie czy były to pojazdy, ubrania, elementy wyposażenia wnętrz czy całe budynki, dzieła w stylu Art Deco wyróżniały się wyjątkową estetyką, kunsztem wykonania i zastosowaniem wysokiej jakości materiałów.
Całość konstrukcji motocykla jest wykonana ze stali. Nie zawiera ona żadnych plastikowych elementów. Pojazd charakteryzuje się czystą linią, co oznacza, że wszystkie śruby są przykryte. Maszyna ma 3,3 metra długości i waży 400 kg. Czas pracy nad budową pojazdu wyniósł 7 000 roboczogodzin.
- Metallica zawsze była dla mnie ogromną inspiracją artystyczną. Jestem fanem zarówno muzyki zespołu, jak i oprawi wizualnej, która towarzyszy ich sztuce. James Hetfield zaś jest wielkim fanem motoryzacji, kolekcjonuje i odnawia zabytkowe samochody, tak więc postanowiliśmy połączyć te dwa światy i zbudować motocykl inspirowany pojazdem należącym do Jamesa - powiedział Stanisław Myszkowski, założyciel i właściciel Game Over Cycles, wyjaśniając genezę projektu.
Motocykl będzie miał swoją premierę 9 marca 2024 roku w USA na Rat’s Hole Custom Bike Show, konkursie konstruktorskim organizowanym Daytona Bike Week 2024, jednym z największych zlotów motocyklowych świata, co roku odbywającym się na Florydzie.
Specyfikacja techniczna motocykla:
Elementy zakupione :
1. Silnik RavTech 115’’ - Custom Chrome Europe (CCE)
2. Skrzynia 5 biegów Rav Tech - CCE
3. Sprzęgło BDL - CCE
4. Gaźnik Mikuni
5. Podnóżki wraz z osprzętem - Performance Machine CCE
6. Osprzęt kierownicy - Performance Machine (PM)
7. Licznik wraz z elektroniką - Dacota Digital
8. Przednie lampy i tylne wraz z kierunkowskazami - CCE
9. Przednie zawieszenie - Legend Air
10. Zaciski hamulców - PM Works
Elementy wykonane przez partnerów projektu :
- Lakierowanie: Novol + Anest Iwata
- Skórzane siedzenie: WB-Line
Elementy wykonane w GOC :
1. Przednie koło 30 ‘’
2. Rama
3. Tylne zawieszenie z wahaczem
4. Przedni błotnik, tylny błotnik, kufry, zbiornik, konsola, lampa przednia, kierownica, manetki, tarcze hamulcowe, obudowa przedniego zawieszenia, obudowa sprzęgła, obudowa filtra, system pneumatyczny zawieszenia, zbiornik oleju, wydech, stacyjka.
Dodatkowe cechy pojazdu i funkcje zainstalowane przez GOC:
1. Układ wydechowy jest zintegrowany z kufrem
2. Siedzenie uszyte z takiej samej skóry, jak tapicerka Slow Burn
3. Kufry są otwierane elektrycznie
4. Tablica rejestracyjna jest chowana elektrycznie
5. Klapka na zbiorniku przykrywająca wlew paliwa, na której są liczniki, jest otwierana elektrycznie
6. Obudowa filtra powietrza jest wykonana w stylizacji Slow Burna
7. Przednie i tylne zawieszenie są regulowane pneumatycznie, jak w samochodzie
Projekt : GOC + Lfant Design
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze