tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Komentarze do: Serwis motocykla: dobry nie jest...
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Komentarze 7
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: Arek 11.04.2019 21:09

"Tani nie jest dobry a dobry nie jest tani" Miałem w tamtym roku do wymiany łożysko wałka rozrządu w Hondzie VT125. Nie jeden silnik motocyklowy już w życiu rozebrałem i złożyłem od podstaw, Jednak nie mając obecnie po temu warunków narzędzi i czasu, postanowiłem skorzystać z usług jakiegoś polecanego warsztatu w okolicy. Cóż w pierwszym mechanik na słuch wycenił wymianę rozrządu na 2500 złotych z opcją rozwojową "bo kto wie co wyjdzie jak się rozbierze", a na moją sugestię że może to tylko łożysko tak hałasuje, z wyrazem politowania na twarzy pouczył mnie "panie w tym modelu wałki są na ślizgach". Jako że nie chciałem katować silnika obdzwoniłem jeszcze trzy "renomowane warsztaty. W których już od razu zaczynałem rozmowę od konkretnego określenia iż interesuje mnie tylko wymiana tych czterech łożysk. Najtańszy telefonicznie poinformował mnie iż to koszt 200 zł. Załatwiłem przyczepkę i podwiozłem motocykl na miejsce. A już w warsztacie okazało się że do tej kwoty doliczyć jeszcze muszę 1000zł za demontaż silnika. Mechanik na moje stwierdzenie że to znacznie więcej niż usłyszałem przez telefon stwierdził "jak kogoś nie stać na serwisowanie motocykla to powinien sobie bilet na tramwaj kupić". Cóż mam znajomego i zaufanego mechanika samochodowego z którym kończyłem tę samą szkołę choć ja w innym pokrewnym zawodzie. Powiem że złapał się za głowę jak mu opowiedziałem tę historie. A skończyło się na tym że dokupiłem sobie klucz dynamometryczny i kilka niezbędnych narzędzi. I dokonałem naprawy w garażu sąsiada, Bez zdejmowania silnika ( bo jest całkowicie zbędne i wydumane ) w przeciągu godziny, ponosząc koszt 150 zł za wszystko. I serio chętnie zapłacił bym więcej bo nie było mi to na rękę w tamtym czasie. jednak nie lubię gdy usługodawca widzi we mnie frajera do golenia.

Odpowiedz
Autor: Misioreks 24.02.2017 07:52

Ja naprawiałem króćce dolotowe takim specjalnym przemysłowym klejem - wypełniaczem. Odporny na działanie temperatury i benzyny. Trzyma tak samo jak fabryczne, samo klejenie było niewidoczne (króśce się rozkleiły , nie popękały), Jest wiele środków przemysłowych, które służą do naprawiania ubytków w maszynach, w których wymiany elementów są kosmicznie drogie, ale te środki są trudno dostępne (w zasadzie tylko w obrocie profesjonalnym) oraz z ceną raczej nie dla amatora, bo i pojemności opakowań "przemysłowe". Jednak, kiedy ktoś ma możliwość to czasami warto spróbować, oczywiście po namyśle i bez druciarstwa. Czasami również nie zdajemy sobie sprawy, że niedaleko jest powiedzmy jakiś warsztat, który wykonuje specyficzne usługi (np. nalewanie gumy, czy wyrób uszczelek na wymiar) niespodziewanie praktyczne również w przypadku motocykla. Ja np. skorzystałem w takim przypadku z dorobienia uszczelek i dekielka napinacza łańcucha rozrządu. Kosztowało mnie to 10 zł zamiast ponad 200 za kompletny napinacz, a napinacz po takiej naprawie nie różni się od fabrycznie zmontowanego. W Polsce odeszliśmy od metod "dorabiania" części, bazując tylko na (najprostszej dla warsztatu) wymianie na nowe. Dla wielu użytkowników ceny takich wymian są nie przejścia i potem mamy "druciarstwo" chałupnicze lub jazdę na "żyletkach". Wbrew pozorom w krajach szeroko pojętego "zachodu" popularne jest rzemieślnicze dorabianie elementów, tylko do tego potrzeba prawdziwych fachowców w swojej branży, a tych u nas brakuje niestety, co jest skutkiem załamania systemów nauczania zawodowego. Starzy fachowcy już często nie dają sobie rady z racji wieku i braku rozwoju, a młodych nikt podstaw nie nauczył.

Odpowiedz
Autor: spamerman 23.02.2017 22:59

testowy komentarz

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę