Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 32
Pokaż wszystkie komentarzeA co powicie na żeby pojeździć dominarem 400 ? Fajny motor za nieduże pieniądze ?
OdpowiedzTo chore ten podział kategorii. Nie lepiej było by dzielić na wiek? Czyli np zdaje się kat A w wkeku 18 lat i można jeździć kat A2 i dopiero jak ma się te 24 po prostu się przesiąść na coś na A...... Przykładowo ja mam prawko A od 2010 zaś B od 2009... Nie mam motocykla jeżdzę głównie autem i pełną gębą mogę usiąść na R1 mimo że zdałem na cbf 125. Po co obecnie zdawać egzamin znowu na wyzej, jak patrząc tym tropem ktoś kto na zerowe pojęcie i ma 24 lata może dosiąść od razu Gladiusa 650 ccm. Bezsens tylko poszerzy się liczba osób bez prawka
OdpowiedzDodam ,że z Gladiusa od razu może na R1 , czyli zero doświadczenia plus przepustka na mocne motocykle
OdpowiedzOsobiście polecam małego gs-a, zwłaszcza dla kurdupli takich jak ja. Do podroży i jeżdżenia po mieście, przyzwoite spalanie, niezła wygoda, wygląd tez nie najgorszy, na wycieczkę po Europie nadaje się jaknajbardziej(sprawdzone;), zwłaszcza dla jednej osoby, z trzema kuframi i pasażerem przydało by się troszke wiecej poweru(chociaż nawet te 48 km daje rade) i 2ga tarcza z przodu. Jedyne czego brak w serii to pozadnej szyby na autostrady ;) pod A1 wydaje mi się, ze całkiem fajne moto(jeśli chodzi o nówki), chociaż nie jeździłem na hondach, które też wyglądają ciekawie. Tak jeszcze dla ludzi którzy nie uznają motocykli poniżej litra, tym na prawdę da się jeździć i wcale nie ma jakiejś przepaści, biorąc pod uwagę np. Gs-a 800
OdpowiedzHej, polecam GS 500 oprócz podanych motocykli, oraz Bandita 400 ;) Ja śmigam CB 1-400 z '90 roku, fajny, mocny motocykl, według oficjalnych danych ma 51 KM, ale w papierach od nowości widnieje 30, widać taka była zblokowana wersja ;) Polecam małe starsze motorki, można się nauczyć jeździć za niewielką kwotę a potem przesiąść się na coś większego ;)
Odpowiedzchyba kogos tu popierdoliło. Kto wydaje tyle kasy na motocykl? W dodatku pewnie pierwszy i na A2. Jak 18-latek zrobi na A2 to pewnie na moto będzie mieć z 4 tysie a za tyle nie kupi na a2 uzywki bo teraz podrożały, prędzej już jakiegoś litra mozna znaleźć
OdpowiedzNo stary, ja z dwoma kumplami robię A2 na podkarpaciu, gdzie cała Polska mówi, że mieszkamy 'na ukrainie', pochodzimy ze średnio zamożnych rodzin, cała nasza trójka pracuje w wakacje od 17 roku życia, więc już drugi sezon, rodzice dali nam po 3-5 tys PLN, resztę zapracowaliśmy sobie sami, każdy z nas ma na motocykl A2 ponad dychę. Dla chcącego nic trudnego, więc nie **** mi tu pan, bo jak masz 4k to nie stać Cię na utrzymanie nowo zakupionego motocykla nawet, a co dopiero sam motocykl, chyba że kupujesz złoma w którego włożysz w ciągu 2 najbliższych lat 2x więcej, albo będziesz jeździł czymś co nie sopełnia norm bezpieczeństwa (olej, świece, regulacja, czyszczenie, przegląd, ubezpieczenie, kask, rejestracja, oponki, łańcuch i inne rzeczy eksploatacyjne kosztują).
Odpowiedzkolejny dzieciaczek co od starych dostał 5 kafli na moto... żałosne pewnie i tak jezdzic nie umie
Odpowiedz" rodzice dali nam po 3-5 tys PLN" wszystko jasne...
OdpowiedzJest mi ktoś w stanie udzielić odpowiedzi na moje pytanie? mam prawo jazdy kat.A2 Przymierzam się do kupna gs-a 550 78' w dowód wbite jest 35.8kw nie mieszcząc się mocą w a2 o całe 0.8kw! Odpowie mi ktoś czy jestem w stanie załatwić taka zmianę w dowodzie przechodząc przegląd?rzeczoznawce? (oczywiście po tej redukcji 2/3 mocy motorynki) pozdrawiam
Odpowiedzniech ktoś jeszcze raz wytłumaczy jak to zrobic zeby jezdzić kawasaki z800 na A2
Odpowiedzmam pytanie :) czy jeśli motocykl przekracza normę na A2 o 2 kW ( chodzi mi o Kawasaki ER5 - ma 37 kW a na A2 max to 35 kW - http://www.scigacz.pl/Kawasaki,ER5,w,uzytku,955.html) to jest możliwość zarejestrowania go tak żeby załapał się na tą kategorię?
OdpowiedzMam wrażenie że niektórzy na konieczność używania maszynki z klasy A2 reagują prawie jakby im zaproponowano częściową kastrację. Pewnie nie każdy ma chęć kupować nówkę z salonu kategorii A2 za 20 tysi, ale przecież nie musi - jest przecież rynek używek spełniających kryteria A2 w niższych cenach. System kategorii praw jazdy sprawdził się w innych krajach więc czemu u nas miało by być inaczej. Pewnie ktoś powie że o kasę chodzi - możliwe. Jakiś czas temu miałem okazję usłyszeć jak jest traktowany świeżo upieczony kierowca kat B w Anglii - przez rok bodajże spore restrykcje, a wśród nich zakaz jazdy po motorway'ach. Czy to kogoś tam oburza - chyba nie, a poziom szkolenia kierowców mają raczej wyższy niż u nas. Więc zamiast się oburzać że na początku kariery motocyklisty trzeba ujeżdżać słabsze sprzęty, które i tak mają osiągi zostawiające w tyle sportowe auta, potraktować to jako lekcję która później zaowocuje bezpieczniejszą jazdą. Na teksty że "na motocyklu chcą wyglądać poważnie" mam jedną odpowiedź: Super poważnie wygląda się w trumnie.
OdpowiedzA wybrańcy bogów umierają młodzi...
Odpowiedzchciałbym jeszcze dodać że o zakupie motocykla często decyduje pieniądz. Ludzie nie chcę wydawać kasy na "mały" motocykl bo myślą że szybką się nim znudzą i będą go zaraz musieli zmieniać na większy, więc od razu kupują dużą maszynę co często źle się kończy. Teraz są niejako zmuszeni do stopniowego poznawania świata motocykli i są tym oburzeni. Ja zaczynałem od 125 obecnie ujeżdżam 650 i uważam że to jedyna słuszna droga.
Odpowiedzzgadzam się, ale niektórym jeśli mowa o "wyglądaniu poważnie" chodzi o ich wzrost, kiedy siądziesz na taka ninje to przy wzroście ponad 180 cm człowiek może wyglądać na przykurczonego co wywołuje uśmiech na twarzach, oczywiście nie można się nie zgodzić, że większości chodzi o moc, i twierdzą, że dopiero na litrach wyglądają jak motocykliści
OdpowiedzCzy ekipę ścigacza to śmieszy czy może macie jakiś interes w tym gównie ? Właśnie mam teorię na A 18 stycznia ale jazdy będą możliwe później więc dostanę pewnie A2 mimo,że na takim sprzęcie wyglądam jak dziecko o osiągach nie wspominając.Oczywiście ścigacz nie widzi w tym nic złego.Za dwa lata pójdę na A2 ( o ile zdam A ) i kupię kolejny motocykl :) Przecież te skutery za 20 000 zł już mogę dostać,więc nie ma żadnego protestu.Widzę,że w tym kraju są sami służalcy cwaniaków z okrągłego cyrku,bo nikt nie zaprotestował,przecież POLACZKOWIE to bogaty,mądry i rozwojowy kraj o europejskich standardach,za 1000 zł każdy polaczek kupi sobie motocykl czy dwa a jeśli się zmieni prawo to i nawet 10.Pozdrawiam.
OdpowiedzA dlaczego nie figuruje tu dobra tajwańska produkcja???? SYM Wolf 250 za 15.500 zł http://motosport.com.pl/symwolf250.html http://www.motorad.co.nz/motorcycles/2012-sym-wolf-sb250ni http://www.youtube.com/watch?v=z1ZGOy_VKjw http://www.youtube.com/watch?v=msHs2ddSDxg
OdpowiedzPewnie dlatego, że o wiele fajniejszymi pojazdami będą moto od Junaka... Nie to, że tańsze to w tej samej kasie mamy moto o ciut większej pojemności i w dodatku 2 garki choć to akurat może nie być zaleta dla wolących single ;) Jednak nie mienia to tego, że jak miałbym dać za Syma prawie 16 klocków to wolałbym dorzucić i kupić Kawe czy Honde.
OdpowiedzJunak to chińskie gów*o. Tyle w temacie.
OdpowiedzMasz, jeździłeś, naprawiałeś i wiesz... Jeśli tyle masz do powiedzenia to po prostu nic nie mów i tyle w temacie.
OdpowiedzZ niecierpliwością czekam na zestawienie motocykli używanych. Na 500tkach przy wzroście prawie 2m czuję się jak na psie. Chyba pozostają mi tylko enduraki w stylu XT 600 lub DR 650.
Odpowiedzalbo np. małe GSX'y z lat 80tych... są nieco większe od tych nowszych! Sam mam 190cm wzrostu i 110kg wagi i np. na GSX400 poza tym, że w lusterkach widziałem tylko własne ramiona to do niczego innego nie mogłem się przyczepić.
OdpowiedzWg mnie mała Ninja wygląda 100 razy lepiej niż CBR500.
OdpowiedzA ja prawka nie zdążyłem zrobić, a w garażu stoi Honda NTV 650, która ma 37kW, będe mógł ją zdławić o te 2kW? żeby normalnie móc jeździć????
Odpowiedzczyli zacznie sie jazda bez prawa jazdy na 600-kach
OdpowiedzCo masz na myśli mówiąc zacznie?? Połowa rajdowców na 600-kach i większych jeździ już bez prawka. Powód banalny, bo na kurs to trzeba mieć czas, i na zdawanie też trzeba mieć czas, a oni chca na już, najchętniej by to prawko kupili razem z nowym motocyklem :)
OdpowiedzNiestety tępi ludzie nie rozumieją, że do jazdy śmiało wystarczy 45KM a w praktyce nawet 10% jego możliwości nie wykorzystują... Być mistrzem prostej to nie sztuka Oo
OdpowiedzPopieram. Jak byście poczytali wykresy osiągów swoich motocykli to zauważylibyście że osiągają one pełną moc średnio przy 9-10k obrotów (nie licząc ścigaczy bo to już głupota na codzień) a przeciętny kowalski będzie jechał 5k bo ekonomia. I co ci po tych 100KM skoro ledwo 30 wykorzystasz na dojazdy do pracy?
OdpowiedzRynek się rozwinie, nie każdy potrzebuje 100+ KM. Ja obecnie mam właśnie 20 KM do jazdy na miasto i po szutrach, a teraz chciałbym dokupić taką CBR500R do wyjazdów na weekend. Ci co się wypowiadają i 50 KM motocykle nazywają skuterami to zapewne należą do tych 50 % co umie tylko odkręcać na prostych, wyć dla szpanu i jeździć bez prawka w okręgu 20 KM od domu. Osobiście chodzi mi tylko sposób podróżowania jakim jest motocykl, rozsądne spalanie, ponieważ jak mi ma spalać po 8 l/100 km to wole zapakować się do auta i nie martwić niczym. Wiele osób tak ma i podejrzewam że rozszerzenie oferty nowych motocykli, ekonomicznych w cenach ok 20 000 zł spowoduje, że motocykli będzie na drogach więcej i staną się w końcu codziennym środkiem lokomocji, tańszym, szybszym i bez kłopotów z miejscem do zaparkowania.
Odpowiedzmam 21 lat, od 3 lat jezdże na mojej zx-7r i nie wyobrażam sobie, że musze zmienić sprzęt na jakąś 500 oO. Bede jeździł dalej, mam nadzieje, że kontrole drogowe sie nie nasila...
Odpowiedzprawo nie dziala wstecz jak masz prawo jazdy kat A to chocbys mial 19 lat bedziesz mogl jezdzic na rakiecie
OdpowiedzNa zachodnim forum trafiłem wpis że taka Honda CBR 500 jest bez sensu. Według autora wpisu między 500 a 600 jest za mała różnica - pewnie chodziło mu o masę - i wg niego miałby sens model z silnikiem 350 ccm i masą podobną do 250tki. Może i facet ma rację - motocykl ciężki bo prawie 200 kilo a mocy tylko trochę więcej niż w 250tce...
OdpowiedzDokładnie tak jak pisze Qba... Na A2 masz się nauczyć jeździć jeśli nie zrobiłeś wcześniej A1 i jeszcze nie jeździłeś. Są pewne ograniczenia i o to w tym właśnie chodzi...
OdpowiedzFora są pełne wszelkiej maści szpecjalistów.
OdpowiedzA ja mam pytanie, czy gdybym kupił Yamahe Bulldog 1100, która waży 229.5kg na sucho i ma 46.8 kw to czy się to jeszcze zalicza?
OdpowiedzOgraniczenie mocy do 35KW.... więc niestety, 46.8 KW NIE ZALICZA SIĘ!
OdpowiedzSkąd ta cena!?? Tenere xt660z 30900 ??????? To chyba znaleźliście cenę wyprzedażową rocznika 2011. Obecnie Tenerka kosztuje 33500 oraz wersja z ABS 35500. Panujcie troszkę nad tym bo to wielu może wprowadzić w błąd jak również mogą robić problem jadąc z kieszonkowym do salonu po nowy nabytek.
OdpowiedzO co ci chodzi człowieku? Przecież to lista nowych motocykli w salonie, nikt nie napisal ze maja byc z bieżącego rocznika. Da sie kupić nową XT w salonie za 30900? Da sie, to morda w kubeł
OdpowiedzNa dodatek wersja ABS ma skrócone zawieszenia i przez to obniżone siodło - bardziej nadaje się do miasta a w lżejszym terenie też powinna dawać radę.
Odpowiedz,,,warsztaty zacierają ręce ,,,ależ to zacznie się ,rozwiercanie ,przerabianie i wszelakie patenty co by to jechało ,,,,
OdpowiedzNowe modele rometa division mają 16 KM. Źródło: http://sklep.romet.pl/pl/motocykle-romet/2012/art1850.html
Odpowiedzto straszne! i co teraz bedzie!?
OdpowiedzKoniec świata będzie
Odpowiedza Aprilia Pegaso Strada / Trail 650?
OdpowiedzReasumując sprzedaje się bardziej ekonomiczne wersie o małych pojemnościach, za kwoty porównywalne do dużych moto. Dzisiaj kupiłem puszkę coli 250 mil, stara miała 330 mil. Za cenę praktycznie jak po staremu. Oczywiście nowa puszka jest lekka, smukła itd. Dlatego powróciła wielka miłość do małych pojemności. Te motocykle mają sens dla młodych motocyklistów ale przy cenie do 13-15 tys. Reszta przestaje mieć sens
OdpowiedzJa mam wprawdzie już zdaną kat. A ale gdybym miał kupować nowy motocykl to z tych tu wymienionych wybrałbym Hondę 250R. Moim zdaniem ten moto ma bardzo ładny design. 500cc to już za dużo dla mnie a 250cc w sam raz. Zresztą wpiszcie sobie na youtube: "cbr 250r go pro"
Odpowiedzpytanie za 100 pkt mam godziny wyjeżdzone na starych zasadach egzamin teorytyczny na starych zasadach w tym roku bede zdawał 27 grudnia (teoria) a w nastepnym roku praktyka to co złapię mnie to rozdzielenie bo słyszałem że nie
OdpowiedzNo to praktyka na nowych zasadach.
OdpowiedzI nowa kategoria na plastiku. Pozdrawiam
Odpowiedza czy na A2 dało by się legalnie zdławić i zarejestrować starego dobrego Fzs600????? np. w jakimś serwisie żeby mieć legalnie w papierach???????? nie lubię pierdziawek ważę swoje i chce porządny sprzęt na prędkości mi nie zależy tylko nie chce wyglądać jak na kocie...kupno nowego moto małej pojemności to chyba dla bogatych synalków mi sie podoba klasyka Fzs600 kawa Z750, bandit
Odpowiedz250cc spokojnie ci wystarczy i mało spali. Po co ci te 750cc pojemności?
Odpowiedzbo kolego miałem już 250cc bo kocham dźwięk rzędowej czwórki?bo jak mówiłem nie należę do mikrusów,bo podobają mi się prawdziwe naked bike,bo to zupełnie inna frajda z jazdy, bo jak bym chciał małe spalanie to bym skuterem jeździł..poronione te nowe przepisy może tak pojemność na samochody??za tą kasę co sie płaci to by lepiej podnieśli poziom szkolenia a nie masz i kręć ósemki -żal
OdpowiedzŻe można kochać dźwięk to rozumiem - rzecz gustu jedni wolą R4 inni twina inni Vkę. Ale co ma cena motocykla do poziomu szkolenia? Poza tym nie ma żadnego zakazu żebyś się na kurs specjalny po szkoleniu obowiązkowym wybrał. A tak po prawdzie to u nas i kierowców aut też się niczego nie uczy. Chyba że parkowania... Ale auto ma 4 koła i się nie wywali, nóg nie połamie.
OdpowiedzCałe szczęście, że w poniedziałek zdałem normalne A :)
OdpowiedzJak jest Romet to i warto dodać ofertę Junaka, jest bogata jak na A2.
OdpowiedzZdałeś na kat A w grudniu ?
Odpowiedza ja kilka tygodni temu:) też chciałam zdążyć przed nowymi przepisami..
OdpowiedzNie ma sie czym stresować już niedługo pojawią sie na rynku R6, R1, CBR, NINJA itp. które w dowodach będą odpowiadały nowym przepisom
OdpowiedzPolak potrafi ;)
OdpowiedzNie tylko Polak, mało to w Niemczech r6'stek co maja w dowodzie 34KM?
OdpowiedzZastanawia mnie dlaczego w zestawieniu nie pojawiły się obok produktów firmy Zipp i Romet Junaki o pojemności 320, które nawet lepiej pasują do założeń kategorii A2.
Odpowiedznic nie wejdzie zobaczycie, nie maja nc poukladane, zadnych przetargow na nowe sprzety... nic. Jedyne co moze wejsc to nowy egzamin teoretycn
OdpowiedzNie wejdą przepisy dotyczące: punktów i kto może je nakłądać , zielonego liścia i wiele innych . Natomiast wchodzą testy na B i całe prawo jazdy na kat. A :( Ja własnie się zastanawiam czym będę jeździł po zdaniu prawka . Dotychczas miałem opcję że będę jeździł na Cebuli (cb 500) ale przepisy wchodzą więc nie ma szans pośmigać legalnie na Cebuli :(
Odpowiedzgs 500, sv 650 z dokumentami na 35 kw... wiele takich sprzętów mozna znaleźć... szukać wystarczy!
Odpowiedz