Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarzejedno pytanlo co tzn zawieszenie jak tapczan ?
OdpowiedzZawieszenie Oryginał fabryczne
OdpowiedzAutorowi chodzi o to ze nie ma sensu obnizac cisnienia w oponach typu np diablo rosso corsa bo jest ona przystosowana do normalnego cisnienia porownujac do supercorsy, poniewaz supercorsa jest opona strikte pod tor w tego typu sie oponach obniza cisnienie a nie w normalnych sportowo turystycznych takich jak rosso corsa , bridgestone s20 dunnlop sportsmart itp :-) Ja jezdzac na torze nawet na tych ostatnich zmniejszam cisnienie moze i niszczy sie szybciej ale wedlug mnie lepiej trzyma opona na torze kartingowym jak jest mniej powietrza. Jak motorrad testuje opony to pyta sie producenta ile moze zejsc na tor np. metzeler sportec m7 rr zalecane cisnienie na tyle 2,7 na tor czyli zalezy od producenta i modelu opony a np bridgestone s20 evo 1,9 z tylu.
OdpowiedzArtykuł sponsorowany przez Pirelli, zadnych konkretow dla poczatkujacych jak i doswiadczonych motocyklistow.
OdpowiedzA jakich konkretów potrzebujesz ktorych tutaj nie ma?
Odpowiedzfajny art,zwłaszcza dla "świeżaków". Ale "nieżadko" ? chyba to nie tak się pisze ;) sorry ale rzuca się w oczy ;)
Odpowiedzjest jeszcze oponka Pirelli Diablo Supercorsa SP, która dla mnie jest idealna...
OdpowiedzNajpierw jest napisane tak: "Stosowanie drogowego ciśnienia na torze oznacza drastyczne ograniczenie przyczepności opony, która dodatkowo rozgrzana dużymi obciążeniami nadyma się jak balon ograniczając powierzchnię kontaktu z asfaltem." A potem tak: "Powszechne na torze schodzenie z ciśnieniami nie poprawia przyczepności, zmniejsza natomiast drastycznie jej żywotność." Czyli jaka jest konkluzja ? Na torze obniżamy ciśnienie w oponach czy nie ?
OdpowiedzOczywiście że na torze trzeba zmniejszyć ciśnienie wtedy opona szybciej się rozgrzeje i lepszą będziesz miał przyczepność no i przy mniejszym ciśnieniu opona styka się większą powierzchnią z podłożem
OdpowiedzWydaje mi się, że autorowi chodziło o to, że nie obniżamy ciśnienia w oponach bo i tak nie mamy po co. Jest w tekście napisane, że tempo track day'ów jest za wolne by dogrzać tak zwykłą oponę. Jeśli będziesz potrafił naprawdę szybko jeździć i będziesz chciał robić to profesjonalnie wtedy zainwestujesz w profesjonalne opony torowe w innym przypadku, nie ma potrzeby nic robić z oponą drogową i jeździć z normalnym ciśnieniem.
Odpowiedztaaa to jest chyba największa bolączka na którą brak normalnej odpowiedzi... Jakie ciśnienie w oponach sportowych i turystycznych na torze ??? O ile do opon typowo torowych takie dane są dostępne, to do opon drogowych brak.:( Ja osobiście Zawsze na torze w oponach dopuszczonych do ruchu ulicznego schodze do 2.2 przód i 2.2 tył na rozgrzanych gumach. Przy czym coś tam umiem pomykać po torze więc nie jest to jazda powolna
Odpowiedz"Powszechne na torze schodzenie z ciśnieniami nie poprawia przyczepności, zmniejsza natomiast drastycznie jej żywotność." oznacza schodzenie z ciśnieniami na gorących oponach do poziomu 1.6-1.8 bara.
Odpowiedzza wyjątkiem opon w technologi NTEC gdzie powinno byc 1,4
OdpowiedzAle chyba na "zimno". Jednej informacji autor nie podał: ciśnienie zalecane przez producenta pojazdu/opon, to ciśnienie przy temperaturze powietrza 18*C na nierozgrzanych oponach. Tak to jest w oponach drogowych (czy dla osobówek, czy dla cięzarówke, czy dla motocykli), a w torówkach domyślam się, że jest tak samo luib podobnie?
Odpowiedz