MV Agusta Brutale 990R i 1090RR 2010
Jak deklaruje MV Agusta, nowe modele mają być poskładane w 85% z zupełnie nowych podzespołów. Jest trochę pozostałości po starym modelu, jednak większość, od elementów stylistycznych, przez silnik, a kończąc na ramie, nie może być używana zamiennie. MV Agusta nie zakupiła nowych i gotowych części, ale sama wszystko zaprojektowała, a później wyprodukowała.
Głównymi nowościami są:
- felgi kute lub odlewane,
- nowe, przednie tarcze hamulcowe,
- elementy przedniego widelca,
- zegary,
- pompa hamulcowa zintegrowana ze zbiornikiem,
- przednia lampa,
- lusterka z kierunkowskazami,
- kierownica,
- manetki,
- amortyzator skrętu,
- pompa paliwa,
- obudowa filtra paliwa,
- elementy tylnego zawieszenia,
- tylny wahacz,
- tylne kierunkowskazy i lampa,
- odlewany wspornik tylnej lampy.
Lampa przednia ma takie same wymiary jak w starym modleu, ale zaprojektowano ją na nowo. Między innymi wyposażona jest w światła pozycyjne w technologii LED. Zupełnie nowe są również zegary. Wyglądają bardziej agresywnie, a dzięki wymiennej, akcesoryjnej obudowie, można je spersonalizować. Ich większa funkcjonalność i intuicyjność cechuje się cyfrowym prędkościomierzem, wskaźnikiem biegu i temperatury wody oraz przystosowaniem do zainstalowania systemu monitoringu ciśnienia w oponach. Modyfikacji poddana została również kierownica. Ma być ładniejsza i będzie można ją dostosować do kierowcy pod względem komfortu, a poza tym lepiej eliminuje wibracje. Większe i wyżej umieszczone lusterka powiększą pole widzenia i zostaną wyposażone w kierunkowskazy LED. Motocykl został przeprojektowany w celu uzyskania lepszego chłodzenia, większej wygody i jeszcze ciekawszego wyglądu.
Brutale 990R ma być produkowana w kolorach czerwonym lub czarnym, obie wersje ze srebrnymi panelami bocznymi zbiornika paliwa.
Brutale 1090RR odróżni się oczywiście większą pojemnością silnika i inną mocą, ale z tą samą charakterystyką jej oddawania. Poza tym, zostanie pomalowana na perłowo biały, czarno-czerwony lub srebrny kolor. W porównaniu do 990R, pokrywę zaworów obleje czerwony lakier, wloty powietrza zintegrują się z bakiem i dostaną taki sam kolor, a na wyposażeniu pojawi się inny amortyzator skrętu oraz sprzęgło przeciwpoślizgowe.
MV Agusta 990R przytyje ze 185kg do 190kg (na sucho) oraz urośnie z 982,2 do 998 cm3, które wyprodukują 139 KM przy 10 600 obr./min. oraz 106 Nm przy 8 000 obr. Co ciekawe, poprzedni model Brutale 989 cechował się 142 KM i 103 Nm. przy minimalnie wyższych obrotach. MV Agusta twierdzi, że chodziło im o elastyczność, ale może to po prostu restrykcyjne normy spalin Euro4?
MV Aguście 1090RR przybyło 5 kg (190 kg na sucho) oraz 12 cm3. Produkuje 144 KM przy 10 600 obr./min. i 115 Nm przy 8 000 obr. Ma 5 koni mechanicznych i 9 niutonometrów więcej niż wersja 990R oraz zamiast 15 000, kosztuje 18 000 dolarów! No tak, ma jeszcze czerwoną pokrywę zaworów i sprzęgło antyhoppingowe. Dla porównania, stara 1078RR miała „tylko" 154 KM i 116,6 Nm, które były dostępne o 100 obr./min. wyżej...
Zapraszamy do obejrzenia filmu prezentującego motocykle.
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeWygląda oszałamiająco jak każdy Brutale. Rasowy Street od Mv Agusty...
Odpowiedz