Maksi skuter Honda Integra 700 ccm - spalanie 3,7 litra!
Honda łączy zalety motocykli i maksi skuterów!
Pamiętacie koncepcyjną Hondę Mid Concept? Przed wami produkcyjna wersja jednośladu, który łączy w sobie najlepsze cechy motocykla i maksi skutera, dodając do tego niskie spalanie!
Integra (nie wiemy, czy ta nazwa ma coś wspólnego ze sportowym samochodem Hondy) celuje między innymi w sukces, jaki odniosła Yamaha T-Max. Jej główną zaletą ma być nowa, ulepszona wersja skrzyni biegów DCT znanej z VFR1200F oraz spalanie, które nie przekroczy 3,7 litra na 100 km! Jak twierdzi Honda, dwucylindrowy silnik 700 ccm w Integrze ma zawstydzać normy emisji spalin Euro 3 z wynikiem o połowę lepszym, jednocześnie oferując o 40% lepszą ekonomiczność niż każdy inny rywal w tej klasie pojemnościowej. Skrzynia biegów ma „uczyć się” sposobu jazdy, dostosowując styl zmiany biegów. Silnik zaoferuje najwięcej emocji w środkowym zakresie obrotomierza, a jego charakter będzie bazował na czopie wału korbowego przestawionego o 270 stopni oraz na długim skoku tłoka - 73 x 80mm (średnica x skok).
Zaletami Hondy ma być dopracowane podwozie z 17-calowymi kołami. Przy dużych prędkościach oferowało będzie stabilność, a stosunkowo wysoko umieszczony środek ciężkości zapewni umiejętność skręcania porównywalną ze zwykłymi motocyklami. Motocyklowym wrażeniom sprzyjać ma też skrzynia. Biegi zmieniają się w sposób podobny do manualnej przekładni, a nie jak w większości skuterów. Kolejną zaletą ma być umiejętność przewożenia sporego bagażu dzięki dodatkowym trzem kufrom.
Oferując emocje znane z motocykli i praktyczność charakteryzują maksi skutery, Integra ma być swoistym pomostem pomiędzy tymi dwoma segmentami. Dzięki temu Honda planuje przyciągnąć nie tylko wiernych fanów tych dwóch kategorii, ale też nowych wyznawców motocyklizmu.
Honda zapowiedziała, że ten ekonomiczny, dwucylindrowy silnik 700 ccm pojawi się też w dwóch innych jednośladach, zdecydowanie bliższych motocyklom. Więcej szczegółów poznamy jeszcze przed lub już na samej wystawie Eicma w Mediolanie.
Komentarze 8
Pokaż wszystkie komentarzeFajny sprzęcik i wygląd również rewelacyjny. Dobrze, że automat. Motocykle kompletnie nie nadają się na miasto. Dużo palą, trzeba się namachać nogą i ręką przy zmianie biegów i nie mieszczą się ...
Odpowiedzwszystko fajnie tylko czemu to takie szkaradne?
OdpowiedzTo jest jakas masakra. Od kiedy to japończycy papugują design po chińczykach!?
OdpowiedzW skrzyni DCT mozna zmieniac biegi, skrzynia ta oferuje mozliwośc zmiany automatycznej w trybach drogowych i sportowych wg algorytmów uwzgledniajacych styl dotychczasowej jazdy kierowcy. ALE TAKZE ...
OdpowiedzPojeździj GP 800 i jestem ciekaw Twojego zdania pozdrawiam
OdpowiedzNapewno jest wygodny, ekonomiczny... Ale wygląd, brak możliwości prawdziwej zmiany biegów jak i pozycja to dno. Moim zdaniem lepiej kupić turystyka...
OdpowiedzKurde, ja wszystko rozumiem. To pewnie będzie całkiem fajny sprzęt, ale... kto jej zrobił ten kozi ryj?
Odpowiedz