Kawasaki ZZR1100 z kompresorem i instalacją LPG
To strasznie kłopotliwe, kiedy patrzysz na swój motocykl i zastanawiasz się, co można by do niego jeszcze wsadzić, kończąc konkluzją, że kompresor i instalację LPG. Tak, serio.
Te Kawasaki ZZR1100 ma kompresor oraz zasilane jest LPG. Tanio i szybko. Cóż, spodziewalibyśmy się instalacji LPG w Matizie jakiegoś oszczędnego emeryta, ale nie w pociągu drogowym ZZR1100, a kompresor nadaje temu czemuś jeszcze większą nutę dziwności. Co jeszcze kryje się w głowach odważnych mechaników i ich czeluściach garaży?
Komentarze 11
Pokaż wszystkie komentarzeWAT?
OdpowiedzNie znam tego modelu za dobrze i nie wiem jaką ma opinię, ale ja bym raczej wybrał pancernego gixxera 1100 na bazę do takich przeróbek.
OdpowiedzPancerny gixxer 1100 się nie nadaje do LPG bo nie ma chłodzenia cieczą więc czym ogrzać parownik? Można by do tego celu użyć oleju ale to niezbyt dobre rozwiązanie. W sumie montaż LPG w gixxerze 1100 ma takie same problemy jak LPG w maluchu.
OdpowiedzKompresor w motongu powinien dodać nieco kucy i poprawić dół, jaki efekt może dać instalacja LPG nie mam pojęcia.Natomiast od jakiegoś czasu zastanawiam się jak by chodziło moto z wytwornicą ...
OdpowiedzA skąd weźmiesz dodatkowy tlen do tego DODANEGO WODORU? Prawidłowo ustawiony gaźnik zasysa tylko tyle powietrza, ile potrzeba do spalenia benzyny zawartej w zasysanej mieszance powietrzno-paliwowej. Jeśli teraz dodasz jeszcze kolejną dawkę paliwa (tu ==> wodoru), to coś się przecież nie spali nad tłokiem! Albo w tłumik wyleci niespalona benzyna, albo dodatkowy wodór. Wybierz jedno albo drugie! Jak widzisz to raczej poroniony pomysł, no chyba że masz totalnie rozregulowany układ zasilania w paliwo. Wtedy i taniej, i prościej będzie jednak posiedzieć nad gaźnikiem. Albo wręcz pojechać do dobrego mechanika - niech Ci ustawi prawidłowo gaźniki!
OdpowiedzPróbowali już i chwalą. Sam ruszam z takim projektem w CB750 ale za miesiąc z haczykiem. Kiepska jakość ale tłumaczy dobrze http://www.youtube.com/watch?v=wtya07QBicc A tu inna konstrukcja celi, bardziej poręczna w moto http://www.youtube.com/watch?v=-uxyulzJ7JM
OdpowiedzW tym przypadku prawdopodobnie chodzi o wyższą liczbę oktanową LPG czyli odporność na spalanie stukowe i tym samym pozwala zrezygnować z intercoolera przy tym samym stopniu sprężania. Pozdrawiam wszystkich.
OdpowiedzPanowie moim skromnym zdaniem to inst. gazowa to nie jest dobry pomysl -gdyby bya taka dobra jak to wszyscy mowia to auta byly by seryjnie produkowane z taka instalacja. A ile takich aut wyjezdza z...
OdpowiedzOdpowiedź jest prosta, lobby producentów paliw. Gaz jest dużo tańszy, a obecnie instalacje LPG do aut są już na tyle rozwinięte, że tylko w wyżyłowanych jednostkach się nie sprawdzają, albo w jednostkach, które wyjeżdżając z fabryki są już złe.
Odpowiedztylko patrzeć jak poleci w kosmos ;)
OdpowiedzPanie "redaktorze", to jest TO kawasaki... Liczba pojedyncza, rodzaj nijaki!
Odpowiedz"te" brzmi bardziej swojsko :P
Odpowiedz