Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 11
Pokaż wszystkie komentarzeStatystyki powinno sie mnozyc razy dwa.Sezon to pol roku max 8 miesiecy wiec te liczby sa przerazajace.Swoja droga ilosc pojebow na motorach jest powalajaca.Rozumiem adrenaline fajnie poczuc,ale zaszalec mozna z odrobina zdrowego rozsadku.
Odpowiedzniewypowiadac sie pustaki na temat motorów mozecie tylko oddac czesc poległym na motorach i jak mozna sie wypowiadac niemając pojęcia weko
OdpowiedzBez urazy czytać umiecie ale myśleć już nie bardzo, bo np kto z Was nie jest pieszym? Nie jeden statystyk jak to przeczyta to się powiesi, widząc Wasze rozumowanie i wnioski.
OdpowiedzNiestety rok 2011 już zaczął zbierać swoje niechlubne żniwo. Chłop 31 lat, Wałbrzych. Żal.
Odpowiedzpodobno zajechał mu drogę jakiś facio (60 lat), aczkolwiek ulica (jeśli dobrze piszą ) na której się to wydarzyło, to osiedlowa dróżka, chłopak wstał o własnych siłach ale w nocy umarł na stole oper. nie jestem medykiem, ale czy tomograf wykrył by uszkodzoną śledzionę? jeśli tak to co robili lekarze wałbrzyskich wykańczalni?
OdpowiedzNo chyba wiadomo, że w większości motocyklami jeżdżą młodzi to ja nie wiem czym się tak podniecają w tych statystykach. Dziadka to można tylko na skuterze lub komarze posadzić więc nie wiem co w tym takiego dziwnego że jest 18-24 a nie 55-65. Te statystyki nie mówią o niczym a wprowadzają w błąd i przypisują młodemu miano złego kierowcy, a przecież ilu starszych powoduje wypadki ale o tym się nie mówi bo jest ich mniej niż młodszych kierowców. Proponowałbym zrobić test 10 młodych i 10 starych kierowców (nie chodzi o doświadczonych) i zobaczylibyśmy kto nadaje się jeszcze do jazdy.
Odpowiedzna skuterze lub komarze grupa wiekowa 18 -24 również przoduje w niechlubnych statystykach (tab 6 ) pozdrawiam - prawie dziadek ;)
OdpowiedzProponuję zwrócić uwagę na tabelę 4- wiek biorących udział w wypadkach motocyklowych i pozycję 3, czyli od 18 do 24 roku życia. MASAKRA w porównaniu do pozostałych pozycji!
OdpowiedzOstatni raz za nim zacząłem jeździć od nowa zeszły sezon jeździłem jako motocyklista około 11 lat temu i jestem przerażony pomysłami kierowców samochodów na zakończenie życia motocyklisty na drodze . Aczkolwiek pomysły niektórych motocyklistów kiedy grzecznie stoję za samochodem na swojej części pasa w postaci przejeżdżania pomiędzy autami w czasie jazdy jeszcze do tego z pasażerem przyprawiają mnie o ciarki na plecach . Dobrym przykładem było zdarzenie u mnie przed Hurtownią W poznaniu na ul.Głogowskiej 218 przy WGO Motocyklista wiózł pasażerkę słyszałem że swoją siostrę , przeciskając się pomiędzy autami w ruchu odbił się od osobówki , pasażerka się puściła i uderzyła o ziemie wjeżdżając prosto pod tira - nie było z niej co zbierać- samo mielone. Widziałem co się działo z tym motocyklistą po wypadku przykry widok - on przeżył . Przy czym nie jeżdżę jak emeryt ale gdzie mogę się powygłupiać , nie ma samochodów w pobliżu i nie zrobie nikomu krzywdy jazda na gumie przy 160 nie stanowi większego problemu .
OdpowiedzMyślę, że bardziej praktyczne było by porównywanie ogólnej liczby wypadków z uwzględnieniem lilczby ludności, albo ilości zarejestrowanych pojazdów, a nie podawanie liczb bezwzględnych, dla przykładu: Polska - 4 572 osób zabitych na 38 milionów obywateli Francja – 4 273 osoby 64 na miliony obywateli Niemcy – 4 152 osoby zbite na 81 milionów obywateli Włochy – 4 050 osób na 60 milionów obywateli Mamy ponad 2 razy mniej ludności niż Niemcy i to dopiero pokazuje jak zdeklasowaliśmy rywali.
Odpowiedzdoczytales do końca, czy po prostu uparles sie ze za wszelką cenę zakonczysz ten dzień jakąś błyskotliwą puentą, nawet bez wyraźnego związku z tematem?
Odpowiedzwypadków jest mniej bo motocykli jest mniej na drogach sami przecież pisaliście ze sprzedało się znacznie mniej motocykli niż w latach ubiegłych. Do tego prawo jazdy na motor nie jest już tak szybko dostępne tzn z tego co pamiętam zmienił się przedział wiekowy ..... ale za jakiś czas ci co nie mogli zrobić prawka zrobią je i będą jeździć i to odrazy tysiącami bo raczej już zarobią więcej kasy niż jak mieli 18 lat.
OdpowiedzMniej zostało kupionych w roku 2010 niż w '09 to nie znaczy, że ubyło motocykli
Odpowiedzale w deche analiza! Powinies kroić za to gruby pieniadz. Rozumiem że przed 18-tką wszyscy jeżdza na 600, bo po 18tce przesiadają sie na lytry?;)
OdpowiedzMam wrażenie, że w ostatnich latach co roku rośnie liczba jednośladów na naszych drogach. Dlatego utrzymującą się ilość wypadków można potraktować jako spadek, oczywiście co nie znaczy, że jest dobrze. Dobrze było by do tych statystyk dodać statystyki ilości zarejestrowanych jednośladów.
OdpowiedzCałkiem obrazowe te statystyki. Fajnie że w Polsce jest mniej wypadków! No i niestety niefajnie, że reasumując nie zmieniła się liczba wypadków motocyklistów. Argument mniej na drogach = mniej wypadków niestety jest prawidziwy... :( Pozostaje nam się strzec. Tylko czekam na komentarze w stylu "zabija nas to co kochamy" 0o
OdpowiedzArtykuł byłby wartościowszy dla motocyklistów, gdyby obok tabeli "Główne przyczyny wypadków spowodowanych przez motocyklistów" dodać zestawienie przyczyn wypadków z udziałem motocyklistów, w których sprawdzą nie są motocykliści... Może takie zestawienie się jeszcze pojawi...
OdpowiedzJestem za. jeszcze watro zwrócić uwagę na stosunek wypadków spowodowanych przez roweżystów
OdpowiedzNiestety motocykliści nie są w epicentrum zainteresowania KGP, a więc nie prowadzone są aż tak szczegółowe statystyki dotyczące jednośladów.
OdpowiedzA to wielka szkoda bo gdy przychodzi do robienia akcji spolecznych "Idzie wiosna, beda warzywa" to nagle motocyklisci sa w epicentrum zainteresowania.
Odpowiedzjeszcze się nie przyzwyczaiłeś, że według rządu / policji / mediów, to własnie motocykliści są najgorszym złem? (a fakt, że rowerzyści i piesi są gorsi, jest pomijany)
Odpowiedz