tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Mam Yamahê FZR1000! Ho! Ho! Ho!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Remont FZR w serwisie DMC

Autor: 2004.08.30, 12:46 30 Drukuj
Porady

  1) Dla początkujących  
  Porada dla początkujących użytkowników Yamahy FZR1000 - przeczytaj wypowiedzi weteranów.
NAS Analytics TAG

  2) Przedni hamulec  
  Nie hamuj przednim hamulcem - staraj się używać wyłącznie silnika.  
  3) Biegi bez sprzęgła  
  Do zmiany biegów należy używać sprzęgła. Jeżeli już zaistnieje konieczność zmiany biegu bez sprzęgła (np. na skutek urwania sprzęgła w trakcie wywrotki daleko od domu ;) ), to zmianę biegu na wyższy należy wykonywać, zmniejszając odpowiednio obroty silnika tak, aby po zmianie biegu koła zębate w skrzyni biegów miały możliwie zbliżoną prędkość obrotową.
  4) Biegi z gazem  
  Motocykl ten ma tę piękną cechę, że możliwe jest zmienianie biegów w następujący sposób:
1) Wrzucamy jakiś bieg - na przykład I-szy
2) Naciskamy stopą dźwignię zmiany biegów do góry
3) Dodajemy gazu
4) W pewnym momencie bieg wskakuje sam
Słyszałem, że w ten sposób łatwo zespuć skrzynię
Ale znam kogoś, kto jeździł w ten sposób i skrzyni nie popsuł. Gdzie więc leży prawda?
  5) Rozbijanie rocznika 1993  
  FZR 1000 z rocznika 1993 nie należy rozbijać, bo trudno znaleźć naklejki. Dodatkowo po paru regeneracjach plastików farba zaczyna źle przylegać. W efekcie konieczna jest wymiana owiewek na nowe, które w serwisie Yamahy są drogie, a poza serwisem trudno je znaleźć.
Pamiętnik
Pierwsze chwile
20.05.2004
Trudno sobie wyobrazić motocykl, na którym łatwiej się zabić, jeżdżąc bez doświadczenia. Jeżeli zacząłeś swoją przygodę z motocyklami od tego właśnie modelu (tak jak ja) i udało Ci się przeżyć, wykorzystując jego możliwości (zrezygnowałem po pierwszym próbach), to zaczynam wierzyć w cuda.
 
O motocyklu
Tak wyglądał po zakupie...
fzr thb fzr0 thb fzr1 thb fzr2 thb fzr3 thb fzr4 thb fzr5 thb fzr6 thb fzr7 thb fzr8 thb fzr9 thb
Teraz jest przemalowywany...

Oto projekt malunku: kliknij tutaj

Specyfikacja obszarów do pomalowania: kliknij tutaj

Oryginał - z tego ściągnąłem: kliknij tutaj


Oto, co wyszło po malowaniu...
fzr2 01 thb fzr2 02 thb fzr2 03 thb fzr2 04 thb fzr2 05 thb fzr2 06 thb fzr2 07 thb

Konkurs dla spostrzegawczych
Co ma wspólnego efekt ostateczny z wyżej zaprezentowanym projektem malunku?


peter preview
Krótki filmik - Piotrek prezentuje brzmienie silnika.
Piotrek to amator i niewiele udaje mu się zaprezentować.

Pierwsze wnioski z jazdy - można jeździć powoli, jednak motocykl sprawia wrażenie, jakby się miał udławić własną benzyną. Przy dodawaniu gazu ma się wrażenie, jakby stopień przekręcenia rączki miał wpływ nie na przyspieszenie, lecz na prędkość. Przekręcimy niewiele, natychmiast jedziemy z niewielką prędkością. Przekręcimy mocno, natychmiast pędzimy kilkadziesiąt km/h.
Przy naprawdę mocnym przekręceniu rączki gazu jazdę motocyklem można porównać wyłącznie do rozpędzania się F16. Świat dookoła wygląda tak, jak taśma video przewijana do przodu na podglądzie. Rzeczywistość wyprzedza najśmielsze oczekiwania.
Po pierwszych jazdach polecam Yamahę FZR 1000 wytrawnym i doświadczonym motocyklistom, ewentualnie wariatom.

Yamaha FZR 1000 to moc, którą trudno ogarnąć (wolny cytat z Tomka Kulika) ... i jeszcze ten silnik ... mmm ... (to już ode mnie)

Po remoncie
26.07.2004

dmc1 thbPo dwóch miesiącach odebrałem motocykl z serwisu. Trwało to długo, ale wygląda na to, że remont zakończył się względnym sukcesem. Nie licząc tego, że został pomalowany nie tak, jak było w projekcie, to motocykl jest cały, zdrowy i jeżdżący.

Remont wykonała firma DMC. Był to eksperyment, gdyż jak dotychczas ani ja, ani nikt ze znajomych, nie korzystał z usług tej firmy.

dmc thbCelem remontu była regeneracja plastików, przemalowanie motocykla, sprawdzenie jego stanu technicznego i wymiana kilku elementów: kierunkowskazów (gdy kupowałem motocykl, to z tyłu były zamontowane kierunkowskazy od skutera), dźwigni sprzęgła, kierownicy i jeszcze paru drobiazgów.

Najpierw o serwisie. Pracownicy prezentują się kompetentnie. Motocykle firmy Yamaha znają dobrze. Służą radą, w jaki sposób wykonać remont możliwie tanim kosztem. Dopuszczają możliwość użycia części spoza oficjalnego serwisu Yamahy, co pozwala zaoszędzić trochę pieniędzy.

dmc2 thb dmc3 thb dmc4 thb dmc5 thb

Sam serwis jest położony w malowniczym - jak na warunki Warszawskie - punkcie. W trakcie remontu wolałem jeździć do serwisu, niż do niego dzwonić (szczególnie, gdy świeciło słońce).

dmc8 thb dmc9 thb dmc7 thb dmc6 thb

Podsumowanie remontu:

+ zakończył się, motocykl jeździ, lakier ładny, części OK, motocykl dopieszczony, zapłaciłem w sumie 2 500 PLN

- nie zrobiłem wydechu (owijka zewnętrzna) i felg (polerowanie na srebrny kolor), naklejki nie takie, jak wymarzyłem, malunek inny niż w projekcie, 2 miesiące

Jeżeli chodzi o czas trwania remontu, to usprawiedliwieniem dla serwisu może być to, że trzeba było czekać na części (najpierw do mototargu, potem częściowo na oryginalne) i nie można było znaleźć zamienników naklejek.
Przemyślenia
Już wkrótce
już niedługo napiszę moje pierwsze przemyślenia
NAS Analytics TAG

Komentarze 20
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê