Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 15
Pokaż wszystkie komentarzeNaciągacie wg podziałki, czy licząc obroty śrubek na wahaczach? U mnie w suzuce jest różnica o 1,5 pełnego obrotu śrubki, a więc: jeśli naciągam wg podziałki na blaszce na wahaczu: to z jednej strony 9 obrotów śrubki, a z drugiej 10,5 obr. śrubki. LUB Jeśli wg obrótów śrubki, to przy symetrycznym wykręcaniu śrubek na wahaczach o 10obr.: z jednej strony 5ty znacznik, a z drugiej 6sty. I jaką metodą wybrać metodę naciągania??????
Odpowiedztaka jaka zaleca producent i podpowiada logika;) te znaczniki nie sa wybite przypadkowo;)
OdpowiedzZ tym czyszczeniem (że niby nie trzeba, że lepiej smarować a nie czyścić) to jest wielka bzdura. Generalnie łańcuch powinien być czysty! Nie, że smarujemy i w drogę! Należy łańcuch nasmarować a tak naprawdę wsączyć smar w ogniwa a następnie wytrzeć łańcuch szmatą właśnie po to żeby nie zbierał syfu z powietrza. Niewytarty łańcuch brudzi się bardzo szybko i syfi wszystko wokoło obklejąjąc się cząstkami piasku, który potem wyciera w szybszym tempie elementy.
OdpowiedzMechanik pierwszej wody tylko , że czasami przy dokręcaniu koła to łańcuch zmienia wartość naciągu a jakoś nie słyszałem by o tym wspomniał
Odpowiedzmasz racje. Ja w swojej yamaszce r1 nastawialem naciag niedawno i zauwazylem te inna wartosc naciagu lancucha
Odpowiedzwitam wszystkich :-) czy ktos moze mi pomoc w naciagnieciu lancucha w mv agusta brutale?wystarczy jezeli ktos z was napisze jak mam to zrobic:-) z gory dzieki dunczyk
Odpowiedzto jak powinien naciągnięty być łańcuch w yamaha DT 50 cc (na ile centymetrów)
Odpowiedzwitam ... czy łańcuch ma leżeć na prowadnicy w trakcie jazdy??????
Odpowiedzczy podczas jazdy z pasażerem łancuch jest bardziej naciągniety
OdpowiedzZ tym smarowaniem co 300km to chyba przesada. Chociaż jak ktoś lata 200-300km/h to mu szybko odchlapie smar:) W mojej książce serwisowej podają dystans 1000km. Ale i tak smaruje po około 700
Odpowiedzbardzo fajny opis i filmik jednak czegoś mi tu brakuje nie twierdzę że Michał D nie potrafi dobrze naciągnąć łańcucha, bo na pewno potrafi, lecz jak chcecie pokazać coś dobrze to róbcie to od A do Z, mi tu zabrakło pokazania a właściwie sprawdzenia po naciągnięciu ustawienia koła względem wahacza fakt Michał pokazał jak kręcić i ile śruby od naciągu, ale czasami nie wiadomo jak ktoś wcześniej regulował naciąg, postępując zgodnie z waszą instrukcją można mieć przestawione koło przed i po regulacji, następna istotna sprawa jak już tu ktoś zdążył zauważyć jest sprawdzenie luzu łańcucha po dokręceniu nakrętki osi koła, na koniec dodam tylko że samo dokręcenie odpowiednią siłą nakrętki koła ma istotny wpływ na żywotność łożysk i dystans tylnej piasty dlatego zawsze wskazane jest użycie klucza dynamometrycznego i dokręcenie osi koła z siłą przewidzianą przez producenta
Odpowiedzno wlasnie stefan? jak sprawdzic ustawienia koła względem wahacza?
OdpowiedzWitam ja mam takie pytanie:Postępując z naciągiem w sposób pokazany na filmie wszystko jest ok do momentu gdy nie dociągnę nakrętki na osi.Wtedy ustawiony luz znika i łańcuch jest jak struna.W tym wypadku po prostu zwiększyłem luz do tego stopnia że po dokręceniu osi jest on prawidłowy.Pytam więc czy to normalne?Czy może być powodem też to że naciąg wykonuję gdy moto stoi na kołach ponieważ gsxr centralnych nie posiada?Jeszcze nakrętkę poluzowałem dużo więcej niż na filmie ale nie sądzę żeby to miało jakiś wpływ.
OdpowiedzTo ma znaczenie czy bardzo poluzujesz czy nie bo jeśli mocno odkecisz nakrętke to zauważ, że wachacz sie rozchyla, a gdy dociągniesz ją dociska do tulejek w kole i delikatnie cofa zębatkę do tyłu. Generalnie trzeba czasem posprawdzać różne konfiguracje jak się coś robi, żeby wyszło dobrze :) . PZdr
OdpowiedzWewnętrzne części łańcucha odgrodzone są od otoczenia o-ringami. Zatem nic tutaj się nie zmienia. Powierzchnie robocze ogniw (zewnętrzne - współpracujące z zębatkami) oczyszczają sie na skutek drgań i siły odśrodkowej. Dlatego nawet jeśli łańcuch dostanie dawkę syfu to sam się z niej niejako "otrząsa". Najwięcej brudu jest na zewnętrznych częściach ogniwek, które nie mają kontaktu z zębatkami. Dlatego ciągle są brudne i się same nie oczyszczają. Podsumowując - czyszczenie łańcucha de facto nic nie daje. Wnętrze łańcucha jest zamknięte przed brudem o-ringami, rolki pracujące z zębatkami same się oczyszczają. Syf na bokach łańcucha niczego nie zmienia. Pozdrawiam, Mariusz
OdpowiedzU siebie(ponad 100KM) zamontowałem łańcuch 520 zamiast zalecanego 525 do tego z przodu zębatka o jeden ząbek mniejsza, po 10tyś. km zaczyna powoli okazywać zużycie.
Odpowiedz" czyszczenie łańcucha o-ringowego wbrew obiegowym opinią nie wydłuża jego żywotności, ani nie poprawia jego stanu technicznego. Łańcuch oczyszcza się sam w trakcie pracy, natomiast brud oblepiający go z zewnątrz jest nieszkodliwy. Zamiast czyścić łańcuch lepiej skupić się na jego prawidłowym naciągu oraz na regularnym jego smarowaniu." Znaczy sie ze pasta scierna zrobiona ze smaru i piasku nie jest szkodliwa ???
Odpowiedzmoim zdaniem jest szkodliwa ;]
OdpowiedzStwierdzenie , ze stare koło łancuchowe błyskawicznie zniszczy łańcuch , jest wzięte z "kapelusza " . Jeśli ocenie wzrokowo , ze tylna zębatka jest OK ,zakładam nowy łańcuch . I jego przebieg jest zblizony do łańcucha który pracował na nowym komplecie kół . Srednie przebiegi 25-30 kkm . Zębatka zdawcza po tym przebiegu jest do wyrzucenia .
OdpowiedzNo to super, że tobie akurat tak wychodzi. Natomiast na twoim jednym przypadku nie można uogólniać na całą populację. Aha tak przy okazji na oko i wyczucie to chłop w szpitalu zmarł.
OdpowiedzOK , a Tobie jak wychodzi ? Ile razy Ty , lub twoi znajomi zostawili stara , sprawną zębatkę i okazało się że po 3 kkm , nadaje się na złom ?
Odpowiedzjeżeli zębatki są dobre nie ma potrzeby zmieniać zgadzam się z kolegą sam tak jeżdże i wszystko jest ok.
OdpowiedzDokładnie, zależy to również o twardości łańcucha, ale standardowo jeden komplet zębatek powinien wytrzymać 3 łańcuchy, jeśli są supertwarde to pewnie ze dwa.
OdpowiedzMam w swoim moto napisane ile cm ma być luzu tylko nie wiem kiedy. Moto mam postawić na bocznej stopce czy na stojaku żeby mierzyć?
OdpowiedzPoszukaj w necie instrukcji serwisowej do moto, tam zapewne bedzie. Ja mam takowa oryginalna dla serwisow do CBR F3 i tam jest info zeby ustawiac luz gdy moto stoi na bonej stopce... Znajdziesz tam m.in. informacje jak sprawdzac plyn hamulcowy (w F3 kiera na max w lewo nie na prosto) itp...
Odpowiedza co za róznica? pomysl to nie boli, jest jakas roznica w napieciu łancucha na stopkach a na bocznej? pewnie okaze sie ze masz kardana na koncu
Odpowiedzno wlasnie olo, pomysl to nie boli. wahacz w motocyklu nie jest zainstalowany na osi zebatki i w czasie swojej pracy odleglosc miedzy zebatkami troche sie rozni (to wlasnie dlatego lancuch musi miec luz). jesli naciagniesz prawidlowo na centralnej to moze sie okazac po opuszczeniu motocykla (szczegolnie w przypadku motocykli z duzym skokiem zawieszenia) ze lancuch bedzie napiety zbyt mocno. Tak jak juz ktos radzil, zalecam zajrzenie do instrukcji.
Odpowiedz