Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 12
Pokaż wszystkie komentarzeWitam. Mam mz etz 250 i zatankowalem dolewajac 100ml oleju znalezionego na stacji . W zbiorniku bylo jeszcze okolo 3l benzyny z innym olejem. (Obydwa oleje przeznaczone niby do pil motorowych ) Motocykl po 15 min jazdy zgasł . Świeca byla zalana , po oczyszczeniu odpalil po czym znow zgasl . Ponowne czyszczenie swiecy pomoglo ale pozniej mechanik na wlaczonym silniku wlaczyl ssanie po czym mz weszla na 8tys obrotow. 20 sekund pracy na najwyzszych obrotach i motocykl zgasl ze skutkiem "kamiennego " kopniaka. Czy jest mozliwosc ze przez pomieszanie oleji motor sie zatarl?
OdpowiedzTrzeba pamiętać, że nie łączy się oleju mineralnego z syntetycznym. Jeśli decydujesz się na eksploatacje motocykla na mineralnym, to musisz być konsekwentny. To samo z syntetykiem.
Odpowiedzja co jakiś czas robie silnikowi płukankę i dobrze to na niego działa.. używam środka od K2 https://bit.ly/2BDDwRl - dobry jest
OdpowiedzSłyszałem o tym, że dobrze jest czasem dolać olej dwusuwowy do oleju napędowego, to poprawia smarowność paliwa i czyści cały układ wtryskowy. Wczoraj zalałem przy tankowaniu na około 60 litrów benzyny 95 okt. (98 okt. ponoć słabo się miesza z olejem) 1 litr syntetycznego oleju Mobil1 2T. Samochód nie kopci, silnik pracuje prawidłowo. Byłem bardzo miło zaskoczony, jak po odpaleniu dzisiaj rano silnik miał 1200 obrotów/min zamiast 1500, jak to już bywało od długiego czasu po zimnym starcie. Samochód to Ford Mondeo MK1 1.8 16V, 330 000 km przebiegu. Zobaczę jak to dalej będzie się zachowywać, ale to potwierdza, że olej dwusuwowy nie zaszkodzi i czterosuwowemu benzyniakowi, a raczej może pomóc.
OdpowiedzOlej STATOIL 2-T way Low Smoke /Jaso FC, Iso EGD/. 29 zeta. ŚWIETNY !!!!!!!!!
OdpowiedzWszedzie tylko ten Castrol... Rzygać się chce.
OdpowiedzJa od dobrych 4 lat używam oleju PANOLIN Pelnego Syntetyka. W silniku AM6 (na filmie w tle) spisuje się wysmienicie.
OdpowiedzWitam mam crossa cagive elephant 125cc mam pytanie jak idzie linka do iglicy i do dozownika oleju czy jak ja robie sam mieszanke to czy nie trzeba dawac tej linki? Prosze o odpowiedz na nr GG: 11816920
OdpowiedzWięcej artykułów o 2T :)
OdpowiedzRaz kupiłem Castrola power 1 (bo innego syntetyka nie było w sklepie) i raczej średnio się sprawdził w skuterze, dynamika była średnia a spaliny miały dziwny zapach (jak by olej się nie dopalał do końca). Prawdopodobnie dlatego, że to olej do bardziej wysilonych silników. Do niedawna używałem Shell Ultra 2t (najlepszy z jakim się spotkałem) skuter nie dymił po nim nawet na zimnym silniku. Obecnie ze względu na wycofanie shella ze sklepów używam oleju Motul ester 710 2t (zielony) i jestem zadowolony. Skuter nie dymi na nim, spaliny już tak nie śmierdolą i odzyskał część dawnej dynamiki (prędkość maksymalna jest niższa o parę km/h niż ta, którą odczuwałem jeżdżąc na shellu, ale wyższa niż na castrolu. Ale możliwe to za sprawą zużywania się paska napędowego a nie oleju).
OdpowiedzGońcie sie leszcze w 2T
Odpowiedzszkoda nawet odpisywać... mimo to. Akurat KMIOTKU 2t wymaga wiecej umiejętności od jeźdźca niż 4t. Każdy lubi co lubi i jeżdzi czym mu pasuje.
OdpowiedzOpis zdjęcia po prawej na samej górze "niezawodne źródło napędu" HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAH
OdpowiedzJa nie wiem co widzisz w tym śmiesznego. Te silniki są przeważnie proste jak budowa cepa. Jak nie zatrzesz, to na prawdę są bardzo niezawodne i silniejsze od 4t tej samej pojemności, bo wybuch mieszanki następuje częściej.
Odpowiedzchłopak miał zapuszczoną WSKe, nigdy nie bylo kasy na porzadne naprawy, to teraz sie wyżywa ;) 2T rządzą ;)
OdpowiedzWitam!! Mam Aerox z 2001 roku nie śmiejcie sie ale myślalęm ze dioda, ktura sie swieci na zegarach z olejem to znaczy, ze będzie trzeba niedługo wymieni ć olej i jeszcze troche pojeździłem. To mój pierwszy skuter i teraz boje sie że nie będzie chciał na wiosnę odpalić, da się to jakoś ,,,odkręcić"?? I czy napewno mam tam silnik dwusuwowy? POMOCY :(
Odpowiedzmasz dwusuwa zalej go nowym olejem jak nie goniles go powinno byc ok
Odpowiedzjeśli chodzi o aeroxa to jest na pewno 2t, jeśli świeci ci się dioda to dolej oleju do dozownika, kontrolka oznacza że jest go mało,
OdpowiedzMożliwe że masz silnik trzysuwowy :)
OdpowiedzU mnie w Aeroxie kontrolka oleju zapala się gdy jest jeszcze 2/3 zbiornika. Zależy więc ile wg ciebie znaczy "trochę pojezdziłem" czy to 10km czy 1000? Po prostu spójrz pod skuter ( zbiornik oleju jest bardzo dobrze widoczny od dołu) i sprawdź czy i ile jest oleju w zbiorniku. Jeżeli jest w nim jeszcze olej to nic się nie stało - dolej nowego i jezdzij dalej. Jeżeli jest sucho to masz problem. Trzeba koniecznie wlać nowy olej, odpowietrzyć dozownik i modlić się że nie jest zatarty. Cuda się czasem zdarzają.
Odpowiedzbez spinki chłopaku, dolej oleju i po strachu
OdpowiedzSprawdź czy nie masz widlastej V8 xD
OdpowiedzZnajdź pojemnik gdzie ten olej się dolewa i dolej do pełna. Jak dioda świeci to jeszcze tam jest gdzieś 1/4 zbiornika więc można dużo na tym przejechać bez problemów.
OdpowiedzW Aeroxach były tylko silniki dwusuwowe. Ale to "trochę pojeździłem" to ile, dla mnie trochę to 300km, dla kogoś innego to 20km. Bez obrazy, ale jak można nie wiedzieć na czym się jeździ. Jak nie byłeś pewny co do twojej wiedzy o skuterze to mogłeś poczytać w Internecie, i uzupełnić braki wiedzy. Szczerze to ja wolę sam mieszać paliwo z olejem w dwusuwach, jakoś nie mam zaufania do dozowników oleju, mój kolega zatarł skuter, bo dozownik nie lał oleju, a jak się samemu miesza paliwo z olejem to nie trzeba już pamiętać o laniu oleju do dozownika.
Odpowiedz