Łańcuch motocyklowy - dbaj i oszczędzaj
Po pierwsze: kontroluj
Łańcuchy motocyklowe mimo mało skomplikowanego wyglądu zewnętrznego, to bardzo wyspecjalizowane mechanizmy, wymagające od właścicieli motocykli dużej dbałości o prawidłową kondycję mechaniczną. Aby łańcuch posłużył jak najdłużej należy bardzo często kontrolować stan jego napięcia, a także stopień nasmarowania. Dobrą praktyką jest co ok. 300 km łańcuch nasmarować, a raz w miesiącu warto łańcuch dokładnie oczyścić. Smarowanie łańcucha należy przeprowadzić po każdej jeździe w deszczu.
W ofercie Castrol można znaleźć dwa typy smarów przewidzianych do łańcuchów motocyklowych – Castrol Chain Lube Racing i Castrol Chain Spray O-R. Castrol Chain Lube Racing to syntetyczny smar w aerozolu. Idealnie nadaje się do motocykli użytkowanych na drogach asfaltowych, czyli takich, których łańcuch obraca się z dużą prędkością obrotową. Jego formuła zapewnia bardzo dużą przyczepność do łańcucha, dzięki czemu możemy zapomnieć o rozchlapywaniu smaru nawet podczas jazdy sprzętem torowym z największymi prędkościami.
W ciężkich warunkach
Dla motocykli jeżdżonych z mniejszymi prędkościami, w bardzo zapylonym środowisku, np. enduro, Castrol przygotował smar Castrol Chain Spray O-R. Produkt ten znakomicie sprawdza się w motocyklach lub quadach jeżdżonych w warunkach dużego zanieczyszczenia powietrza (szutry, lasy, etc), gdzie prędkości nie są tak duże, jak w motocyklach szosowych. Specjalna formuła smaru Chain Spray O-R zapewnia duży stopień penetracji smaru, dzięki czemu doskonale chroni on zakamarki łańcucha przed zanieczyszczeniami nawet w ekstremalnych warunkach.
Dzięki zastosowaniu kompleksowej palety środków do konserwacji łańcuchów motocykli przygotowanych przez Castrol mamy pewność kompleksowej ochrony bardzo newralgicznego mechanizmu naszego motocykla przed wpływem warunków atmosferycznych i drogowych, co prowadzi do przedłużenia żywotności łańcuchów i zębatek w naszym motocyklu.