Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 22
Pokaż wszystkie komentarzeZ artykułu wywnioskowalem, ze w otoczeniu 8k obrotów sprzęt niczym nie zaskakuje. Ciekawi mnie to natomiast gdyż przy 9k ma już swój maksymalny moment obrotowy
OdpowiedzCzemu nigdy nie mówią o prędkości maksymalnej?
OdpowiedzMasz rację. Czytam jaki on szybki ale o tym ile wyciąga i jak przyspiesza nic niema. O spalaniu też nic nie wiadomo. Powinny być pełne dane techniczne a nie wybrakowane.
OdpowiedzCzemu nigdy nie mówią o prędkości maksymalnej?
OdpowiedzCzemu nigdy nie mówią o prędkości maksymalnej?
OdpowiedzCzemu nigdy nie mówią o prędkości maksymalnej?
OdpowiedzCzemu nigdy nie mówią o prędkości maksymalnej?
OdpowiedzCzemu nigdy nie mówią o prędkości maksymalnej?
OdpowiedzTak czytam ten test i komentarze. Może ja nie jestem zawodnikiem torowym - może po prostu w całej tej zabawie chodzi o przyjemność z jazdy jedni mają większą na jednym moto inni na innym. Porównywanie tego motocykla do pojazdu zawodniczego, to lekkie nie porozumienie. Może i jest to motocykl typowo sportowy - ale chyba nie zawodniczy. Następna sprawa pisanie o kosztach eksploatacji, to też nie porozumienie w motocyklu który kosztuje blisko 100 tys. Chyba nikt nie analizuję przy zakupie motocykla sportowego spalania i czy przegląd kosztuje 800 zł czy 1,5 tys zł. To ma takie znaczenie jak żadne. Na pewno ma charakter te moto - a słowo lepszy - gorszy jest to rzecz względna
OdpowiedzNareszcie, ktoś zdroworozsądkowo napisał i z sensem...Pozdr.
Odpowiedz"w całej tej zabawie chodzi o przyjemność z jazdy" - bzdura miesiąca. W motocyklach sportowych chodzi o osiągi i właściwości jezdne. O nic innego. Pogadaj z zawodnikami. Jeśli będziesz miał motocykl brzydki, niewygodny, upierdliwy pod róznymi względami, ale pozwalający wygrywać, to zawsze go wybiorą. Zresztą od kiedy Ducati przestało mówić o sporcie i osiągach? Jeśli dla ciebie liczy sie przyjemnosc z jazdy to wybierz sobie Scramblera albo jakiegos golasa. Wygodniej, taniej, bezpiecznej.
OdpowiedzDucati to padaka i ta malo merytoryczna dyskusja pod tekstem pokazuje ze w tych motocyklach chodzi wylacznie o lans, ego i pozowanie. World Superbike pokazało gdzie w tej chwili jest Ducati jeśli chodzi o potencjal motocykla, czyli w glebokiej, czarnej d**pie.
OdpowiedzZapraszam na promocję maści na Ból ****, teraz -20% dla polaczków !!! okazja
OdpowiedzŚlicznie merytoryczne ujęte... poraża wręcz wiedzą i fachowością :-) . Pozdr.
OdpowiedzW sezonie 2013, czyli w roku wprowadzenia do SBK tego Panigale po raz pierwszy od lat zawodnik Ducati ani razu nie stał na żadnym stopniu podium. To jest konkret. Czy chcesz z tym polemizować?
OdpowiedzZ padaką, ego i lansowaniem...co do sezonu, niestety, nie stał na podium po pierwsze primo, przepisy faworyzujące 4 cylindowe wyjące pokemony po drugie primo, niefabryczny zespół,po trzecie primo, nie było konkretnego zawodnika pokroju Baylissa, czy Fogartyego....bo dla mnie Checa zdobył mistrzostwo fuksem, a nie nadzwyczajnym talentem.. Jak się jest merytorycznym, to się wie dlaczego faworyzowane są 1000/4 cyl.... Dodam, że japskie i nie tylko japskie motocykle także mi się, podobają, niestety, japonia dla mnie skończyła się jak zamiast rozwijać ciekawe konstrukcje, dokładają co i rusz a to tajwańskich, a to chińskich owieweczek i stelażyków...Sam miałem japończyka, i jak byłbym lanserem i stać byłoby mnie na dowolne motocykle, to pełno byłoby w mym garażu, różnych dziwnych konstrukcji japońskich i nie tylko, o których większość z czytających nawet nie ma pojęcia... Co do BMW, to jakkolwiek niemcy czegoś by nie budowali i tak im wychodzi albo Pancerfaust, albo Sthurmgehwere ( przynajmniej stylistycznie)...Pozdr.
OdpowiedzZ tego co ja czytałem bo nie oglądam wyścigów WSBK to Panigale po wyścigu na Monza miała mieć zdjęte ograniczniki dolotu powietrza z 50 na 54mm średnicy. Ponad to na bardziej krętych torach to nie liczy się tak mocno moc w górnym zakresie obrotów i tu ponoć też Panigale nawet w zakrętach i przy dohamowywaniu traciło do 4 cylindrowców a na to restrykcje nie maja wpływu. Informacje te były podawane na jednym z większych portali o ducati. Prawdopodobnie Ducati się samo wpędziło w ślepą uliczkę tak jak w Moto GP rezygnując z ramy i możliwe ze z gówna bata nie ukręcą nawet podbierająć Aprili głównych inżynierów....
OdpowiedzDokładnie. Po pierwszych testach Carlos Checa przed sezonem 2013 skarżyl sie przede wszystkim na brak... czucia przodu (to samo co w MotoGP). Problemem nie jest brak mocy (a przynajmniej jest to problem drugorzędny), problem jest błędna koncepcja motocykla, który nie ma ramy...
OdpowiedzSam sceptycznie podchodzę do koncepcji "bezramowej" Panigale, ale zwężka nawet 54 ciągle jest zamiast jak fabrycznego 63,9, ale to jeszcze nie wszystko, bo w Ducati nie można sobie swobodnie konfigurować skrzyni biegów, a 4 cylindry b/o, mało tego nie dość że zwężka na gardzieli to jeszcze zwężka na rurach airboxu... jest tego więcej nie chce mi się zarzucać szczegółami ( lobby 4 cylindrowe jet bez porównania silniejsze ma najwięcej do gadania, takie Kawasaki mogłoby wykupić całe WorldSbk dostając w gratisie MotoGp)..., ale sama maszyna to jeszcze nic, potrzeba do tego jeszcze zawodnika, ja porównywałem czasy Baylissa nawet na 999 z 2007 roku, na niektórych torach byłby nadal w czołówce, na 1098 to ciągle byłby z przodu...No cóż my se gadamy a karawana jedzie dalej, i niech tak zostanie... jakie ma znaczenie co ja sobie myślę, czy inni koledzy, ale marzy mi się kratownicowe Panigale nie ma co...
OdpowiedzPoczątek zwala z nóg :D "Ponoć amerykańscy naukowcy odkryli, że....". Ja wstawiłbym w dalszej części zamiast Ducati BMW i też pasowałoby doskonale.
Odpowiedzchlopie ogarnij swoje texty bo sa istnie jak z kaplicy " wezwanie do boga " ? oooo k ..... jak nie umiesz zapierd,,, na torze to skacz te nauki , masz rybe na tylnej tablicy ??
OdpowiedzJedna mała dygresja miałem okazję polatać na torze i S1000RR i ZX10R a także Panigale i musze jasno napisać w żadnym z tych motocykli gdy wychodzę z zakrętu przy 8tyś obr. nie przebiega mi w głowie wezwanie do Boga.
OdpowiedzJedna mała dygresja miałem okazję polatać na torze i S1000RR i ZX10R a także Panigale i musze jasno napisać w żadnym z tych motocykli gdy wychodzę z zakrętu przy 8tyś obr. nie przebiega mi w głowie wezwanie do Boga.
OdpowiedzWidocznie : 1.jesteś ateistą 2.jesteś takim hardcorowcem,że gdybyś nawet F-16 śmigał na torze to dla ciebie byłoby to małe piwko. Pozdrawiam
Odpowiedzbrzydki nie stylowy ,nie ma w sobie nic fajnego , zawodnik wyglada na nim jak doczepiony , jakas masakra dla karłów , nigdy bym czegos takiego nie k€pił
OdpowiedzJa też bym sobie nie kupił, masakra przy 160cm wzrostu. Wolę swojego ładnego, stylowego Kingway-a i nie wyglądam jak doczepiony.
OdpowiedzSilnik w układzie L tzn ?
OdpowiedzV o kącie rozwarcia cylindrów 90 stopni
OdpowiedzWiecie na czym polega problem w tej dyskusji? Ze rozmawiacie tutaj o tym co jest na papierze. Papier wszystko przyjmie, nawet to , ze komarek ma lepsze zawieszenie od ducati. (a nie mowilem? Przyjelo) Ktos z was jezdzil s1000rr i panigale? Ja tak, i nie patrzac na wykresy moge sie zgodzic z autorem. SRR latwiej skreca, jest duzo latwiejsze w prowadzeniu a cala konstrukcja sztywniejsza od wymyslu ducati przez co dostaje sie o niebo lepszy feedback. Slusznie autor zauwazyl, na ducati trzeba sie napracowac i fizycznie i psychicznie, zeby moc jechac szybko. BMW samo w sobie jest szybkie, poprostu nalezy mu nie przeszkadzac. Mowiac prostymi slowami, jazda panigale to nie jest fun, motocykl trzeba cisnac, pracowac nad nim, stawiac wszystko na jedna karte,
OdpowiedzTeż jeździłem oboma i mam podobne przemyślenia. Koniec kropka.
OdpowiedzWiecie na czym polega problem w tej dyskusji? Ze rozmawiacie tutaj o tym co jest na papierze. Papier wszystko przyjmie, nawet to , ze komarek ma lepsze zawieszenie od ducati. (a nie mowilem? Przyjelo) Ktos z was jezdzil s1000rr i panigale? Ja tak, i nie patrzac na wykresy moge sie zgodzic z autorem. SRR latwiej skreca, jest duzo latwiejsze w prowadzeniu a cala konstrukcja sztywniejsza od wymyslu ducati przez co dostaje sie o niebo lepszy feedback. Slusznie autor zauwazyl, na ducati trzeba sie napracowac i fizycznie i psychicznie, zeby moc jechac szybko. BMW samo w sobie jest szybkie, poprostu nalezy mu nie przeszkadzac. Mowiac prostymi slowami, jazda panigale to nie jest fun, motocykl trzeba cisnac, pracowac nad nim, stawiac wszystko na jedna karte,
OdpowiedzJak tam ból **** polaczków co nie stać ich na Ducata ? mocno piecze ?
OdpowiedzWiesz.. stać.. ale wolę motocykle dla chłopców ;)
OdpowiedzJeśli szukasz definicji "Polaczka" to prawdopodobnie możesz spojrzeć w lustro, czyli taki który nie wiedzieć czemu nie szanuje swojego pochodzenia. Nie znam drugiego narodu który tak bardzo by pluł sam sobie w twarz. Pojeździj trochę po świecie, pomyśl i zobaczysz jaka duża siła nie tylko jeszcze w Polsce drzemie ale jest już w ruchu. Oto Polaczek
Odpowiedzco do bólu ma to czy jest ktoś Polaczkiem, Polakiem czy Chińczykiem czy Francuzem?? Mnie chyba nie boli.. choć przynaję, że chciałbym mieć takie cudo w garażu.. Piękny.. nie?!
Odpowiedzoj bardzo mocno tak mocno że chyba odstrzele sobie d**e. Oj chłopie chyba cie mama nie kochała skoro musisz wszystko miec co zechcesz.
Odpowiedz:)
OdpowiedzMam w ręku "Motocykl" z lipca 2012 roku, patrzę na wykresy i chyba Motocykl miał inne Panigale.Porównując wykresy momentu od ok. 3000 obr Panigałka ma zawsze ponad 90 Nm momentu- to nie jest mało, widoczny uskok występuje między 5 a 7 tys. obrotów, gdzie tylko między 6200- 6500 obr GSXR 1000 nieco przewyższa momentem, ale dalej Ducati już ciągle do góry a od 7000 obr to 4 cylindrówki są bardzo w tyle. Na wykresie jest też KTM 1190 RC8R, co prawda mocą nie dorównuje Panigale, ale momentem, to powala, max. moment na tym samym poziomie, ale jeśli chodzi o równomierność rozwijania to Panigale może się schować...No cóż KTM poszedł w inną stronę zamiast mocy wolał moment ( podobnie jak poprzednio Ducati 1198)... Panigale bardzo mi się podoba stylistycznie, jeśli chodzi o resztę no cóż, chyba nieco z mocny, ja ledwo ogarniam moje 999, a jeśli chodzi o wygodę jazdy to 999 to narazie najbardziej "turystyczny" Superbike Ducati...Nie wiem jak z kosztami eksploatacji Panigale, ale 999 to jest zaprzeczeniem opisanego u góry stwierdzenia, koszty podstawowych części eksploatacyjnych są nieraz mniejsze niż japońskie, paski koszt 150 zł kpl, tarcze sprzęgła ja kupiłem za 210 zł, spalanie to jak w konkurencji ile wlejesz tyle spalisz..luzy zaworowe, jak ktoś ogarnia porządnie japońskie silniki to przy pomocy książki serwisowej poradzi sobie z Ducati, na dodatek potem stwierdzi, że to śmiesznie proste, może płytki ( znaczy szajbki i korki) są nieco droższe( korki ok. 30zł, szajbki ok.70 zł), ale z reguły przy normalnym sposobie eksploatacji luzy robi się dopiero ok. 20 tys km ( ja przy tym przebiegu robiłem 2 zawory), oczywiście sprawdzać trzeba jak fabryka podaje czyli co 10 tys km, wymiana pasków: jak ktoś wprawiony i ma podstawowe potrzebne zwykłe narzędzia + potrafi naciągnąć paski, to wymianę robi w polu, a nie w warsztacie, na dodatek porządny łańcuch rozrządu wcale nie jest tani, a te tanie-nowe zamienniki- łańcuchy z literką M można od razu wyrzucić do kosza z napisem odpady...Ducati jest OK, tylko trzeba dokładnie postępować zgodnie jak fabryka zaleca... Mam 3 sztuki: w tym jeden już ma ponad 25 lat :-) ...Pozdr.
OdpowiedzNo ale w tym właśnie Motocyklu było wyraźnie napisane że średni zakres obrotów to rozczarowanie...
OdpowiedzNo tak, ale dokładnie nie opisali na czym to polega...i nie dodali, że i tak moment w tym zakresie jest ( oprócz KTM) wyżej niż konkurencja..Miałem kiedyś 748 S, wszyscy się dziwili, że taka mała moc a nadąża za 1000, czasem nawet oni nie mogą nadążyć :-), po krętych drogach, moment nie za duży, i dostępny podobnie jak Panigale od ok. 7-8 tys, a ja po prostu tak jechałem żeby wykorzystywać te "dobre" obroty i wszystko było OK. Może tak jest i w tym wypadku, należy jeździć z takimi obrotami i będzie OK... Hmmmm... wszyscy się tak zachwycają tyle i tyle koni tyle i tyle momentu, a tak naprawdę, to i tak najważniejszy jest kierowca, mój brat mnie objeżdża na KTM 250 i łoi skórę jak trza... i co motóra wina? :-) hehehehehe. Podejrzewam, że to rozczarowanie, było bardziej w porównaniu do KTM RC 8 R i poprzedników, naprawdę 1198 ( o R-ce nie wspomnę bo nie wiem) wali po nerach niesamowicie - znaczy ma momentum...
OdpowiedzP.S. Aha i dodam, nie jestem żadnym lekarzem, adwokatem, czy innym nowobogackim, ot zwykłym orczykiem hahahaa, a i zdarza mi się zasypiać ze smarami na łapkach :-) Pozdr
OdpowiedzIle masz Kolego wzrostu?
Odpowiedzpatrze na wykres mocy na kole s1000rr i ducati i do 11000 obr/min ducati zdecydowanie góruje przy 8000 eska ma 100 km na kole a ducati 115 ,bmw zaczyna odjezdzac dopiero od +/_11500 obr/min max moc ducati 162 km na kole bmw 175 km na kole wiec niewiem skad autor wyczas nowinke jakoby eska przy 8000 rwała tak ze o moja kosmiczna bogini a duc duka jak stare kalesony prawdopodobnie wynika to z własnie dłuzzego roztawu w ducu i tak sie niestawia po odkreceniu ale to niema nic wspolnego z kopem przy 8000 tylko subiektywnymi nic niewartymi jak wlanie udowodnilem odczuciami .
OdpowiedzMisiu, nie ośmieszaj się zestawianiem wykresu mocy i obrotów silników R4 i V2. Tam gdzie Stukati łapie dusznosci, tam Beta dopiero zaczyna:)
Odpowiedzi kto sie osmieszył ? :)
Odpowiedzprzeciez to napisałem ze beta odjezdza od 11500 obrotow na minute aldo 1100 ducati cały czas ma przewage 10-15 km mechaniiczncyh przy 8000 ty równych o ktorych piał autor duc ma 15 km wiecej co przy tej samej masie daje ducowi prz tych obrotach przewage mocy .
OdpowiedzNiczego nie udowodniles. Pokaz te wykresy bo ja chyba (a raczej na pewno) widzialem nieco inne. Poza tym na dynamike skladaja sie jeszcze takie rzeczy jak np przelozenia, ktore w Ducati sa dlugie.
Odpowiedzalbo włacz sobie mtoocykl-online test litrów tam masz wykresy na piecu to samo duc cały czas duzo wiekszy power az do momentu w ktorym bmw nieprzekroczy 11500 -12000 tys przy 8000 duc ma na piecu 135 km a bmw 110 km jakies pytaniia co oznacza mniej wiecej tyle ze jesli zaczniemy wychodzi z winkla przy 8000 bmw i ducati bmw zostanie mocno z z tyłu a zanim zacznie doganiac ducati to sie na standardowym torze prosta skonczy .
Odpowiedzprzelozenia ducati przy 8000 ma na liczniku 225, bmw 175 na 6 biegu owszem ducati ma dłuzze przeloznia sporo ale autor pisał o wyjsciu z zakretu przy 8000 i w bmw rzekomo lepiej idzie przy 8000 niz w ducu ktore zeby przy tej amej predkosci krecic około 8000 musi miec nizszy bieg wbite to wszytko wiec przelozenie niegra roli czylii tam gdzie w bmw odkrecaz na 6 przy 8000 w ducati robisz to samo na 4 i ducati odjezdza az do momentu w ktorym bmw nieprzekroczy 11500 obrotow na minute , grafika google panigale s vs s1000rr dyno .
Odpowiedz