Koniec Derbi? Piaggio zamyka fabrykê
Firma Derbi znana ze swoich atrakcyjnych stylistycznie motocykli dla młodych kierowców i bogatej historii wyścigowej jest na łożu śmierci. Piaggio, właściciel hiszpańskiej marki zdecydował właśnie, że zamknie legendarną fabrykę w Martoreless. Jest to część planu restrukturyzacji, co w rezultacie zostawi 150-230 ludzi bez pracy. Dodajmy, że bezrobocie w Hiszpanii w chwili obecnej wynosi 26%.
Włoska firma DERivats de BIciclettes, która kupiła Derbi w 2001 roku próbowała znaleźć łaskawego inwestora, który wyciągnie koncern z dołka i nawet jej się to udało, ale koniec końców, porozumienie się posypało. Piaggio nie wyraziło zgody, aby ktoś inny zajmował się produkcją i projektowaniem marki Derbi, niekoniecznie w formie motocyklowej, co poskutkowało zamknięciem fabryki i rozwiązaniem umów z pracownikami. Na chwilę obecną wygląda na to, że musimy się pożegnać z Derbi.
Komentarze 5
Poka¿ wszystkie komentarzez tego co wiem DERBi ma dalej produkowaæ 50tki i 125 we w³oszech.
OdpowiedzG³ównym problemem np. w Polsce to bardzo ma³a ilo¶æ czê¶ci do Derbików. Dlatego wiêcej osób siada na motorowery oparte na silniku Minarelli AM. Aprilia w 2006r. przesiad³a siê na ich silniki ...
OdpowiedzAkurat CBR nie jest wcale z³ym sprzêtem i nie wiem jaki cel mia³ autor w/w posta umieszczaj±c go w przyk³adzie... Z Zippem nie mia³em osobi¶cie styczno¶ci, wiêc siê nie wypowiadam na jego temat. 4T ma ju¿ sens przy 125cm3 i taka cbr jest na prawdê ¶wietnym i niezawodnym motocyklem, lecz sam wybra³em NSR ;)
Odpowiedz125 w 4takcie nie ma najmniejszego sensu, taki Derbik Senda czy HM Derapage na 70cc mo¿e spokojnie zawstydziæ osi±gami. Dlaczego przytoczy³em CBR... no có¿ jest czê¶ciej wybierany ni¿ NSR z powodu tego, ¿e ma³o pali. Nie rozumiem jednego, jak przyk³adowo starzy kupuj± m³odemu taka CBRke za ponad 15,000 a narzekaj± na spalanie 2t na poziomie 5-6l... Wiem z autopsji, ¿e da siê taka Nerka czy RS zej¶æ do równych 5l ale jest naprawdê ciê¿ko poniewa¿ non stop ci±gnie do tego, aby pokazaæ konserwom w Passatach co potrafi "pi¼dzik" a CBR no có¿ z góry trzeba sobie odpu¶ciæ. A co do awaryjno¶ci, mia³em w ¿yciu 3 Aprilie, RX50, RX125 i RS125, muszê powiedzieæ, ¿e bawi± mnie mity, i¿ 2takty tak szybko padaj±. Jest jeden warunek, na dwu-suwie trzema umieæ je¼dziæ i laæ najlepsze p³yny, przebieg w okolicach 40,000KM bez remontu silnika i ingerencji w g³ad¼ chyba to potwierdza. :) Takiego przebiegu zwyk³y u¿ytkownik nie osi±gnie za 2 lata...
Odpowiedz125 w 4takcie nie ma najmniejszego sensu, taki Derbik Senda czy HM Derapage na 70cc mo¿e spokojnie zawstydziæ osi±gami. Dlaczego przytoczy³em CBR... no có¿ jest czê¶ciej wybierany ni¿ NSR z powodu tego, ¿e ma³o pali. Nie rozumiem jednego, jak przyk³adowo starzy kupuj± m³odemu taka CBRke za ponad 15,000 a narzekaj± na spalanie 2t na poziomie 5-6l... Wiem z autopsji, ¿e da siê taka Nerka czy RS zej¶æ do równych 5l ale jest naprawdê ciê¿ko poniewa¿ non stop ci±gnie do tego, aby pokazaæ konserwom w Passatach co potrafi "pi¼dzik" a CBR no có¿ z góry trzeba sobie odpu¶ciæ. :)
OdpowiedzBlask- Ghost robi± ma³e motorki ale z pasj± i które s± na czele swojej klasy a nie ich wina ¿e dzieciak woli kupic rozklekotan± tzr bo to YAMAHA
Odpowiedzdok³±dnie , za ma³e maszynki
OdpowiedzMo¿e gdyby produkowali wiêksze motocykle ni¿ pierdziopêdy kto¶ by siê zainteresowa³ odkupieniem jej od piaggio.
OdpowiedzDokadnie... chodzi o ró¿norodno¶æ
Odpowiedz