Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 11
Pokaż wszystkie komentarzeWAT?
OdpowiedzNie znam tego modelu za dobrze i nie wiem jaką ma opinię, ale ja bym raczej wybrał pancernego gixxera 1100 na bazę do takich przeróbek.
OdpowiedzPancerny gixxer 1100 się nie nadaje do LPG bo nie ma chłodzenia cieczą więc czym ogrzać parownik? Można by do tego celu użyć oleju ale to niezbyt dobre rozwiązanie. W sumie montaż LPG w gixxerze 1100 ma takie same problemy jak LPG w maluchu.
OdpowiedzKompresor w motongu powinien dodać nieco kucy i poprawić dół, jaki efekt może dać instalacja LPG nie mam pojęcia.Natomiast od jakiegoś czasu zastanawiam się jak by chodziło moto z wytwornicą wodoru.Podejrzewam że nie było by zbytniego problemu ze znalezieniu miejsca na takie ustrojstwo w moim ścigu a nawet Fazerku (częściowo zmniejszając bak) ...Wydaje mi się że gdyby dołożyć wodór do zasysanego powietrza przy tej samej dawce paliwa to powinna wzrosnąć również moc (zwłaszcza przy dynamicznym doładowaniu)....Czy ktoś już próbował takich sztuczek?
OdpowiedzA skąd weźmiesz dodatkowy tlen do tego DODANEGO WODORU? Prawidłowo ustawiony gaźnik zasysa tylko tyle powietrza, ile potrzeba do spalenia benzyny zawartej w zasysanej mieszance powietrzno-paliwowej. Jeśli teraz dodasz jeszcze kolejną dawkę paliwa (tu ==> wodoru), to coś się przecież nie spali nad tłokiem! Albo w tłumik wyleci niespalona benzyna, albo dodatkowy wodór. Wybierz jedno albo drugie! Jak widzisz to raczej poroniony pomysł, no chyba że masz totalnie rozregulowany układ zasilania w paliwo. Wtedy i taniej, i prościej będzie jednak posiedzieć nad gaźnikiem. Albo wręcz pojechać do dobrego mechanika - niech Ci ustawi prawidłowo gaźniki!
OdpowiedzPróbowali już i chwalą. Sam ruszam z takim projektem w CB750 ale za miesiąc z haczykiem. Kiepska jakość ale tłumaczy dobrze http://www.youtube.com/watch?v=wtya07QBicc A tu inna konstrukcja celi, bardziej poręczna w moto http://www.youtube.com/watch?v=-uxyulzJ7JM
OdpowiedzW tym przypadku prawdopodobnie chodzi o wyższą liczbę oktanową LPG czyli odporność na spalanie stukowe i tym samym pozwala zrezygnować z intercoolera przy tym samym stopniu sprężania. Pozdrawiam wszystkich.
OdpowiedzPanowie moim skromnym zdaniem to inst. gazowa to nie jest dobry pomysl -gdyby bya taka dobra jak to wszyscy mowia to auta byly by seryjnie produkowane z taka instalacja. A ile takich aut wyjezdza z salonow ?????? Znikomy procent . Jak ktos ma na ten temat wieksze pojecie niz ja to prosze o komentaz i wszystkie za i przeciw montowania takiej instalacji.
OdpowiedzOdpowiedź jest prosta, lobby producentów paliw. Gaz jest dużo tańszy, a obecnie instalacje LPG do aut są już na tyle rozwinięte, że tylko w wyżyłowanych jednostkach się nie sprawdzają, albo w jednostkach, które wyjeżdżając z fabryki są już złe.
Odpowiedztylko patrzeć jak poleci w kosmos ;)
OdpowiedzPanie "redaktorze", to jest TO kawasaki... Liczba pojedyncza, rodzaj nijaki!
Odpowiedz"te" brzmi bardziej swojsko :P
OdpowiedzBędzie śmiesznie jak przy zamykaniu licznika przełączy mu się na gaz lub z niego zejdzie : )
OdpowiedzFajny projekt i ciekawy pomysł. Kto wie może za kilka lat, w celu obniżenia kosztów eksploatacji będzie montowana fabrycznie taka instalacja, bo często jest tak że tylko z powodu kosztów, ktoś nie może pozwolić sobie na jazdę motocyklem.
OdpowiedzTylko po co.... Po pierwsze, LPG dla globalnego rynku to nie obniżenie kosztów tylko ekologia, a że okazało się iż spaliny LPG nie są mniej szkodliwe od tych z etyliny to projekt można wsadzić do kosza. Po drugie, obniżenie kosztów i tego na czym opłaca się jeździć nie zależy od producenta, konstrukcji, innowacji czy "widzi mi się" Kowalskiego. Wystarczy podnieść akcyzę na LPG, obniżyć na etylinę i już cały biznes LPG można wysłać na bezrobocie. Nawet możecie skonstruować samochody na wodę, powietrze czy istną utopię perpetum mobile a rząd wpakuje Wam zaplombowane GPSy i będzie kasował 4,20zł za każdy przejechany kilometr (takie myto). Dla przykładu w USA cały czas dotowano projekty ekologiczne, były ulgi podatkowe dla posiadaczy aut hybrydowych i co się stało? Samochodów hybrydowych jest dużo i rząd połapał się, że spadły wpływy do budżetu a pieniądze na utrzymanie dróg są potrzebne (samochody hybrydowe palą mniej a jeśli podatek jest w paliwie to płacą mniej podatku) i wprowadza się oddzielny podatek drogowy dla posiadaczy samochodów hybrydowych... jak to mówią: "jak się nie obrócisz zawsze **** z tyłu..."
OdpowiedzZ LPG można uzyskać większą moc niż z benzyny i może też o to chodziło konstruktorowi. Instalacje w samochodach muszą być ograniczane, gdyż silniki nie wytrzymałyby większego obciążenia, ale kto wie, może motocyklowy silnik to inna sprawa.
OdpowiedzA to ci ciekawe... Wszem i wobec wiadomo że energia pozyskana ze spalenia jednego litra etyliny jest większa od energii pozyskanej z jednego litra paliwa LPG. Silniki nie wytrzymywałyby większego obciążenia? Chyba kolega nigdy nie widział silnika samochodowego i nie zauważył jaka to solidna konstrukcja. Z silnika 1,6 (np. Hondy Civic) można wycisnąć nawet 400KM, ale kurde nie z gazu! Koleś wrzucił sobie gazociąg chyba bardziej w celu posiadania "unikatu", a nie oszczędności czy przyrostu mocy. Spadek mocy spowodowany zmianą paliwa rekompensuje zainstalowany kompresor co może w rezultacie dało +20 KM (-30 + 50 ). Nie wziął kolega pod uwagę tego że pojazdy zasilane LPG są słabsze, a jeżeli nie są to spalają 3 do 6 litrów więcej gazu niż paliwa?
Odpowiedzteż piszesz nieścisłości, a nawet bzdury. Proponuję poczytać troszkę, dokształcić się, jak czytać się nie chce to youtube pooglądać. Pojazdy WYŚCIGOWE np. dragstery(również motocyklowe!) zasilane LPG tudzież CNG osiągają większe moce nić benzynowe odpowiedniki. Zwłaszcza tyczy to gaźnika. Generalnie nawet w zwykłym aucie LPG założone z dobrym gaźnikiem osiąga większą moc niż benzyna, przy takim samym (a nawet czasem niższym - wynikającym z mniejszej potrzeby ciśnięcia pedału gazu) spalaniu. Sam osobiście kilka takich aut przerabiałem. Dobrze zrobiona instalacja LPG we współczesnym aucie z multiwtryskiem np. 100 konnym "utrata" mocy na hamowni będzie rzędu 0,3 do max 3 koni NA KOLE zmierzone na hamowni, nie odczuwalne przez kierowcę, natomiast samo spalanie przy prawidłowym wyregulowaniu NIE POWINNO SIĘ RÓŻNIĆ od spalania benzyny. Mówimy o instalacji spełniającej normy emisji itd. itp. Tą samą instalację możemy przeregulować by uzyskać znacznie większą moc (przy oczywiście odpowiednio większym spalaniu - moc nie bierze się z powietrza) i to często można osiągnąć lepszy wynik niż jakimkolwiek chiptuningiem. Mity o instalacji "zmulającej" auto i "spalaniu większym niż benzyny" wynikają z plagi instalacji zakładanych po kosztach, niewłaściwie, źle lub wręcz nie dających się wyregulować przez "fachowców" z podwórka. Wystarczy poszperać po forach by dowiedzieć się, jak ciężko o dobrego "gazownika".
Odpowiedzprzecież tutaj od razu widać, że nie chodzi o to, że właściciela nie stać na jazdę motocyklem. LPG jest zamontowane, aby udziwni moto, zrobić ciekawy projekt inny niż wszystkie. Ot co
Odpowiedzjak kogos nie stac na jazde motocyklem to niech go nie kupuje
Odpowiedzto po co ludzie zakładają gaz do aut? co za różnica, jak ktoś ma kaprys i chce mieć gaz niech ma :) ale zawsze znajdzie się frajer który skrytykuje czyiś pomysł,
Odpowiedz