tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Komentarze do: Szybkie skręcanie - klucz do szybkiej...
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Komentarze 14
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: buu 04.02.2013 12:21

rozwinęła się mało merytoryczna dyskusja na temat prędkości... dla mnie to jest sygnał, że ten temat powinien być tu kontynuowany. To jest trochę jak z alkoholem, mało gdzie można przeczytać, że alkohol pomaga ludziom przy wielu dolegliwościach, niestety problem w tym, że "naród" tego alkoholu spożywa dużo za dużo i więcej jest z niego problemów niż pożytku. Tak samo jest z prędkością, na motocyklu prędkość jest potrzebna do wykonywania manewrów - najlepszym dowodem jest to, że motocykl z zerową prędkością po prostu leży. A jaka prędkość powinna być? Po prostu odpowiednia, kierowca sam to musi ocenić, począwszy o warunków atmosferycznych (takich jak opady czy wiatr), poprzez charakterystykę swojej maszyny a na sobie kończąc - właściwa ocena swoich umiejętności i możliwości PSYCHICZNYCH. Padło mało zauważone hasło: kierowca nie może być "spięty" - a to się wiąże również z prędkością, prędkość powinna być "komfortowa psychicznie". Poza tym ja osobiście mam o wiele więcej szacunku i wyrozumiałości do kierowców puszek, którzy nakleją sobie na szybę "zielony listek" informujący, że kierowca tego samochodu nie czuje się pewnie, niż do ludzi daleko się przeceniających (np. paniuś które myślą, że pozjadały wszystkie rozumy, albo pryszczatych gnojków, którzy od dwóch tygodni mają prawo jazdy i gdzie tylko mogą jadą ile fabryka dała). Wracając do techniki skrętu i przeciwskrętu, bardzo ważną kwestią jest z jaką prędkością w zakręt wchodzimy i jaki mamy wbity bieg (w zależności od maszyny). Już będąc pochylonym w zakręcie delikatne odkręcenie gazu lub dławienie również służy zmianie promienia skrętu.

Odpowiedz
Autor: Kluk 17/01/2013 21:45

Ano tak to z tym jest, że pochylić się musisz po to, żeby część siły grawitacji (czyli ciężaru) zrównoważyła siłę odśrodkową. Siła odśrodkowa zleży od trzech wielkości: masy, prędkości i promienia skrętu. Siła grawitacji tylko od masy, tej samej zresztą, na którą działa siła odśrodkowa. W efekcie o kącie pochylenia motocykla decydują tylko dwie wielkości: prędkość motocykla i promień skrętu. Im większa prędkość, tym bardziej musisz się pochylić, a im większy promień zakrętu, tym mniej. To tyle z grubsza. Oczywiście pewne znaczenie mają także szczegóły konstrukcji motocykla (np. wysokość środka ciężkości), ale to są już sprawy drugorzędne, jeżeli chodzi o kąt pochylenia w zakręcie. Podsumowując, czy będziesz stosował przeciwskręt, czy nie, wchodząc z określoną prędkością w zakręt o określonym promieniu będziesz musiał pochylić motocykl o ten sam kąt. Pochylisz za mocno - siła grawitacji przeważy odśrodkową i położysz maszynę na glebie, pochylisz za słabo i będzie odwrotnie - siła odśrodkowa nie zostanie zrównoważona, wyprostuje cię i przechyli na drugą stronę, a w efekcie wylecisz z zakrętu. Poza tym warto pamiętać, że motocykli tez nie można pochylać w nieskończoność, a i ogumienie ma ograniczoną przyczepność. W efekcie dla każdej maszyny istnieje pewna graniczna prędkość, z jaką można wejść w zakręt o określonym promieniu, bo powyżej tej prędkości albo nie można się już bardziej złożyć ze względu na ograniczenia konstrukcyjne (np przytarcie podnóżkami), albo ogumienie nie wytrzyma takiej siły i zacznie się ślizgać.

Odpowiedz
Autor: A 17/01/2013 14:53

sory Boczo, nie do Ciebie.

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę