tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Mahindra kupuje skuterową dywizję Peugeot
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Mahindra kupuje skuterową dywizję Peugeot

Autor: Beavis 2015.01.22, 08:27 Drukuj

Indyjski koncern wykupił 51% udziałów w oddziale grupy PSA odpowiedzialnym za skutery.

Skutery z logo Peugeot po krachu w 2008 roku radziły sobie co raz lepiej. W 2013 Francuzi odnotowali 8,2% wzrost sprzedaży, dostarczając do klientów prawie 80,000 jednostek. Historia francuskich jednośladów sięga końcówki XIX wieku, a Peugeot jest jedną z najstarszych marek w tym segmencie. Mimo to, według francuskich komentatorów aktualny stan finansowy oddziału nie był zadowalający dla grupy PSA. Z pomocą przyszła Mahindra. Indyjski gigant (o którym pisaliśmy ostatnio w kontekście inwestowania w Saaba) przejął większość udziałów w firmie i jest w trakcie tworzenia nowego zarządu.

NAS Analytics TAG

Jesteśmy w pełni zaangażowani w dalszy rozwój Peugeot Motorcycles i mamy nadzieję, że nasza współpraca będzie przebiegać w szacunku, zaufani i wspólnej nauce. Współpraca pozwoli nam przyspieszyć międzynarodową ekspansję i wejście na nowe rynki, co jest wygraną dla obu stron - komentował w wypowiedzi dla portalu NewKerala Dyrektor Wykonawczy w Mahindra and Mahindra, Pawan Goenka.

Mahindra ma w planie podbój kolejnych światowych rynków, w tym (chociażby z prestiżowego punktu widzenia) Stanów Zjednoczonych i Europy. W zeszłym roku Hindusi wprowadzili do USA niedrogi elektryczny skuter, całkiem niedawno wspominaliśmy także o możliwości wykupienia Saab'a z rąk Azjatów. Dla Peugeot współpraca z Mahindrą może pozytywnie wpłynąć na chociażby pojawienie się w Moto3 - w październiku zeszłego roku pisaliśmy o chęci wystawiania zespołu w najniższej z klasy Grand Prix. Teraz, dzięki pieniądzom Mahindry, szanse na pojawienie się kolejnego gracza w Moto3 rosną. Pytanie, czy zespół brandowany byłby Mahindrą czy Peugeotem? A może obaczymy obydwie marki oparte o jedną platformę (jak ma to miejsce w przypadku zespołów KTM-Husqvarna)? 

Warto zauważyć, że to kolejny gigant z Indii wykupujący tradycyjne, europejskie biznesy. I nawet jeśli dzięki temu można osiągnąć wcześniej nieosiągalne cele (jak pojawienie się w Moto3, wejście na nowe rynki, wymiana technologii, obniżenie kosztów produkcji), to ryzyko zniknięcia w pełni europejskich, tradycyjnych firm jest co raz większe. Bajaj posiada ogromne udziały w KTM-ie, wczoraj pisaliśmy o tym, że nawet BMW rozpoczęło współpracę z indyjskim TVS. Czy Hindusi i Chińczycy z podwykonawców nie stają się powoli głównymi graczami na europejskim rynku? 

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę