Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 15
Pokaż wszystkie komentarzeI powinniśmy iść dalej z liberalizacją. Teraz każdy kto ze 'świeżaków' ma zarejestrowaną 125-tkę przez 3 lata powinien automatycznie mieć prawo do przesiadki na 250-300-tkę, a po kolejnych 3 latach posiadania ww moto automatycznie 600-700-tkę a nastepnie >1000-czkę. Skończcie z nabijaniem kabzy wordom i utrzymywaniem setek urzedowych darmozjadów pilnujacych co raz to głupsze przepisy. Niech ludzie znowu zaczną kierować sie rozsądkiem, a nie państwowymi przepisami w każdej materii życia.
OdpowiedzUważam,że na 125 powinno być prawko,ponieważ motocykl to motocykl i mimo optymistycznych danych warto zaznaczyć, że wielu MOTO-Świeżaków kl.125 jeździło swój 1 sezon b.ostrożnie i niepewnie, wynikało to z braku umiejętności zobaczymy czy zaczną odkręcać w kolejnych sezonach. Uważam też , że każdy startujący na 125 bez prawka A powinien wykupić sobie chociaż kilka godzin na placu manewrowym.
OdpowiedzKl 125 MOTO-Świeżaki??? ciekawe określenie, powiedz mi tylko kolego kto jest gorszy, czy ten co jeździ samochodem przez kilka lat i przesiada się na 125 żeby poczuć jak to jest i zrobić to zgodnie z prawem, czy ten który przesiada się bez prawo jazdy kategorii A na maszynę typu CBR 600? Jestem ciekawy ilu z tych tak zwanych STARYCH WYJADACZY tak na prawdę uzyskało prawo jazdy kat.A. po za tym w zestawieniu nie ma informacji w ilu z tych wypadkach uczestniczyło motocykli o pojemności 125CC, podejrzewam że będzie to ułamek tej liczby.
Odpowiedzjeszcze druga kwestia - jak ktos ze starych wyjadaczy robil A na junaku to co to ma wspolnego z opisywanym w tym momencie po lewej GSX-R 1000?
OdpowiedzAle jedno przecież nie wyklucza drugiego. Przychodzę, płacę i jeżdżę. Ciekawe jest tylko to że chęci do szkolenia poza zakresem kursu mają tylko kierujący jednośladami i kierowcy aut już nie. Czyżby działała zasada że jak się "nie mogę wywalić i potłuc to po co się szkolić"?
OdpowiedzNo to bądź w takim razie konsekwentny i napisz, że na motorower też powinno być prawko, przecież wiele się między sobą nie różnią. Dzięki Bogu, że dzięki 125-tkom ograniczono sprzedaż tych pierdziawek, które tuningowali do prędkości 80 km/h. A tak w ogóle, to jeśli już to nie żadne prawko, tylko dodatkowe szkolenie bez egzaminu by wystarczyło.
OdpowiedzLovtza, skąd macie te wszystkie dane? Przecież na stronach statystyk policji raport za 2015 r. nie został jeszcze opublikowany. Możesz podać link?
OdpowiedzZa kilka tygodni na stronach Policji pojawi się ich oficjalny raport. My prezentujemy dane nas interesujące, czyli dotyczące motocyklistów.
Odpowiedz"Z analizy wieku sprawców - motocyklistów wynika, że największe zagrożenie powodowały osoby w wieku 18-24" Wg tabeli to jednak przedział 25 - 39
OdpowiedzAutorowi zapewne chodziło o procentowy stosunek ofiar/wypadek. W tej kategorii grupa wiekowa 18-24 zajmuje 1sze miejsce, ale grupa 25-39 depcze jej po piętach i jest w tej kategorii "lepsza" tylko o ułamek procenta.
OdpowiedzJakim cudem 227 > 392? Najwięcej wypadków powoduje grupa "25 - 39"
OdpowiedzChodzi chyba o liczbę ludzi w grupie w stosunku do liczby wypadków. Grupa 25-19 to 15 roczników, grupa 18-24 to tylko 7 roczników.
OdpowiedzWłaśnie. To jest błąd czy jakieś moje niedopatrzenie?
OdpowiedzTyle że ta grupa jest statystycznie blisko 3 razy większa, w praktyce trudniej powiedzieć.
Odpowiedzchciałbym przestrzec , iż uwazajcie jakie słowa piszecie pod adresem policji , oni mają pełne prawo wykorzystac je przeciwko wam , nie zyjemy juz w wolnym kraju ,
OdpowiedzJuż się boję. Policja na rzeczowe argumenty jest raczej otwarta. Co innego pyskowanie - to się zawsze kończy najwyższym mandatem albo innymi atrakcjami.
OdpowiedzJa nadal żyję. Masz coś konkretnie na myśli, czy do końca nie wiesz?
Odpowiedzchciałbym przestrzec , iż uwazajcie jakie słowa piszecie pod adresem policji , oni mają pełne prawo wykorzystac je przeciwko wam , nie zyjemy juz w wolnym kraju ,
Odpowiedzchciałbym przestrzec , iż uwazajcie jakie słowa piszecie pod adresem policji , oni mają pełne prawo wykorzystac je przeciwko wam , nie zyjemy juz w wolnym kraju ,
Odpowiedzpowinien być jeszcze podział na: ilość wypadków na pojazdach do 125cm3 ilość wypadków na pojazdach pow. 125cm3 to dałoby obraz czy to dopuszczenie na prawko "B" kierowania 125-kami to dobry pomysł czy nie. Ciekawą informacją byłoby podanie ilu motocyklistów nie posiadało prawa jazdy w momencie kolizji/wypadku.
OdpowiedzPodzielamy pogląd, że to byłyby ciekawe informacje, natomiast dane które nam udostępniła Komenda Główna Policji nie są aż tak szczegółowe.
OdpowiedzPolicja nie prowadzi niestety statystyk wypadków wg podziału na posiadanie/nieposiadanie prawka, pytałem.
OdpowiedzCiekawe, czy były poseł Maciej Banaszak dalej ostrzy sobie zęby na zmiany przepisów? A tak w ogóle, to Policja nigdy nie zajęła oficjalnego stanowiska ws. zmian w przepisach. Wypowiadali się jedynie we własnym imieniu pojedynczy policjanci, a to nie to samo. Marek Konkolewski z KGP podkreślił, że nie jest przeciwnikiem nowego przepisu, ale przeciwnikiem jego wejścia w życie bez obowiązkowego szkolenia. A WORDy niech mają same do siebie pretensję, bo wykreślenie szkolenia bezegzaminowego na 125-tki dla kat. B zaproponował szef stowarzyszenia dyrektorów WORD, Łukasz Kucharski i została ona na posiedzeniu komisji sejmowej przyjęta. Prawdopodobnie na złość OSK-om, żeby te na nowym przepisie nie zarobiły. Więc te krokodyle łzy dyrektorów WORD są niezrozumiałe, a nawet mogą być potraktowane jako przejaw dwulicowości. Przecież Kucharski nie mówił tylko w swoim imieniu, ale że "my mamy taką uwagę". Bardzo dobrze się stało też, że nie przeszły ograniczenia do automatycznej skrzyni biegów, bo to doprowadziłoby do kolejnych niejasności w interpretacji tego zapisu.
OdpowiedzCzyli hekatomby 125-tek nie widać !? I czemu się tu dziwić - w innych krajach, gdzie dopuszczono jazdę na kat.B , jej nie było, to dlaczego miałby być w Polsce.
Odpowiedz"Z analizy wieku sprawców - motocyklistów wynika, że największe zagrożenie powodowały osoby w wieku 18-24 (przedział wiekowy 7 lat) – 227 wypadków" - chyba pomyłka - z tabelki wynika że 25-39 lat - 392 wypadki - (prawie dwukrotnie więcej)
OdpowiedzCiekawe czy rzecznik Policji i przedstawiciele WORD-ów odszczekają swoje czarne prognozy sprzed wejścia przepisów 125 na kat.B?
OdpowiedzPolicja najchętniej wszystkiego by zabroniła. Dla naszego "bezpieczeństwa", a tak naprawdę dla rozszerzania swojej władzy. Jednak zdrowy rozsądek jak widać wygrywa. Podobnie byłoby moim zdaniem z dostępem do broni.
OdpowiedzW całej historii świata niewolnik nie mógł posiadać broni...
OdpowiedzŚwięte słowa kolego! Dla wszystkich nadal jesteśmy podludźmi na których trzeba uważać i kontrolować i statystyczny polak jest 100 razy gorszy od statystycznego niemca albo francuza.
OdpowiedzWarto też zauważyć że zaostrzono kary i w zeszłym roku masa szaleńców straciła prawko na trzy miesiące za dzidowanie 120 w zabudowanym. Jeszcze jakby w parze z poprawą statystyka szła poprawa wizerunku motocyklistów to bym się bardzo cieszył.
OdpowiedzNie do końca się z Tobą zgodzę - dużo potencjalnych morderców nigdy prawka nawet nie miała. A wielu nawet po jego straceniu nic sobie nie robią. Mniejsza ilość wypadków to może być efekt nieco wolniejszej jazdy w mieście przez zaostrzone przepisy - łatwiej wtedy uniknąć kolizji lub śmierci jeśli już do wypadku dojdzie
Odpowiedz"...Mniejsza ilość wypadków to może być efekt nieco wolniejszej jazdy w mieście przez zaostrzone przepisy..." To właśnie miałem na myśli.
OdpowiedzMyślę, że wizerunek motocyklistów mocno sie ostatnio poprawił. Dowód? Zobacz w jak wielu reklamach motocykl pojawia sie jako podkreślenie męskości, wolności, pasji... ;)
OdpowiedzMotocykl =/= Motocyklista. Motocykle są teraz modne, więc są używane jako gadżety w reklamach dla określonego targetu. Ale jak spytasz setkę ludzi na ulicy to reakcje już takie fajne nie będą, mało kto powie o wolności czy pasji. Zgadzam się że wizerunek trochę się poprawił, ale wciąż obrywa się nam bardziej niż by to wynikało z suchych faktów. Wśród kierowców samochodów jest masa "frogów", a mimo to pierwsze skojarzenie jest neutralne, ale dla wielu osób motocyklista=dawca.
Odpowiedz