Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 36
Pokaż wszystkie komentarzea silnik simsona s51 i nowszych simsonow ? Ktore mozna z latwoscia tiuningowac i robic z motorowera rakiete ?
OdpowiedzZgadzam się, te silniki dorównują dzisiejszym 50cm a konstrukcja jest o wiele starsza, simsonow na naszych drogach przybywa :)
Odpowiedznie wiem jakim cudem brakło w tym, zestawieniu silnika Hondy VFR800 na kołach zębatych. Absolutnie bezawaryjny silnik.
OdpowiedzZaraz a gdzie silnik od hondy varadero/shadow 125 cm3? czy też od hondy CG125? V2 z małego viaderka jest niesamowite, a jednocylindrowe cg 125 ?!?! Te pozycje powinny być tu wymienione !
Odpowiedzv2 z małego wiadra to nieelastyczne, bardzo słabe, dużo palące i trudno regulowane g..... Miałem i wiem, co do silnika cg 125, zgadzam się.
Odpowiedzpiździkowce
OdpowiedzR1 rn 09,jedwabiście mocny, przewidywalny piec. często ponad 20 tysi w sezonie w tym kilkaset na torze, zero awarii az do zabicia w wypadku
OdpowiedzZastanawiam się dlaczego nie uwzględniono rzedowego silnika Hondy CBR 1000 F. Przejechanie 200 tys. km nie robi dla niego problemów. Przy tym przebiegu wymieniamy panewki i jezdzimy dalej. Silnik bardzo elastyczny i mimo tego że ma już swoje lata koni ma wystarczająco.
OdpowiedzZastanawiam się dlaczego nie uwzględniono rzedowego silnika Hondy CBR 1000 F. Przejechanie 200 tys. km nie robi dla niego problemów. Przy tym przebiegu wymieniamy panewki i jezdzimy dalej. Silnik bardzo elastyczny i mimo tego że ma już swoje lata koni ma wystarczająco.
OdpowiedzSilnik z XR też nie był najgorszy ;) BTW. Macie błąd- Nie Radała tylko Rafała i nie otwarła a otworzyła ;)
Odpowiedzgpz 500 podobno miało niezawodny silnik który bez większych zmian był produkowany przez 17 lat (tak jak sam gpz 500)
Odpowiedzw Pegaso 650 był silnik rotaxa który był dzielony z BMW f 650, a nie była to konstrukcja Yamahy:)
OdpowiedzAle nowsze modele pegasso miały silniki z Xt-eka. Rotax to padaka straszna !!
OdpowiedzJak dla the best to twin z Hondy CB 500. Głownie za bezawaryjność. Obecna cena to jego druga wielka zaleta.
Odpowiedzwrażenia z BMW1600 sa naprawdę jak po podłączeniu do Intercity - zawsze spóźniony, niewiadomo czy dojedziesz (po drodze przydałby się serwis) - jedno jest zgodne: musisz kupić ch..... rnie drogą miejscówkę.
OdpowiedzV2 z Transalpa/Afryki , NTV itd :)
OdpowiedzV2 zAT i TA to rewelacja
OdpowiedzZapomnieliście chyba o silniku Yamahy XJR Ten piec jest produkowany bez większych zmian bardzo długo, już od modelu fj , a ciąle DAJE radę. Naprawdę kultowa jednostka. Pozdrawiam
Odpowiedzboxery ruskie, nic tak nie brzmi i nic sie tak nie sypie;), co 500 km regulacja luzu zaworowego (w instr. obsługi) zw. m.in. z rozłączeniem kosza bocznego żeby zdjąć prawą pokrywę, aluminium o konsystencji gliny itd itp....... KOCHAŁEM TO!
Odpowiedzpoprzecznie ustawione V2 w moto guzzi, zwlaszcze w wydaniu quatrovalve, montowane miedzy innymi w griso 8V, jazda tym motocyklem rzuca na kolana.
OdpowiedzZ tym, że MG ma WZDŁUŻNIE ustawione V2, w odróżnieniu od POPRZECZNIE osadzonych V2 w H-D, czy Ducati, gdyż ustawienie WAŁU KORBOWEGO definiuje WZDŁUŻNE bądź POPRZECZNE ustawienie silnika.
OdpowiedzSilnik K1600GT brzmi jak nissan skyline z szybcy i wściekli :D
OdpowiedzA Boss Hoss ? Co prawda silnik samochodowy, ale zburzył niektórym prawidłowy tok myślenia :-)... http://www.youtube.com/watch?v=2H2spqu3aXc
OdpowiedzSilnik Hayabusy też można zaliczyć chyba do tego grona.
OdpowiedzSilnik Hayabusy to następca ostatniego wydania silnik GSX-Ra 1100 (WP)
OdpowiedzPopieram
OdpowiedzHonda nie była pierwszą firmą, która zamontowała czterocylindrowy, rzędowy silnik w motocyklu! Już w 1905 roku belgijska firma FN (Fabrique Nationale de Herstal) produkowała motocykl z takim silnikiem (tyle, ze mocowanym wzdłuż osi motocykla (tak, jak w Triumphie Rocket). Silnik w pierwszej wersji miał pojemność 362 cm³, którą później powiększono do 500 cm³. W 1927 roku z kolei Indian przedstawił model Indian Four z podobnym silnikiem, też mocowanym wzdłużnie. Również czterocylindrowy silnik, tyle tylko, że nie rzędowy, a bokser, miał Zündapp K800 z końca lat 30-tych.
OdpowiedzA gdzie Harley i jego flathead ?
Odpowiedza przepraszam, jest. na końcu. choć powinien być na początku...
Odpowiedza V4 hondy (m.in. VFR) na zębatym rozrządzie to gdzie się podziało?
OdpowiedzOj, coś mi się zdaje, że w Apriliach Pegaso 650 to nie był stosowany singiel 660 Yamahy tylko 650 Rotaxa...
Odpowiedzod 2005 silnik Yamahy
Odpowiedzminarelli 50 ccm w takim zestawieniu. no prosze was
OdpowiedzA dlaczego nie? Od skutera się zaczyna miłość do motocykli. A silnik kultowy. Sam mam jego kopię w Bzyczku.
Odpowiedzja miałem yamahe neos 50ccm 2t 97r po tuningu: cyl polini sport 50, tłok polini sport 50, wario stage 6, gaznik mikuni 30mm. Miała 10 koników, jechała 100km/h, spalanie 5l/100km. szał za małe pieniądze...
Odpowiedzoceniajac dany silnik trzeba poprostu okreslic kryteria najwazniejsze według mnie to : moc jednostkowa tu najwyzsze osiagaja motocykle klasy supersport 600 ,elastycznosc ,dżwięk ktory tez w dużej mierze zalezy od wydechu ,trwałość ,kultura pracy oraz masa jednostki napędowej no i mozna jeszcze dodac do tego kryterum jakiegos przełomowego rozwiazania jak na swoia epoke w ktorej dana jednostka powstała .
OdpowiedzSilnik od S1000RR to potęga wśród Rzędowych czwórek. Zarówno konstrukcyjnie jak i osiągami. Szkoda że artykuł jest bardzo rozbieżny. Raz silniki z przełomu lat 70/80 a raz z obecnych czasów.
OdpowiedzA niby co w nim takiego fenomenalnego od strony konstrukcyjnego. Jako całość motocykl, dość dobrze dopracowany. Ale aby się nad nim zatrzymać dłużej. To chyba zbytnia przesada. Na chwilą obecną jest klika konstrukcji które biją ten silnik (nie piszę o osiągach)
Odpowiedzprzecież pierwsze rzędowe 6 montowała Honda w CBX1000 w 1978r, czy Kawasaki KZ1300 w 1979r. , czyli 30 lat przed BMW!!! Zabrakło 6-o cylindrowego boksera (1500 i 1800) który kulturą pracy rozkłada wszystkie R4 PS1 trwalszy silnik od olejaka to ten z CBR'ki F4, tylko niestety nie jest już tak urodziwy jak ten. Stary piec z olejaka jest jednym z najładniejszych silników. PS2 co do S1000RR to niestety poza wysoką mocą i elektronicznymi fajerwerkami może pochwalić się wysoką awaryjnością silnika, zwłaszcza modele z pierwszych lat produkcji. Jedyne sprawdzone (latami) i bardzo trwałe silniki beemki to boksery starej generacji (1100 i 1150) oraz słynne cegły k75, k100 oraz stary K1200RS/gt(ten z leżącym silnikiem i wałem kobowym wzdłuż) one robiły przebiegi które mogą zawstydzić niejedno auto.
OdpowiedzPierwsza sześciocylindrówka to chyba Benelli Sei 750 z roku 1974. Później powiększyli mu pojemność do 900.
OdpowiedzCzy to artykuł o silnikach które muszą przejechać tyle co przeciętny Diesel? :-/ Dla takich ludzi jak ty odnoszę wrażenie że powinni montować długo wieczne diesle w moto.
OdpowiedzMuszą-wtedy są dobre.
OdpowiedzWarto też wspomnieć o suzuki rp68. Silnik osiągami miażdży każdą konkurencję.
OdpowiedzSilnik Valkyrie - http://www.youtube.com/watch?v=-CV_IJIPasM
Odpowiedznie ma V2 Hondy, ( africa , transalp, vt, deauville, ntv, dn-01 ) W artykule się znalazły silniki z BMW 1600 i Ducata 1199, które oprócz nowatorskich rozwiązań nic nie wniosły do motoryzacji motocyklowej, nie zdążyły jeszcze zasłynąć z bezawaryjności - ciekawe ile wyżej wspomniane firmy zapłaciły za miejsce w rankingu.....
Odpowiedzpotwierdzam, brakuje v2 Hondy:) kulturą pracy przewyższa ducati (jesli można mówić o kulturze w v2) nie zapomnę przejazdzki VTR SP1 :)
Odpowiedz