Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarzeuwielbiam dwucylindrowe jednostki o liniowym przebiegu mocy i momentu obrotowego
OdpowiedzSzału nie ma.
OdpowiedzLovtza otrząśnij się... To Yamaha wymyśliła silnik Big Bang 270stopni crossplane do TRXy w 1995 i było to pionierskie rozwiązanie więc czemu się tym nie chwalić
OdpowiedzHeniek, doczytaj zanim komentujesz. Silnik z TRXa ma przestawione czopy o 270 stopni. To się zgadza, ale cała reszta nie. Pojęcie "crossplane" oznacza w wolnym tłumaczeniu "krzyżowy", czyli odnosi się do wałów silników czterocylindrowych, które mają wykorbienia wału rozstawione co 90stopni i które widziane z boku rzeczywiście wyglądają jak krzyż. Silniki dwu i trzycylindrowe z definicji nie mogą być określane jak crossplane. Jako ciekawostkę dodam, że ten układ wału pochodzi z silników v8, gdzie jedno wykorbienie wału było wspólne dla dwóch korbowodów obsługujących dwa tłoki, po jednym w każdym z dwóch bloków silnika. To tyle jeśli chodzi o otrząsanie.
OdpowiedzWreszcie producenci (a może to chodzi o klientele) dochodzą do słusznych wniosków, że silnik R4 nie jest tak na prawdę odpowiednią jednostką do jazdy po normalnych ulicach. Poza niezaprzeczalnymi faktami, że cechuje go wysoka kultura pracy i dość niskie spalanie, charakterystyką oddawania mocy jest bity przez 2 a nawet 1 cylindrowce. Na publicznych drogach liczy się przede wszystkim wysoki moment obrotowy w niskim i średnim zakresie obrotów, a nie możliwość jazdy powyżej 200km/h. Nie licząc jazdy po autostradach zawsze lepiej wziąć coś z mniejszą liczbą cylindrów.
OdpowiedzNiby racja, z praktycznego punktu widzenia, ale to nie o praktyczność w tej całej zabawie chodzi (a przynajmniej nie mnie) ;)
OdpowiedzMotocykl to z założenia dziś zabawka/hobby/pasja a nie wół roboczy jak wiekszość 4k. Silnik 1-2-3 cylidrowe dają wiecej frajdy właśnie przez swój moment i mają więcej niepokornego charaktru niz dopracowane do perfekcji R4
Odpowiedz