Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 18
Pokaż wszystkie komentarzeZałóżmy, że wiozę autem osobę którą można uratować po wypadku, ale musi dotrzeć jak najszybciej do szpitala, a tu ograniczenie do 30tu i auto nie jedzie szybciej mimo, że droga pusta... taki system musi dać się unieszkodliwić w sytuacjach awaryjnych. Bez takiego wymogu należy oskarżyć ustawodawcę o działanie na szkodę ludzi.
OdpowiedzCzyli nawet pojazdy uprzywilejowane oraz rządowe będą to miały? No to faktycznie będzie bezpieczniej.
OdpowiedzDO AUTORA: co to znaczy ze kierowca w trakcie wyprzedzania zauważa ze jest więcej ciężarówek ?! Czy można podjąć manwer wyprzedzania nie mając pełnego obrazu tego co wyprzedzamy !!!!!!
OdpowiedzWidzę że bardzo małe masz doświadczenie za kierownica
OdpowiedzPrawo jazdy mam od 16.12.1993 roku i jeżdze dużo i samochodem i motocyklem. Dziękuje:). Pozdrawiam. I może jestem lamerem w porównaniu do Ciebie - nie jestem takim kozakiem - ale nigdy nie wyprzedzam nie mając pełnej wiedzy co wyprzedzam.
OdpowiedzCzłowieku skąd ty mieszkasz. W d.. byłeś g... widziałeś. Nigdy niczego nie da się zaplanować na 100%, szczególnie na drodze. Podejrzewam, że tacy jak ty stwarzają w większości zagrożenie na drodze i jeżdżą jak pizdy.
OdpowiedzWyobraź sobie jakiegoś "malucha" tuż przed przednim zderzakiem TIR-a jadącego 75 km/h na prostej po za terenem zabudowanym. Coś takiego mi się przydarzyło, nagle brakuje ci stu metrów i tylko gaz w podłodze cię ratuje. Nie ma czegoś takiego, jak pewność co do sytuacji na drodze.
OdpowiedzSytuacje na drogach są nieprzewidywalne, więc pojazdy również muszą mieć możliwość bycia nieprzewidywalnymi, aby móc się dostosować do jazdy.
OdpowiedzTo już powinno być dawno tylko nie na zasadzie zwalniania ale na zasadzie automatycznego odcięcia paliwa po przekroczeniu 140. Wtedy osobówki poczują się jak ciężarówki i będą wiedzieć co to znaczy gdy ci zależy i kogoś wyprzedzasz jadąc kilometr więcej. Brawo! Brawo!
OdpowiedzWolność! Stop Ue!
OdpowiedzDupa zapiekla mu tirowcu muuu
OdpowiedzI kto to mówi ;)
OdpowiedzWbrew temu, co podają niektóre media, w rozwiązaniach przyjętych przez komisję Parlamentu Europejskiego nie ma mowy o wymuszaniu na kierowcach zachowania obowiązujących limitów prędkości. Chodzi jedynie o to, by wyraźniej zaznaczyć, że prędkość jest przekraczana. Zgodnie z przyjętym raportem, system inteligentnego utrzymania prędkości ma zadanie informować kierowcę o limitach prędkości, bazując na danych z elektronicznych map oraz odczytywanych przez kamery ze znaków drogowych. Jedyną uciążliwością ma być np. zwiększenie oporu na pedale gazu, ewentualnie sygnalizowanie przekraczania prędkości w innych sposób. Kierowca w każdej chwili ma mieć możliwość jazdy z dowolną prędkością, będzie też możliwość wyłączenia systemu, tyle że będzie on aktywowany przy każdym uruchomieniu auta.
OdpowiedzTragedia! Unia musi przestać istnieć!
OdpowiedzI tylko jeden krok dalej jest automatyczne pobranie kwoty mandatu prosto z konta..
OdpowiedzWyobraźcie sobie co się stanie z motocyklem na zakręcie kiedy automatycznie zacznie zwalniać. Prostuje się i lecisz albo do rowu albo na czołówkę z innym autem. Nie ma innej opcji. Zastosowanie tego systemu w motocyklach = szybką śmierć na drodze. Proszę by nie komentowali tego ci którzy nie latają na 2 kółkach, bo tego poprostu nie zrozumiecie.
OdpowiedzW motocyklach póki co nie ma możliwości wprowadzenia takiego systemu. Po pierwsze system nie będzie działał wbrew kierowcy to ma być system ostrzegawczy i informacyjny. W motocyklach nie ma systemu rozpoznawania znaków połączonego z aktywnym tempomatem więc system nie ma źródła informacji o ograniczeniu, wiec nie może zadziałać.... Nie ma co panikowac przed wcześnie.
OdpowiedzTo oczywisty i logiczny krok UE. Gdy wezmuemy pod uwage parcie producentow na wprawadzenie aut autonomicznych. Auta autonomiczne zapewne nie beda poruszalu sie szybciej wiec UE dostosowuje pozostaly ruch do autonomikow.
OdpowiedzNo super opcja, będę teraz po torze jeździł 50km/h i napewno nie popsuje motocykla. Aj przepraszam przecież tory nie są potrzebne bo po co kierowca ma się nauczyć kontroli nad pojazdem... Mam jeszcze pomysł co mogą jeszcze zmienić, może niech wrócą do czasów niewolnictwa, czyli politycy będą naszymi panami, a my będziemy jak robociki pracowali na ich utrzymanie. Ah
OdpowiedzPo torze mozesz sobie 400km h jechac, bo to nie jest ruch uliczny.
OdpowiedzDamianie, ale przecież to już się dzieje.
Odpowiedzbrawo Unia, popieram. Panowie redaktorowie, jeżeli wyprzedzając ciąg ciężarówek nie wiecie ile ich jest to proponuję nie wyprzedzać, w tunelu aero za ciężarówką mniejsze spalanie ;). Ja mam już dosyć rosyjskiej ruletki na drogach. Dziękję
OdpowiedzDokładnie. argument redakcji jest bardzo slabo. Slabsze auta, motocykle nie wyprzedzaja w pewnych warunkach, gdzie teoretycznie mocniejsza moga. Po prostu jest ograniczenie predkosci i jedziesz tyle ;)
OdpowiedzNo to powodzenia w jechaniu za samochodem nauki jazdy L niecale 50kmh. Każdy chce ją wyprzedzić bo ona może w każdej chwili stanąć. A poza tym ludzie jadący równe 50kmh powodują największe korki i wypadki bo wszyscy je naraz zaczynają mijać
OdpowiedzPanie Piotrze prosze nie wychodzić z domu albo owinąć się folia bombelkową żeby nic się panu nie stało . Pozdrawiam
OdpowiedzNie ma co dyskutować z Panem Piotrem ... ... On może nie mieć Prawka ;-)
Odpowiedzczytałem jakiś czas temu opinię, że dzieci, które się rodzą w tych czasach nie już będą robiły prawa jazdy. po prostu gdy dorosną, nie będzie już pojazdów kierowanych przez człowieka, a przez system. człowiek miałby zostać wtedy sprowadzony do roli pasażera pojazdów autonomicznych. gdy to czytałem wydawało mi się to jakąś bzdurą. teraz zaczynam w to wierzyć
OdpowiedzJest taki mądry sposób eliminowania problemów. 5x dlaczego. Dlaczego będziemy mieli ograniczniki? Bo decydują ludzie, którzy się nie znają. Dlaczego decydują ludzie, którzy się nie znają? Bo takich ludzi wybieramy. Dlaczego wybieramy takich ludzi? ...
OdpowiedzBo jesteśmy głupi...
OdpowiedzCzekam na dyrektywę UE, która będzie nakazywała montaż kwadratowych kół w pojazdach. Ten sam poziom absurdu co w przypadku ogranicznika prędkości. Cieszę się, że miałem przyjemność zakosztować jazdy motocyklami bez tych wszystkich kagańców. Następne pokolenie nie będzie miało takiej możliwości. Motoryzacja umiera na naszych oczach. Biurokracja ją wykończy.
OdpowiedzBezpieczne wyprzedzanie polega na sprawnym manewrze a jeśli o takim mowa to nie przekraczanie chwilowo dozwolonej prędkości jest niemal niemożliwe.
OdpowiedzA jak w praktyce będzie wyglądać konfrontacja aut które nagle same hamują, z autami, które zależne są od kierowcy? Co jeśli wyprzedzacie razem, a auto nagle stwierdzi, że za szybko? UE samo w sobie utwierdza, że jest jedną wielką pomyłką.
OdpowiedzWy ty tylko o wyprzedzaniu ale zeby wyprzedzac to tez nie wolno przekraczac dozwolonej predkosci wiec oco takie halo... ja sie tylko dziwie ze sie panstwa nie burza bo przecież planuja swoje budrzety i odrazu w nich zakladaja wplywy z mandatow a jak ich nie bedzie to kasy w budrzecie mniej...
Odpowiedzi tu sie mylisz, bo w trakcie manewru wyprzedzania można przekroczyć dozwoloną prędkość, ale po wyprzedzeniu trzeba zwolnić.
Odpowiedzchyba w ustawie o ruchu drogowym wymyślonej i napisanej przez samego ciebie XD
OdpowiedzOd kiedy ?
OdpowiedzKolega ma racje, to mit Jedynym wyjątkiem, który można brać pod uwagę – to sytuacja bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa, np. sytuacja, w której pojazd wyprzedzany zwiększa prędkość w trakcie manewru wyprzedzania.
OdpowiedzJeżeli autor naprawdę chce wyprzedzać bezpiecznie co sugeruje jego tekst to powinien wiedzieć że wyprzedzanie powinien zacząć dopiero kiedy wie ile ciężarówek chce wyprzedzić i czy zrobi to bezpiecznie bez przekraczania dozwolonej prędkości. Jedną z podstawowych zasad dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym jest przewidywanie. Jezeli nie widzi ile pojazdów chce wyprzedzić to znaczy że może nie zdążyć zrobić tego przed następnym skrzyżowaniem lub przejściem dla pieszych. Nie trzeba chyba tłumaczyć czyn to się może skończyć.
OdpowiedzCo to da. Fachowcy znowu zarobią na ściągnięciu blokady. A tak na marginesie jak szybko wejdzie tak szybko z tego zrezygnują o ile to dojdzie do skutku. Bo system będzie musiał być przetestowany w nowych samochodach i motocyklach, wątpie żeby te testy byly pozytywne...
Odpowiedz