Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 11
Pokaż wszystkie komentarzeTo głupota. Brak zapasu mocy w tych motocyklach powoduje że są one mnie stabilne i bezpieczne niż 400 czy 600. Coś co jest w stanie pojechać 120km/h nie jest w niczym bezpieczniejsze niż 400-600ccm. Przez miasto można i tak jechać 50km/h to jaka róznica czy zrobie to 125 czy 600?
Odpowiedzhttps://bluepartner.pl/redirect?partner_id=588&creation_id=275&creation_type=LINK Wiec ja znalazlem strone gdzie konkretnie pod kazdego zrobia motocykl 125 cm3 na zamowienie. Polecam
OdpowiedzWitam mam pewne pytanie. Skończyła mi się ważność prawa jazdy kat. B(ogarniczenie ze względu na okulary), posiadam motocykl 125 ccm i zastanawiam się czy mogę jeździć nim mając nie odnowione prawo jazdy kat B(jestem w trakcie załatwiania badań lekarskich, okulisty, medycyny prac)?
OdpowiedzA ja się pytam co za różnica czy 125 czy 600 w odniesieniu do przepisów ruchu drogowego? Z pewnością przepisy są inne niż dla kat. B. Więc czemu nie został wprowadzony egzamin przynajmniej teoretyczny ja się pytam?
OdpowiedzTy przeczytałeś choć raz to, co napisałeś?
OdpowiedzWg mnie to straszna głupota. Motor to motor a auto to auto. Inna kierowanie, inne warunki, po prostu inna maszyna. A motor 125 wcale nie jest taki słaby - wiele osób straci zdrowie...
OdpowiedzDokładnie, wszyscy posiadacze prawa jazdy na samochód od 3 lat będą szalek i od razu wskakiwać na 125 zamiast zacząć od jakiejś pięćdziesiątki. Zamiast dawać za darmo prawy jazdy A1 kierowcom samochodów mogli by dać uprawnienia kategorii A1 dla posiadaczy prawa jazdy AM lub karty motorowerowej od co najmniej 3 lat oni przynajmniej mają już jakieś doświadczenie z "motocyklami"
Odpowiedzszaleć na 125 ? ^^ Ty tak serio ?
OdpowiedzNa motorower też nie ma szkoleń, a do niedawna wolno było jeździć nawet na dowód osobisty. Teraz też pojeździsz nimi na jakiejkolwiek kategorii prawka. A przecież zdecydowana większość motorowerów jest odblokowana i po tuningu przez co ma osiągi trochę tylko gorsze od 125-tek. A w przypadku dobrze podrasowanych dwusuwów (np. Aprilia RS50) porównywalne lub nawet lepsze od przeciętnej 125-tki. Jak się rowerem z górki z prędkością 40 km/h zapierdziela, to też steruje się tym inaczej niż autem. Zatem panika w tej materii jest przesadzona. Umiesz - wsiadasz, nie umiesz - nie wsiadasz.
OdpowiedzIdąc tym tokiem rozumowania, nie widzę żadnego logicznego uzasadnienia, abym jako posiadacz kat. A2 musiał robić dodatkowe kursy na kat. A. Tym bardziej biorąc pod uwagę fakt, że egzamin wygląda dokładnie tak samo tylko motocykl jest rozblokowany i ma kilka kW więcej.
Odpowiedzjedna uwaga i jedno pytanie: - jazd nie wykupimy w pierwszym lepszym OSK, musi to być dodatkowo ośrodek doskonalenia jazdy (inna licencja instruktora) - czy w związku z tym, że polskie prawo jazdy upoważnia mnie do jazdy 125 o konkretnych parametrach, mogę jeździć na tych samych zasadach za granicą? czy obowiązują mnie przepisy danego kraju?
OdpowiedzObowiązują Cię przepisy danego kraju.
OdpowiedzBez przesady... Nie musicie się od razu zbroić jak Rossi na tor. Niedrogi kombik tekstylny, będzie wyglądał dobrze, a skutecznie ochroni przed ścieraniem, albo pogodą...
Odpowiedzja tam jestem za marc nigdy za rossi i taki mam motocykl a i nie zbroje sie jak on bo nie da sie :P tekstyli nie lubiłem jak przymierzałem lepiej czulem sie po ubraniu skory od razu inne uczucie zalozenie bylo max ochrona a nie szpan szorowanie nie jest mile:-) wole raz a porządnie
Odpowiedzja tam jestem za marc nigdy za rossi i taki mam motocykl a i nie zbroje sie jak on bo nie da sie :P tekstyli nie lubiłem jak przymierzałem lepiej czulem sie po ubraniu skory od razu inne uczucie zalozenie bylo max ochrona a nie szpan szorowanie nie jest mile:-) wole raz a porządnie
Odpowiedztyguma wole jednak w skórze. na cbr125 niz tylko w kasku bez dodatkowej zadnej ochrony. szifow nie lubie znane z rowera a tak masz komfort. psychiczny wiec cbr125rr jak chcesz to jezdzij w skorze ja też jezdze i mieszkam na wioska nie grzeje sie w niej jeździłem po wprowadzeniu przepisu i do teraz jeżdżę tylko po dojeżdże do szkoly musze isc sie przebrac w inne ciuchy ale to szczegół jezdze w kombinezon 4SR kask shoei rekawice alipny. oraz butki sidi vortice corsa jedyne w ktore idealnie pasuja
Odpowiedzw Pl niestety nie ma prawdziwej konkurencji między sprzedawcami motocykli ,skuterów. Widzę na stronie mobile.de jakie sa ceny skuterów 125 i 110cm3 [te akurat oglądałem]i są ceny na prawde atrakcyjne. Można kupić tam niejednokrotnie model o 400€ taniej niż cena oficjalana na stronie dilera.trudno o coś takiego na stronach ototmoto,czy innych .
OdpowiedzJaki rynek, taka konkurencja :). A na poważnie to konkurencja, jeśli chodzi o dealerów w Polsce jest duża. Na ogół to pasjonaci, pieniążków w tej branży nie zrobisz. Dowiedz się ile zarabia dealer w Niemczech, a ile w Polsce np. na 125-ce. Niemcy to bogaty kraj i ogromny rynek. Nie bez znaczenia są też koszty, a wbrew obiegowej opinii u nas są wysokie
OdpowiedzNie mam dojścia,żeby sprawdzić jakie sa marże u polskich dilerów.A tak jak bym zapytał jako klient,to nie wiem czy ktoś powie jaka jest prawda.Natomiast patrzę z pozycji klienta i porównuje to co mogę.czyli sprawdzam na stornie oficjalnej przedstawiciela w danym kraju i potem na stronach gdzie są ogłoszenia wielu detalicznych sprzedawców. Za Odrą jest mniejszy VAT [19%] ,to z pewnością wpływa na cenę ostateczna w sklepie.Ale i tak widzę, że oni potrafią ceny mieć niższe niż te, które podaje strona importera .W PL jak jest podana na stronie importera ,to w sklepach taka jest podawana lub wyższa .
OdpowiedzNie tak prędko. A co mają Niemcy do tego przepisu? Przecież tam nie wolno kierowcom kat. B jeździć motocyklami 125 cm3, a postulaty w tym zakresie są stale odrzucane przez Ministerstwo Transportu. Zgodzę się, że taki przepis dawniej obowiązywał, lecz z kwietniem 1980 r. został zniesiony. Szczęśliwcy, którzy do tego czasu wyrobili samochodowe prawo jazdy, przy późniejszej wymianie otrzymywali gratis kat. A1 (obok B+E, C1, C1E). Wszyscy pozostali posiadacze kat. B mają prawo kierowania motorowerami, a kontrole w zakresie tuningu tych ostatnich są zjawiskiem coraz bardziej powszechnym. Z kolei we Francji trzeba zrobić specjalny kurs doszkalający, natomiast na Węgrzech - odrębną kategorię prawa jazdy zwaną B-125. To już bardziej adekwatnym przykładem będą Włochy, Hiszpania czy Portugalia.
OdpowiedzW skórze na 125 wyglądasz znacznie lepiej niż w klapkach i szortach na litrze - to jedno, inną rzeczą jest że jak będziesz zmieniał motocykl to po co kupować znowu ciuchy? Chociaż nie wiem czy wiesz ale w skórze, w czasie lata, stając na światłach czy jadąc w korku, bardzo ciężko jest wytrzymać z gorąca.
Odpowiedzczy nie bedzie przesadą jak bede jezdzil w pelnym stroji mowa o skorze :)
OdpowiedzJak rozmiar ok tzn nie jakies malenstwo . to mysle bez problemu
OdpowiedzNa normalnie wyglądającej 125? NIE.
Odpowiedzjaki wplyw na bezpieczenstwo przy wypadku przy 70km/h ma wyglad motocykla?
Odpowiedz