LCR Honda
Włoska ekipa charyzmatycznego Lucio Cecchinello rozpoczyna w tym roku swój trzynasty sezon w motocyklowej Grand Prix. Utytułowany zawodnik, w 1996 roku Cecchinello postanowił wystartować w mistrzostwach klasy 125ccm we własnych barwach. Tak powstał zespół LCR czyli Lucio Cecchinello Racing.
Po skromnym początku, dwudziesty pierwszy wiek ekipa LCR rozpoczęła rywalizując w obu mniejszych kategoriach i angażując do startów najlepsze młode talenty na rynku. Cecchinello słynie z faktu iż wielokrotnie jako pierwszy dawał szansę zdolnym zawodnikom na ściganie się w Grand Prix na konkurencyjnych motocyklach marki Aprilia.
To właśnie dzięki niemu w mistrzostwach świata zabłysnęli Randy de Puniet, Alex de Angelis czy sam Casey Stoner, który w barwach LCR ścigał się niemal przez całą swoją karierę i wspólnie z zespołem zadebiutował w MotoGP w 2006 roku.
Sezon 2003 był ostatnim w którym Lucio sam startował w wyścigach Grand Prix klasy 125ccm. Rok później jego miejsce zajął młody utalentowany Włoch, Mattia Pasini, a w sezonie 2005 zespół niemal wywalczył mistrzostwo świata klasy 250ccm razem z Caseyem Stonerem.
Krótko później Australijczyk podjął trudną decyzję o rozstaniu się z Cecchinello i zadebiutowaniu w MotoGP w barwach hiszpańskiej ekipy Sito Ponsa, jednak gdy ten w ostatniej chwili wycofał się z rywalizacji z powodu utraty sponsora, Lucio bez wahania podjął decyzję o awansie do królewskiej klasy i wsparciu swojego podopiecznego.
Pierwszy rok startów zakończył się dość pomyślnie, jednak skuszony propozycją Ducati Marlboro, Stoner ostatecznie opuścił włoski zespół, a jego miejsce zajął doświadczony Carlos Checa. Przejście MotoGP na motocykle 800ccm nie było jednak owocne dla zespołów korzystających z motocykli Honda, stąd brak odpowiednich wyników.
W tym sezonie, po dwóch latach w Kawasaki, pod skrzydła LCR powraca Randy de Puniet, który ścigał się będzie dla Cecchinello na Hondzie obutej w ogumienie Michelin. Z Kawasaki do LCR przeszedł także szef mechaników francuskiego zawodnika, Christophe Bourguignon.
Sam Cecchinello to wyjątkowo nietypowy człowiek. Zawsze elegancko ubrany, elokwentny i przyjaźnie nastawiony biznesmen co roku musi co prawda do zespołu sporo dopłacać z własnej kieszeni (sam przyznał się nam kiedyś, iż w sezonie 2006 musiał dołożyć ponad 7 milionów Euro) jednak każdego roku może pochwalić się jedną z największych i najbardziej wyszukanych jednostek gościnnych na paddocku oraz specjalną ciężarówką w której mieści się jego mobilne, bardzo eleganckie biuro. Z drugiej strony to z pewnością jedyny właściciel zespołu Grand Prix który wczesnym rankiem w dzień wyścigów regularnie uprawia jogging wzdłuż dróg serwisowych otaczających tory.
Ekipa LCR startując w trzech klasach na motocyklach Aprilii i Hondy, zgromadziła do tej pory 17 wizyt na podium, w tym 21 zwycięstw.
Motocykl Honda RC212V
Opony Michelin
Zawodnicy Randy de Puniet
Szefowie mechaników Christophe Bourguignon.
Szef Zespołu Lucio Cecchinello
Strona www.lcr.mc
LCR Honda - więcej informacji
LCR Honda - filmy z udziałem zawodnika
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze