Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 7
Pokaż wszystkie komentarzeDlaczego nie ma nigdzie wymuszenia ? Jak dla mnie wszystkie przypadki "niedostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze " to wymuszenia przez kierowców samochód....
OdpowiedzTrochę się nie zgadzam ze spostrzeżeniami w artykule - duży udział ma wymuszenie pierwszeństwa przez kierowcę auta, chyba to jest najczęstsza przyczyna ( niestety trzeba myśleć też za innych - np. kierowcy małych ekonomiczno-ekologicznych aut ). Na szczęście coraz częściej można spotkać na drodze motocyklistów jadących przepisowo, albo prawie przepisowo, co cieszy:) Post Scriptum: prywatnie uważam, że minimalny wiek kierowcy jednośladu powinien być 35 lat, dla żonatego 30 lat ( większość wśród młodszych to dziecięce kiełbieWeŁbie naszprycowanych programami typu TopGear itp. - a potem neczęćie i tato załatwiaj rente ), za to wartoby uprawnić kierowców kat. B do 50KM po jeździe doszkalającej za 200zł ( jednodniowe przeszkolenie z jazdą własnym motorem ).
OdpowiedzNo to tylko czekać teraz na demagogiczną reakcję prasy po opublikowaniu raportu przez Policję. Ciekawe czy były poseł Maciej Banaszak znowu podniesie larum, bo przecież: "W 2016 r. motocykliści uczestniczyli w 2 299 wypadkach drogowych, w których zginęło 232 kierujących motocyklami i 12 ich pasażerów, a 1 846 motocyklistów i 221 pasażerów motocykli zostało rannych. W porównaniu do roku ubiegłego zwiększyła się liczba wypadków o 163 (+7,6%), liczba zabitych motocyklistów o 44 (+23,4%) oraz liczba rannych o 143 (+8,4%), a ich pasażerów – zabici spadek o 6 osób (-33,3%), ranni wzrost o 27 (+13,9%)." Tylko że wprowadzono też nową kategorię w tabeli "Wypadki drogowe wg pojazdu sprawy" - motocykle do 125 cm3. Liczba zdarzeń z ich udziałem jest niewielka w porównaniu do reszty motocykli - 172 wypadki na 125 i 823 powyżej 125 oraz odpowiednio 16 zabitych do 132 zabitych i 176 rannych do 801 rannych. Ale cóż, liczba wypadków z udziałem rowerzystów też wzrosła, tak samo jak w przypadku samochodów osobowych. W przypadku motorowerzystów mniej, bo i motorowerów jest mniej, gdyż część z nich zastąpiły 125-tki.
Odpowiedz@Griszka Jak zwalisz na skuterzystów winę, gdy podstawową przyczyną wypadków jest niedostosowanie prędkości do warunków? Raczej nie widuje się wypadków przy prędkości 50km/h na ograniczeniu do 30 km/h. Statystki zawyża grupa wiekowa 18-24 (23.5% wypadków), która najczęściej powoduje wypadki związane z niedostosowaniem prędkości do warunków panujących na drodze, krótka piłka. Skuterzyści, to jest mały pikuś w tych statystykach.
OdpowiedzSerio martwicie się o firmy ubezpieczeniowe? Chyba jakiś kiepski żart na koniec... Ja bym raczej napisał o firmach pogrzebowych...
OdpowiedzSerio nie zrozumiałeś aluzji? Firmy ubezpieczeniowe zajmują się wszystkim, także wypłacaniem odszkodowań pośmiertnych.
Odpowiedzno tak. po wprowadzeniu w 2014 zatrzymań uprawnień miało być dużo bezpieczniej. po spadku wypadków w 2015 roku, już w 2016 sytuacja wróciła do normy, czyli wypadków przybyło w stosunku do 2015. dane z KGP podane w wieczornych wiadomościach
OdpowiedzNie zapomnijmy o osobach jeżdżących na skuterach też jako motocykliści to przede wszystkim oni podnoszą statystyki.
Odpowiedztak bo to skutery nie dostosowują prędkości jazdy do warunków
Odpowiedz