Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarzeo ile w motocyklu ekstremalnym takim jak kawa h2r ma to sens, to w motocyklach tanszych ma to tylko jeden cel - taki sam jak w przypadku samochodow - napchac kase producentom i dilerom: wiecej do naprawy - wiecej zarabiamy...
OdpowiedzCiekawe co żółty człowiek wykombinował...? Motocykle sportowe z racji swojej budowy mają maksymalnie wyżyłowane silniki, jeśli dodać do nich turbinę to co prawda wzrośnie ich moc w górnym zakresie a więc i szybkość max (którą Japończycy i tak ograniczyli do 300/godz) ale wzrośnie ich waga lub znacznie spadnie żywotność...Hmm, a może żółtki wymyślili aby w ,,niesportowych'' motongach zjechać z pojemnością, wsadzić turbinę i uzyskać moc godną większych silników tak jak to ma miejsce w nowszych samochodach. Niestety i tu awaryjność, koszty napraw i żywotność siników są podstawowym (dla mnie) minusem. Pozostaje więc nadzieja że nowy, doładowany silnik będzie całkiem nową konstrukcją dostosowaną budową i wytrzymałością do turbiny i że trafi do ,,nie sportowych'' maszyn. Tylko po co?...Przecież w ,,cywilnej'' jeździe najważniejszy jest ,,dół'' i przyspieszenie od startu a nie szybkość max którą coraz trudniej wykorzystać a jak wiadomo turbina daje przyrost mocy od średnich obrotów w górę a z dołu wręcz muli silnik...Czyżby chodziło tylko o kolejny gadżet i chwyt marketingowy ?...
Odpowiedzwcale nie musi być tak ze będzie zamulac w dolnym zakresie obrotowym ,a nawet jeśli to taki będzie zamysł konstrukcyjny , w każdym bądź razie porównaj sobie wśród aut wspołczesna jednostke benzynowa z turbina o zeminnej geometri która uzyskuje max moment już przy 1250 obr i trzyma płasko do 5 tys obrotow z wolnossaca jednastka o tej samej pojemności i mocy dajmy nato 1,6 130 km po wdupieniu ostatniego biegu w obydwu i wcisnieciu gazu do podłogi od 1500 obrotow na minute jednostka bez turbo zostanie mocno z tyłu ,konstruktorzy na pewno oblciza odpowiednie turbo ze niebedzie zadnego mulenia na pewno nie właduja turbo ważącego 10 kg które zacznie pompować dopiero od 6 tys obrotow na minute tylko jakies optymalnej wielkości do jazdy do jakiej będzie stworzona ta maszyna , w koncepcje jest silnik r2 wcześniej było pokazywane kawasaki recursion i szacowali moc na 100 km i 100 nm szacowana pojemność to 600 cm 100 nm ma być dostępne przy 4 tys obrotow na minute dla porównania kawa er 6 ma 64 NM przy 7000 obr/min wiec koncept kawasaki przy pojemności 600 cm będzie miał zbizony ciag jak bandit 1200 który według katalogu ma 90 nm przy 4500 obr/min ,maxymalna wartość mocy 100 km konceptu kawasaki szacuje przy 7000 obr/min przy 4500 będzie miał około 60 km ,100 nm przy 4500 pytanie jak będzie wygladac przebieg momentu poniżej 4500 ale mysle ze turbo będzie pompować już od 2 tys obrotow stopniowa płynnie zwiekszajac doładowanie i ciag na pewno będzie liniowy nisadze żeby porjektanci i konstruktorzy dopuścili motocykl na rok 2016 z słabym dołem i nagłym skokiem mocy ( chyba ze jak już pisałem taki będzie zamysl konsturktorow ,bo niektórzy lubia nagły skok mocy w motocyklu drogowym jak w starych r6 ,w motocyklach wyścigowych im plynniejsza dostawa mocy tym lepiej w zakresie obrotowym który jest wykrozystywany ) co do trwałości tej jednostki napedowej to tez watpie żeby silnik majacy 600 cc i 100 km ( parametry jak cbr 600 f ) wybuchał nagle po 5 tys km ,nabank uzyja materiałów odp grubości i o odp składzie żeby pmoto wytrzymywało spokojnie rpzebiegi rzedu 100 tys i więcej taki wał korbowy będzie podobnie obciążony co w wcześniej wspomnianym bandicie 1200 sa na to obliczenia jak to rozwiaza się okaze;) silnik będzie bardziej obciążony w dolnym zakresie chwilowo niż w wolnossacocych sportowych 600 zato będzie mniej obciążony obrotami ,zawsze będą one nizsze ,natomiast jedyna rzecz która mnie zastanwia to turbodziura ( nniemylic z słąbym dolnym zakresem obrotowym ) w kawie h2 problemu niema tam jest cos jak kompresor reakcja na dodanie gazu jest natychmiastowa tutaj przy konwencjonalnym turbo może być jakas zwłoka .
Odpowiedzpozatym bandit 1200 wazy 250 kg z pelnym bakiem ta suzuki będzie miała prawdopodobnie cos kolo 200 kg z kierowca srednim daje to 330 kg bandit i 280 kg suzuki wiec przy 4000-4500 obr/min to suzuki odjedzie banditowi , ale to symulacja przy zalozeniu ze oba będą tak samo zestopniowane biegami bo wiadomo ejsli suzuki będzie miała nzisze obroty niż bandit to jeszcze zależy o ile nizszy i o ile tam mniej będzie momentu to przy tej samej predkosci jadac z rolki na ostatnim, bioegu od np. 100 km.h wynik jest niewiadomą chociaż w ciemno dla zabawy postawiłbym na suzuki recursion .
Odpowiedzzacznijmy że B12 Każda nowa 600 objedzie
Odpowiedz600 sportowa bo już nakedy o mocach 100 km ida podobnie jak bandit 1200 , ty psizes zo osiągach na maksa ja o charakterystyce tego silnika w dolnymz akresie obrotowym
Odpowiedznapisałem ze szacuje ze suzuki recursion szczyt 100 km będzie miało przy 7 tys wiec to niemożliwe bo majac max 100 nm nawet jakby trzymal te 100 nm az do 7 tys to i tak max by to wyszło 99 km wiec szczyt mocy będzie mysle przy jakiś 8-10 tys
Odpowiedzjak ałozymy ze recursion będzie miał full ba 200 kg czyliz kierowca 280 kg szczyt mocy 100 kucy będzie miał przy 9 tys i vmax przy 10 tys =230 km/h to na ostatnim biegu przy 100 km/h będzie miał jakies 4300 obrotow na min gdzie ma około 60 kucy symulując przyspeiszenie na ostatnim biegu z 100do 140 masz przy 140 około 82 kuce =srednia 71 kucy =około 250 km/tone średnio z tego zakresu bandit na 5 biegu ma 100 km/h przy 4 tys 140 przy 5600 sciaglem srednia moc ztego zakresu wyszlo 66 km co daje przy 330 kg masy bandita około 200 kucy na tone czyli około 20 % gorzej , bandit w testach robi 100-140 w 4,2 sek na ostatnim biegu 4,2 -20% równa się plus minus 3,4 suzuki recursiona .
OdpowiedzCiekawe jakiej pojemnosci nalezy sie spodziewac...
Odpowiedz