Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarzedla tego dwa koła i za osobówką rampa Cię nie trzaśnie jedziesz za freeee ;p
OdpowiedzPo pierwsze to A2 jest płatną autostradą PRYWATNĄ i jest na odcinek płatny koncesja do 2018 roku. Odcinek od Nowego Tomyśla do Swiecka został bez zmian cenowych. Przypominam, że jstesmy jedyną Autostrada w POLSCE która ma regularnie skoszoną trawę i zasadzone drzewa. W Niemczech możemy spotkać miedzy pasami BRZOZY, DĘBY etc. Mało kto wie, że w Polsce aktulanie jest inflacja, czyli za duzo pieniedzy na rynku przy czym można zauważyć, że najniższa krajowa wzrosła. Moja najbliższa przyjaciółka jest kierownikiem na punkcie wiec wiem jak to działa :) NIKT WAM NIE KAZE JEŹDZIĆ PRYWATNĄ AUTOSTRADĄ!
OdpowiedzChwila moment... prywatna autostrada? Czyli, że Inwestor sobie wykupił wszystkie tereny za swoje pieniążki ze skarbonki i wszystko co na tym terenie postawił, również było z jego skarbonki? Czy może piszesz o tym, że tylko podpisał z państwem umowę o zarządzanie tym odcinkiem w sensie remontów itp?
OdpowiedzAutostrada A2 jest Pana Kulczyka łącznie z terenami na jakich ona stoi. Kulczyk Tradex. Podpowiem ze ruch na autostradzi na chwile obecną w skali jest na poziomie 75% zapełnienia, a od 33 % należy sie trzeci pas ruchu defakto...
OdpowiedzTereny są Państwa, ale za zbudowanie autostrady firma Pana Kulczyka ma dzierżawę terenu na określony okres czasu i w tym czasie może pobierać opłatę za korzystanie z tej drogi. Idiotyzm Polski, polega na kosmicznych kosztach budowy dróg, na co budżet państwa nie ma środków (zbyt wielu beneficjentów budżetowych) i konieczność wspomagania się podmiotami prywatnymi typu Kulczyk Tradex. Firmy prywatne chętnie pomogą w wykonaniu niezbędnych inwestycji, ale w zamian chcą na tym zarobić. Naród chciał wolny rynek, to ma....
OdpowiedzLogika polaka ,,Wybudujmy autostrady, a później zbierajmy na ich remonty"...
OdpowiedzSkąd macie takie info że takie kraje jak Niemcy ,Holandia. .itd nie płacą za autostrady?.... brednie.... Dokładnie sprawdźcie jak coś podjęcie do informacji gimbusy.
OdpowiedzW sierpniu wracałam z Anglii samochodem. Z Anglii do Francji zapłacilam za prom. Pozniej od Francji do Polski jechałam caly czas autostrada. I ani grosza nie zapłacilam. Oczywiscie w Polsce co jechalam trzeba bylo zapłacic i to za dwupasmówke ;/
Odpowiedzhttp://www.wprost.pl/ar/450307/Niemcy-wprowadza-oplaty-za-autostrady-Najwiecej-zaplaca-cudzoziemcy / Mieszkam w NL kilka lat i używanie autostrad kosztuje mnie (30€/kwart).-motocykl /auto dużo więcej (zależność od rodzaju itd) na obcych tablicach rej za długo nie pojezdzisz bo i tak szybko cie znajdą i jak unikasz to zapłacisz dużo więcej. Jadąc w maju M6 też tarfiłem na bramki tak że nie mów że Anglia jest darmowa ,a po za tym masz Road Tax opłacać tyle w temacie.
OdpowiedzPustelnik - wprowadzenie winiet generowaloby zbyt male wplywy, dlatego sa bramki. Jesli chodzi o kolejki na bramkach - wlodarzy drog to nie obchodzi. Wazne ze wjechales na autostrade co znaczy ze zaplacisz.
OdpowiedzKtoś mi wytłumaczy jedną kwestię bo nie ogarniam - płacimy podatki, w tym m.in. jakieś opłaty paliwowe z których środki mają być kierowane na budowę i remonty infrastruktury drogowej, a mimo to jak chcę wjechać na autostradę to płacę kolejną daninę, w sumie na to samo. Ja dobrze rozumiem system finansowania naszych autostrad czy w błędzie jestem? Po za tym magiczne bramki. Jeździłem polskimi autostradami - pół godziny jazdy i postój przy bramkach, ja są kolejki to wychodzi że jadąc drogą równoległą wyszło by na to samo. Byłem w krajach gdzie się tylko winietę kupuje - przekraczasz granicę i możesz przejechać kraj wzdłuż i wszerz w czasie jej ważności, a czas na opłaty poświęcasz tylko raz. Czy na zdrowy chłopski rozum to nie jest sensowniejsze rozwiązanie?
OdpowiedzTu nie chodzi o zdrowy rozsądek a o kasę o bardzo dużą kasę.
OdpowiedzPo 1. Korki/kolejki są, gdyż jest bardzo duża liczba "właścicieli"/zarządców autostrad. Po 2. To ze względu na PPP czyli partnerstwo publiczno prawne. Niby autostrada POLSKA, ale hajs leci do inwestorów. Bo inwestor prywatny miał udział we współtworzeniu autostrady, to teraz ma prawo do zysków i te też pobiera! "NIE MA DARMOWYCH OBIADÓW" jak to powiedział Milton Friedeman "There's no such thing as a free lunch."
OdpowiedzU nas liczą się układy i kaska a nie zdrowy chłopski rozum.
Odpowiedz