Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarzeA materiały i plastik użyty do produkcji i obsługi takich filtrów? Przecież to na pewno więcej zanieczyszczeń niż sam pył z klocków. Podobnie idiotyczny pomyślą jaki powstał kiedyś w kalifacie szwedzkim, żeby usunąć więcej ciąż i nie leczyć nadmiernie ludzi niech umierają, żeby w ten sposób ograniczyć ilość wydychanego przez nich dwutlenku węgla (tak, to nie żart)!
OdpowiedzTaaak znowu niemieccy inżynierowie próbują "ratować" środowisko robiąc to po swojemu, czyli kolejny biznes pod hasłem ekologii. Takie coś nie ma prawa działać na dłuższą metę, ale oni to "udowodnią $$$" że jednak działa.
OdpowiedzA może by tak zamiast filtrów zamontować mocne magnesy nedymowe które po zbliżeniu do tarczy powodują wir magnetuczny i bardzo mocno spowalniają ruch / obrót tarczy hamulcowej i tylko w końcowej fazie hamowania zadziałały by klpcki hamulcowe. Takie stsyemy są stosowane w kolei w windach czy przy odzyskiwaniu energii w hybrydach. Oczywiście bardzo uprościłem ale te filtry też trzeba będzie zutylizować. A spalenie takiego filtra z pyłem z klocków hamulcowych to ogromny wydatek energetyczny.
OdpowiedzA może by tak zamiast filtrów zamontować mocne magnesy nedymowe które po zbliżeniu do tarczy powodują wir magnetuczny i bardzo mocno spowalniają ruch / obrót tarczy hamulcowej i tylko w końcowej fazie hamowania zadziałały by klpcki hamulcowe. Takie stsyemy są stosowane w kolei w windach czy przy odzyskiwaniu energii w hybrydach. Oczywiście bardzo uprościłem ale te filtry też trzeba będzie zutylizować. A spalenie takiego filtra z pyłem z klocków hamulcowych to ogromny wydatek energetyczny.
OdpowiedzNie dziwi, że ten wynalazek pochodzi z Niemiec. Wątpię natomiast, aby filtry na klockach sprawiały, że starsze konstrukcje będą spełniać najnowsze normy EURO... chyba, że to będą VW ;)
Odpowiedz