tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Korzyści ze stosowania w motocyklu innowacyjnego oleju silnikowego
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Korzyści ze stosowania w motocyklu innowacyjnego oleju silnikowego

Autor: Artykuł sponsorowany 2024.03.20, 10:00 Drukuj

Przygotowując motocykl do sezonu wielu użytkowników decyduje się na wymianę oleju silnikowego. Olej należy dobierać kierując się wskazaniami producenta pojazdu, a także biorąc pod uwagę specyficzne warunki eksploatacji danego motocykla. Warto też sięgać po markowe oleje pochodzące od znanych producentów, jak produkty z rodziny Shell Advance, które przed wprowadzeniem na rynek przeszły testy w motorsporcie.

Podstawowym zadaniem oleju silnikowego jest smarowanie. W teorii, przy odpowiednich parametrach, ten sam produkt powinien sprawdzić się zarówno w jednośladach, jak i samochodach. W praktyce są to jednak zupełnie inne jednostki napędowe, różniące się pod wieloma względami, na przykład charakterystyką działania czy pojemnością. Olej w motocyklu musi sprostać bardziej ekstremalnym warunkom pracy. Dodatkowo jego funkcje obejmują smarowanie skrzyni biegów oraz sprzęgła.

Shell Cezary Wyszecki- Chłodzone powietrzem lub cieczą (te wyższej mocy) silniki motocykli pracują w dużo trudniejszych warunkach niż silniki w pojazdach samochodowych, co przekłada się na zwiększone wymagania wobec oleju silnikowego. Dużo większa moc otrzymywana z mniejszej pojemności powoduje znaczące przeciążenia cieplne. Dodatkowym wyzwaniem jest fakt, że ten sam olej smaruje silnik, przekładnię i sprzęgło, które musi pracować niezawodnie - podkreśla Cezary Wyszecki, Doradca Techniczny w dziale Sprzedaży Dystrybucyjnej środków smarnych w Shell Polska.

Kiedy wymienić olej w motocyklu?

W naszych warunkach motocykl jest pojazdem używanym sezonowo z przerwą na okres zimowy. Wiosną niezbędna jest więc kontrola stanu pojazdu. Niezależnie od zakresu przeglądu, jedną z podstawowych czynności jest sprawdzenie poziomu oleju silnikowego. Warto rozważyć wymianę oleju. W układzie smarowania nieużywanego pojazdu może gromadzić się woda, powstają różne zanieczyszczenia, a sam środek smarny ulega degradacji, nawet jeśli silnik nie pracuje.

- Średni interwał oleju motocyklowego to dystans 3000 kilometrów. Rzeczywista częstotliwość wymiany zależy od intensywności korzystania z jednośladu, dlatego w sezonie może być nawet kilka takich cykli. W syntetycznych olejach do motocykli Shell Advance Ultra stosujemy zaawansowane technologie, w tym opatentowaną technologię Shell PurePlus, która umożliwia uzyskiwanie z gazu ziemnego oleju bazowego pozbawionego zanieczyszczeń charakterystycznych dla produktów będących efektem rafinacji ropy naftowej. Dzięki temu wydłużamy dwukrotnie okres eksploatacji oleju bez straty właściwości nawet w ekstremalnych warunkach pracy. Pewności co do tego nabywamy dzięki wieloletniej współpracy z producentami motocykli Ducati i BMW, jak i zaangażowaniu w sporty motorowe - mówi Cezary Wyszecki z Shell.

Shell Advance - rodzina nowoczesnych olejów silnikowych do motocykli

Shell Advance to olej do motocykli z silnikami dwu- i czterosuwowymi. Został wytworzony na bazie gazu ziemnego (GTL) z zastosowaniem technologii Shell PurePlus. Ten rewolucyjny proces pozwala uzyskać z gazu ziemnego krystalicznie czysty olej bazowy praktycznie pozbawiony zanieczyszczeń.

- Uzyskany produkt charakteryzuje się niższą lotnością, lepszymi właściwościami w niskich temperaturach i stabilnością, jak też brakiem zanieczyszczeń w bloku silnika typowych dla tradycyjnych olejów bazowych. Korzyści ze stosowania olejów Advance najszybciej zauważą użytkownicy dwusuwów. Będą to mniejsze dymienie i zwiększona trwałość świec, co poprawia jakość spalania i dynamikę jazdy. W przypadku silników czterosuwowych, unikalne dodatki Shell w połączeniu z wysokiej jakości bazą olejową, pozwalają na dwukrotne wydłużenie okresów pomiędzy wymianami. To właśnie dlatego Shell Advance zapewnia długotrwałą wydajność i czystość silnika, a także umożliwia lepsze przekazywanie mocy i obniżenie spalania - wylicza Cezary Wyszecki, ekspert techniczny Działu Olejowego Shell.

Ze świata motorsportu do motocykli użytkowanych na co dzień

Shell współpracuje z producentami jednośladów na różnych płaszczyznach. Sztandarowym projektem jest zespół wyścigowy Ducati Corse, który wykorzystuje oleje syntetyczne Shell Advance Ultra, jak i paliwa Shell V-Power. Torowe testy w rywalizacji sportowej MotoGP na najwyższym poziomie są najlepszym sposobem na uzyskanie optymalnych rozwiązań, które znajdują zastosowanie w produktach Shell dostępnych na rynku i mogą być wykorzystywane każdego dnia przez motocyklistów na drogach całego świata. Shell jest również wyłącznym dostawcą olejów silnikowych do fabrycznie nowych i używanych motocykli BMW. Oczywiście nie wyklucza to stosowania olejów Shell Advance w jednośladach innych marek.

Rodzina olejów Shell Advance obejmuje produkty do dwu- i czterosuwowych silników motocyklowych. Z myślą o czterosuwach opracowano w pełni syntetyczne oleje Advance 4T Ultra 10w-40 i Advance 4T Ultra 15w-50, a także ich półsyntetyczne odpowiedniki z serii Advance 4T AX7. Do dwusuwowych silników przeznaczone są Shell Advance Ultra 2 oraz Shell Advance VSX 2.


Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Jaki olej do motocykla polecasz najbardziej?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę