Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarzeWitam chłopaki , widzę tutaj trochę sprzecznych informacji i rozmyślań nad sprzętami, mogę pomóc w zakupie i przygotowaniu 125 do klasy moto3. Jeśli chodzi o sprzęt tani, mocny z dostępnością części zamiennych nowych i używanych,oraz możliwością jego rozwoju to aprilia rs 125 lub cagiva mito. Koszt przygotowania jednego z ww motocykli do sezonu to ok 2500zł w tym komplet nowych opon, dodatkowy komplet kół ,owiewki torowe ,szyba ,stalowe oploty ,klocki ,inne zębatki. Koszt samego motocykla w zależności od rocznika i stanu to 2000zł i do 10tys. Co do wypowiedzi niektórych o mocniejszych moriwaki motocykle są te bardzo awaryjne, a ceny części wysokie, a jak się przekonałem w tym roku przegrywały w bezpośredniej rywalizacji z cagivą i aprilią w pucharze europy moto3 czyli alpe adria. Jakby ktoś miał pytania śmiało pytać.
OdpowiedzHejka, Proszę o kontakt mailowy mam parę poważnych pytań. Pozdrawiam serdecznie
Odpowiedztymtrans.mt@gmail.com Konrad
OdpowiedzWitam chłopaki , widzę tutaj trochę sprzecznych informacji i rozmyślań nad sprzętami, mogę pomóc w zakupie i przygotowaniu 125 do klasy moto3. Jeśli chodzi o sprzęt tani, mocny z dostępnością części zamiennych nowych i używanych,oraz możliwością jego rozwoju to aprilia rs 125 lub cagiva mito. Koszt przygotowania jednego z ww motocykli do sezonu to ok 2500zł w tym komplet nowych opon, dodatkowy komplet kół ,owiewki torowe ,szyba ,stalowe oploty ,klocki ,inne zębatki. Koszt samego motocykla w zależności od rocznika i stanu to 2000zł i do 10tys. Co do wypowiedzi niektórych o mocniejszych moriwaki motocykle są te bardzo awaryjne, a ceny części wysokie, a jak się przekonałem w tym roku przegrywały w bezpośredniej rywalizacji z cagivą i aprilią w pucharze europy moto3 czyli alpe adria. Jakby ktoś miał pytania śmiało pytać.
Odpowiedzdo komentarza Beavisa dodałbym, ze wyscigi motocyklowe to nie tylko jazda ale i umiejetnosc dostosowania motocykla pod siebie. Myslac o wyzszych klasach w przyszlosci trzeba się tego uczyc od początku. Dlatego wszelkie ograniczanie możliwości przeróbek/tuningu jest złą drogą.
Odpowiedzdo komentarza Beavisa dodałbym, ze wyscigi motocyklowe to nie tylko jazda ale i umiejetnosc dostosowania motocykla pod siebie. Myslac o wyzszych klasach w przyszlosci trzeba się tego uczyc od początku. Dlatego wszelkie ograniczanie możliwości przeróbek/tuningu jest złą drogą.
OdpowiedzW kolejnym artykule chciałbym przeczytać coś na temat regulaminu dotyczącego moto3 ( ilość startów, przebieg wyścigu, reg. dotyczący motocykla, wiek zawodnika, wymagania badania, licencje itp)
OdpowiedzZasadnicze pytanie dotyczy motocykli. Jakie motocykle nadają się do moto 3 i czy jest to klasa faktycznie zwana kuźnią talentów? Chodzi mi tu głównie o to czy są to motocykle drogowe w owiewkach torowych, czy totalnie przerobione maszyny albo coś pokroju moriwaki (jeśli nie pomyliłem nazwy). Jeżeli są to motocykle tzw. drogowe to uważam, że ta klasa ma jak największy sens w Polsce, bo są to w miarę tanie motocykle, gdzie zarówno młodzi jak i starzy ludzie mogą zacząć przygodę ze ściganiem. Natomiast jeśli są to mocno przerobione sprzęty albo właśnie moriwaki za grube tysiące (jak na Polskie warunki oczywiście) to gdzie tu sens. Większości osób na to nie stać a już na pewno młodych ludzi, gdzie są zależni od rodziców, więc kto wyda ponad 20 tyś na motocykl dla nastolatka plus kolejne koszty eksploatacji itd. Nie dość, że torów praktycznie nie ma to jeszcze powstają klasy dla ludzi z grubym portfelem, więc jak to ma się do zachęcania do ścigania?
OdpowiedzBył artykuł o tym czym można śmigać w polskim moto3, z tego co pamiętam, to prócz wspomnianych Moriwaki można jeździć drogowymi 125 2T (Aprilia RS125, Honda NSR125, Cagiva Mito) i 250 w 4T (Ninja 250 i CBR250R). Można jeszcze 125 w 4T ale to chyba większego sensu nie ma. Wszystkie z tych motocykli oczywiście trzeba poprzerabiać pod wyścigi, czyli tak jak wspomniałeś chociażby te owiewki torowe.
OdpowiedzNo tak ale należałoby oddzielić właśnie profesjonalistów od amatorów. Jeżeli ktoś ma sponsorów, odpowiedni budżet i podrasowany motocykl, który ma co najmniej 10 KM więcej, gdzie w tej klasie liczy się każdy KM i kg kierowcy, znaczy tyle, że z miejsca wygrywa. "Kuźnia talentów" i zachęcanie do ścigania powinno się odbywać w ten sposób, aby stworzyć równe szanse dla ludzi, chcących podjąć próbę. W Polsce jest wielu ludzi, którzy chcieliby tego spróbować, ale nie każdego stać na moriwaki i nie każdy ma sponsora. A jaki jest sens startować w wyścigach, w których nie można wygrać tylko przez budżet? Powinna być odpowiednia klasa dla amatorów lub profesjonalne zespoły powinny być osobno oceniane od typowych amatorów. Bo zachęcać ludzi do czegoś co na starcie kosztuje ponad 20 tyś. zł moim zdaniem mija się z celem. Jak dla mnie amatorska klasa wymagałaby motocykla drogowego w torowych owiewkach i oponach i to wszystko, żeby każdy kto stanie na lini mógł mieć szansę na wygraną, a dalej to już tylko umiejętności by to zweryfikowały.
OdpowiedzJaką wygraną, minimum jeden sezon trzeba poświęcić na naukę jazdy. To, że potrafisz się poruszać po ulicy, to nie znaczy, że umiesz jeździć po torze. Moc ma znaczenie drugorzędne, jeśli nie potrafisz powtarzalnie pokonywać zakrętów. W tym sezonie miał być słownie 1 wyścig na torze Motopark Koszalin (niestety odwołany), tor kręty, techniczny, szans na duże prędkości mało, raczej o zwycięstwie decyduje technika jazdy, a nie moc.
OdpowiedzI właśnie dlatego np. tacy Czesi są od nas lepsi. Bo zamiast patrzeć na wszystkich w koło, marudzić i ciągać nosem idą się BAWIĆ na torze! Co Cię obchodzi, że inni mają Moriwaki i budżet? Kup RS125 za grosze, przerób i leć na tor się dobrze bawić. W Polsce wyścigi motocyklowe to i tak wyścigi o pietruszkę i pucharki. Jedynym sposobem by zacząć "robić" dobrych zawodników jest ściganie się! A jeżeli wszyscy w koło będą jęczeć, że trzeba specjalnie dla nich klasę zrobić to będzie tak jak jest teraz. 3 motocyklistów na 15 różnych klas z czego żaden nie nadaje się do MŚ. I sorry, nie łykam biadolenia o tym, że w Hiszpanii jest lepiej. W Hiszpanii w klasach jest taka rywalizacja, że nie ma mowy o "amatorskim" ściganiu, nie w Moto3, nie na RS125 za 6,000 zł. A u nas możesz kupić RS, zrobić licencję i jak będziesz dobry to objedziesz i chłopaków na Moriwaki.
Odpowiedz