Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 12
Pokaż wszystkie komentarzeDlaczego w Polsce jest tak utrudniony dostęp do prawa jazdy. Wymyślanie tylu różnych ;tajnych; pytań to przecież nienormalne. Zapis w ustawie prawo o ruchu drogowym mówiacy o WRDACH i samofinansowaniu gdzie podstawową działalnościa jest organizowanie egz. na prawo jazdy a stawki za egzamin i wynagrodzenie pracowników WORDów ustala ministerstwo jest rzeczą kryminogenną. WORDY mając duże lobby w ministerstwie są zainteresowane tym aby egz. były trudne, zdawane wielokrotnie poniewaz to daje im możliwość utrzymania się. Powstały nawet przed wielu laty zrzeszenia dyrektorów WORDów z wpływem na stan prawy dotyczacy egzaminowania. W wielu państwach gdzie pracuja polacy jest dużo łatwiej uzyskać uprawnienia, co często jest związane z podjęciem pracy. Zawsze można dowieść że jazda sam. osob. bez kasku jest niebezpieczna posłudując sie danymi statystycznymi. Nikt do tej pory nie zwrócił uwagi na utrzymywanie sie WORDów z egzaminowania gdzie osoba nie zdaje z jazdy a jeszcze np drogą publicznąnie jechała.
OdpowiedzWitam, są jakieś nowe informacje dotyczące zmian kar ??
OdpowiedzA moim zdaniem pomysł jest dobry. Jak wysokie mandaty i surowe kary są np. w Norwegii? Tam to działa, mają najmniej wypadków w Europie. Alkomobilajzer w aucie to też dobry pomysł. Pijany nie pojedzie, nawet jesli będzie chciał i normalnie miałby na to milion wymówek, to blokady nie przeskoczy.
OdpowiedzMam jeszcze lepszy pomysł : pensje norweskie, socjal norweski, emerytury norweskie , spokojne życie w opiekuńczym państwie norweskim i bardzo wysoki standard więzień norweskich - wtedy OK, akcpeptuję wysoki poziom kar dla osłów , którzy tego nie doceniają. U nas państwo jest "samoswoje" i jedynie chce wyrwać jak najwięcej kasy dla swoich, tworząc i wymuszając tzw "prawo" , czyli zasady łupienia. Co do pijanych też się mylisz - pijany nie pojedzie jedynie wtedy, jak nie będzie miał czym , stąd były propozycje jak to zrobić (zabór pojazdów , tworzenie ogólnie dostępnego rejestru pijaków i markomanów złapanych za kołkiem ). Oczywiście skuteczne sposoby walki z pijanymi mordercami odrzucono.
OdpowiedzMoże wiec zbierzmy propozycje MSW : przekroczysz prędkość na terenie zabud. o 50km/h i cię złapią, to otrzymasz mandat 1520zł + 10pkt + zatrzymają prawko na 3 miesiące. A jak przekroczysz o np. 6, 66km/h mandat na 114zł (poza tym to grzech) Jak to ktoś poniżej napisał, szeryf z PO jest głodny kasy, wprost nienasycony....
OdpowiedzW praktycznie wszystkich krajach na zachodzie i pólnocy prawko zabieraja za przekroczenie predkosci o 25 km/h, w niektorych rowniez jest to przestepstwo, a nie wykroczenie. A u nas jak zwykle poblazliwosc po calosci - po 50km/h i tylko w terenie zabudowanym.
OdpowiedzTyle ze w innych krajach ograniczenia prędkości rozlosowane są w sposób sensowny i przemyślany. U nas wygląda to inaczej, nastawienie tez jest inne, nie na bezpieczeństwo lecz na kasę jaka można wyciągnąć z ewentualnych mandatów.
OdpowiedzW Arabii Saudyjskiej za samo prowadzenie samochodu przez kobietę jest mandat. Nawet nie trzeba przekraczać prędkości.
OdpowiedzDlatego jest tam bezpiecznie.
OdpowiedzPorównajmy te zasady z zasadami w krajach wolnych (niefaszystowsko-niebolszewickich) jak : Monaco, Andora, Bahrajn, Katar, Brunei, ZEA itp...
OdpowiedzNa północy standard zakładów karnych niezbyt odbiega od najtańszych hoteli Ibis , stąd szafowanie karami więzienia za przestępstwo ma inny wymiar. A u nas jak zwykle średniowiecze....
OdpowiedzWolne miejsca w więzieniach po pijanych rowerzystach zajmie kolejny "plankton" - kierujący bez prawka. A bandziory nadal w więzieniach będą stanowili niewielką liczbę osadzonych. Kolejna odsłona walki służb o wszechwładzę, próba zagonienia do szkoł jazdy i ośrodków egzaminacyjnych dodatkowych klientów , no i wyciąganie większej kasy na nierobów i uprzywilejowanych - tyle o zmianach. A pijusy i narkomani nadal traktowani ulgowo - odrzucono wszelkie sensowne propozycje, pozostawiając jedynie wyciąganie większej kasy. No ale szeryfa interesuje jedynie łupienie kogo się da ...
OdpowiedzZa brak kategorii , ogólnie przestępstwo czyli co? znowu psiak bedzie interpretowal jak bedzie chciał ? Ciekawe jak do pracy jada sami policjanci tacy przepisowi byc powinni nawet jak nie jadą na sygnale jada 80 tam gdzie ograniczenie jest do 50 , paranoja jakaś. Nie wierzę w to ze te wszystkie ograniczenia sa dla bezpieczeństwa one sa żeby kase wyciągać i tyle !!!!!!!!
OdpowiedzPolicja jeszcze się musi liczyć z tym, że nie każdy motocyklista mu się zatrzyma
OdpowiedzTeż tak pomyślałem : jak obecnie uciekają przed mandatem 500zł, to przed statusem PRZESTEPCY będą uciekać tym zajadlej, wprost na zabój. Status przestępcy przekreśla człowieka w wielu zawodach. Cóż, będzie więcej ofiar śmiertelnych w pościgach za motocyklistami...
OdpowiedzDOKŁADNIE TAAAK jeślitakie prawo wejdzie w życie to NIECH MNIE Kwa złapią zanim zabiora prawko :-)
OdpowiedzA jakie kary za brak kategorii?
Odpowiedz@tomson - brak kategorii = brak uprawnien. Naprawde tak ciezko to zrozumiec?
Odpowiedzchyba takie same - w projekcie po glosowaniu sejmowym jest chyba mowa ooglnie o "braku uprawnien"...
OdpowiedzPytanie czy zwiększy się korupcja czy frustracja na drodze. Powiedzmy 90% kierowców przekracza prędkość znacząco... ciekawe czy ruch np w Warszawie zmniejszy się o jakieś 50%...
OdpowiedzWg mnie bardzo dobre zmiany.W końcu coś mądrego wymyślili w sejmie od długiego czasu.
OdpowiedzZobaczymy jak sie zapomnisz i stracisz prawko czy nadal bd podtrzymywal swoja wypowiedz..
Odpowiedzpisze się BĘDZIESZ, a nie BD gimbusie! Jazda do lekcji1
OdpowiedzNie przekraczam w zabudowanym prędkości o minimum, 50m/h.Nigdy mi się to nie zdarzyło. Tak tylko robią jełopy,którzy traktują drogę niczym tor wyścigowy. 10,20km/h przekraczam,ale nie więcej.
OdpowiedzA jak myślisz gdzie *** mają się wyszaleć skoro "zajebiści ludzie" 1 stycznia zamknęli jedyny tor w Lublinie?
OdpowiedzZamknięcie toru w Lublinie nie jest żadnym usprawiedliwieniem przed bezmózgim pałowaniem w ruchu drogowym.Kwestia braku torów w PL to już zagadnienie na inną dyskusję,i nijak ma się do tego tematu.
Odpowiedzz tym 50 km/h w zabudowanym a potem nawet wiezienie po zabraniu prawka (ewentualnie moze to byc grzywn duzo wyzsza niz 5000 zł, bo to bedzie przestepstwo) to potezny cios dla milsnikow dawania w palnik - nie podoba mi sie to ;)
OdpowiedzA jaki to cios dla wszystkich PH. Chyba firmy muszą zwiększyć rekrutację -będzie mniejsze bezrobocie ,genialny pomysł rządu !
Odpowiedz