Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarzehttps://www.youtube.com/watch?v=GBOqXOpvD7U modelowy przykład który skończył się glebą .
Odpowiedzchociaż gość był chyba w fazie hamowania przed zakrętem co spotęgowało shimme gazu niemogl dodac bo by chyba winkla nie wyrobił i by się wbił w zewnętrzne krzaki murki i słupy może jakby szybko tył hamulca wdusił to by cos pomoglo ale było mało czasu ;)
Odpowiedzpozatym widać wtym filmie chyba 2 fazy 1 która prawie się uspokoiła i druga gdy motocykl najechał po fazie 1 na niewielką róznice w wysokości asfaltu co spotęgowało tez shimmy i kuniec .
Odpowiedzteraz zauważyłem 3 rzecz 1 faza się uspokoiła delikatnie na motocyklu bo gsoc chciał siła ramion wytłumić shimmy rezonans poszedł po ciele do kasku i wrocił spoworetme na moto hahah i gleba przy impecie maszyny i jej masie zkierowca siła trzepotania keiropwnica musi być ogromna człowiek niedarady jej wytłumić choćby najsilniejszy ,sam zresztą jak wpadła mi wshimmy poczułem jaka to jest siła i impet to jest niedopanowania siła jedynie odp technika zresztą tos amo się tycze wkazdej stytuacji na motocyklu góra ma być rozluzniona nienapietra motocykl stabilizuje się sam i nienalezy mu wtym rpzeszkadzac mowie o motocyklach sportowych na szose to samo mowi biblia zakretow dokument nakręcony przez keitha code wiara myśli ze żeby prowadzic duzy szybki motocykl trzeba być dyzy i silny a to podstawowa bzdóra która powielają ludzie którzy niemaja pojęcia o jeździe motocyklami jak stereotypowe "łyse dresy na r1 ;) " co zresztą pokazuje chociażby moto gp gdzie kierowcy maja po 50 kg często a perfekcyujnie jezdza motocyklami o 2 krotnie większej mocy niż 1 r1 prawie ;) czy tez wiele drobnych kobiet które na torach łoia 90% ludzi z ulicy .
Odpowiedzja ostatnio na cbr 1000f bez amora skretu miałem 2 razy shimmy obydwa razy na zakrętach po nierównościach w obydwu przypadkach delikatne odpuszczenie gazu pomogło szybko ustabilizować motocykl przy predkosciach około 120 km/h pare lat temu wychdozac z jednego czystego zakrętu gdzie wsyztko było widać na pełnym gazie i przy wyjściu zbilzajac się jzu do zewnętrznej tez cebra wyłapała takie shimmy na rancie -uskloku asfaltu ze zgroza wtedy tez delikatne opduszczenie gazu szybko ustabilizowało motocykl ,smiesza mnie ludzie którzy mysla ze siła sa w stanie opanować shimmy pudzianowi by to lłapy pourywało gdyby chciał to wytłumić siła i łapami eheheh jedynie odpowiednia technika pomaga i spokoj bez paniki choć gdy rezonans się już zrobi zbyt mocny bez amora skretu to wtedy już nic niepomoze ale niemozna dopuscic do takiego rezonansu ,gdy już się czuje ze moto idzie w rezonans to nietrzymamy tak jak trzymaliśmy gaz tylko albo odpuszczamy manete albo jeśli moto ma odp pare jak sporotwe krótkie litry dodajemy więcej gazu gdy opona uniesie się ponad asfalt wtedy kiere łatwo opanować bo traci powód rezonansu w cbr która jezdze to niemożliwe zaciezka i za duzy rozstaw osi .
Odpowiedzwymień olej w lagach kolego i sprawdź przód w twojej cbr... jak mam ten motocykl od 2007 roku i jeszcze mi się to nie zdażyło...
Odpowiedzjezdziłes w warunkach torowych i wyciskałes z tego moto absolutnie wszystko chociażby na jakims krótkim odcinku kretej drogi ? i na wyjściu na pelnym gazie nigdy ci niewpadła w shimmy-e ? a tak pozatym https://www.youtube.com/watch?v=GBOqXOpvD7U rzuccie okiem na to tu rezonans wszedł już w faze niedo uratowania ;) siła rezoanansu na boki wywaliła moto to chyba honda ? ;)
Odpowiedzdobrze piszesz , nie czytałem testów z przed lat tej hondy i nie wiem czy ona miała tak już jako nowa czy dopiero po zużyciu pewnych elementów jak mocowania silnika głowki ramy sprężyny olej itp. wszystko może mieć wpływ również opony ostatnio boje się nia jechać ostrzej na nierównościach bo te shimmy to niezłe rodeo jest i niemam komfortu na nierównościach ze jest zapas w razie co jadac normalnie .
Odpowiedzzresztą nieumiem i tak jezdzic na kole a strzał z sprzęgła na niej i pojscie na koło czego nieumiem skończyłoby się dla mnie zle ;)
Odpowiedzjazd ana kole spowalnia ,najszybsze motocykle maja antywheeeli jak maszyny moto gp :P
Odpowiedzi niewyobrazam sobie latac sportowa 600 jak r6 gsxr 600 ito czy litry bez amora skretu ci co jezdza bez amora i nigdy niemieli na tcyh moto shimmy to oznacza ze wzyciu się neizbilzyli do granic możliwości tych motocykli jak w jeździe torowej .
Odpowiedzbzdety piszesz, przede wszytskim przestan wisiec na kierownicy - ona do tego nie sluzy....skoncza sie problemy-amortyzor nie jest i nie bedzie ci potrzebny...
OdpowiedzMało brakowało i byłoby dwóch poszkodowanych. Pamiętajmy, że oprócz tego, że możemy zrobić krzywdę sobie, możemy też poszkodować kogoś bogu ducha winnego. Byłem kiedyś świadkiem na patelniach na drodze na Cervonohorske Sedlo (droga Jesenik-Sumperk) kiedy jeden koleś skasował trzech motocyklistów. Nie byli mu szalenie wdzięczni.
OdpowiedzTrochę nie rozumiem dlaczego pojechał najpierw do przodu zamiast zatrzymać sie i od razu pomóc leżacemu.
OdpowiedzNie rozumiem też czemu mu nie pomógł tylko do przodu pojechał , hańba . Jedna pasja ,a zero POMOCY
OdpowiedzŻeby uniknąć kolejnego wypadku spowodowanego motocyklem zaparkowanym w złym miejscu. Zachował się książkowo jeśli wziąć pod uwagę fakt że jego kolega już dzwonił po karetkę.
OdpowiedzTrochę nie rozumiem dlaczego pojechał najpierw do przodu zamiast zatrzymać sie i od razu pomóc leżacemu.
Odpowiedzszacunek dla nagrywającego że mimo tego co widzial zachował taki spokój, ja byłem bardziej wystraszony jak kumpel z drzewa spadł i karetke wzywaliśmy niż on w tym momencie :)
Odpowiedz