Kawasaki ZZR1100 z kompresorem i instalacj± LPG
To strasznie kłopotliwe, kiedy patrzysz na swój motocykl i zastanawiasz się, co można by do niego jeszcze wsadzić, kończąc konkluzją, że kompresor i instalację LPG. Tak, serio.
Te Kawasaki ZZR1100 ma kompresor oraz zasilane jest LPG. Tanio i szybko. Cóż, spodziewalibyśmy się instalacji LPG w Matizie jakiegoś oszczędnego emeryta, ale nie w pociągu drogowym ZZR1100, a kompresor nadaje temu czemuś jeszcze większą nutę dziwności. Co jeszcze kryje się w głowach odważnych mechaników i ich czeluściach garaży?
Komentarze 11
Poka¿ wszystkie komentarzeWAT?
OdpowiedzNie znam tego modelu za dobrze i nie wiem jak± ma opiniê, ale ja bym raczej wybra³ pancernego gixxera 1100 na bazê do takich przeróbek.
OdpowiedzPancerny gixxer 1100 siê nie nadaje do LPG bo nie ma ch³odzenia ciecz± wiêc czym ogrzaæ parownik? Mo¿na by do tego celu u¿yæ oleju ale to niezbyt dobre rozwi±zanie. W sumie monta¿ LPG w gixxerze 1100 ma takie same problemy jak LPG w maluchu.
OdpowiedzKompresor w motongu powinien dodaæ nieco kucy i poprawiæ dó³, jaki efekt mo¿e daæ instalacja LPG nie mam pojêcia.Natomiast od jakiego¶ czasu zastanawiam siê jak by chodzi³o moto z wytwornic± ...
OdpowiedzA sk±d we¼miesz dodatkowy tlen do tego DODANEGO WODORU? Prawid³owo ustawiony ga¼nik zasysa tylko tyle powietrza, ile potrzeba do spalenia benzyny zawartej w zasysanej mieszance powietrzno-paliwowej. Je¶li teraz dodasz jeszcze kolejn± dawkê paliwa (tu ==> wodoru), to co¶ siê przecie¿ nie spali nad t³okiem! Albo w t³umik wyleci niespalona benzyna, albo dodatkowy wodór. Wybierz jedno albo drugie! Jak widzisz to raczej poroniony pomys³, no chyba ¿e masz totalnie rozregulowany uk³ad zasilania w paliwo. Wtedy i taniej, i pro¶ciej bêdzie jednak posiedzieæ nad ga¼nikiem. Albo wrêcz pojechaæ do dobrego mechanika - niech Ci ustawi prawid³owo ga¼niki!
OdpowiedzPróbowali ju¿ i chwal±. Sam ruszam z takim projektem w CB750 ale za miesi±c z haczykiem. Kiepska jako¶æ ale t³umaczy dobrze http://www.youtube.com/watch?v=wtya07QBicc A tu inna konstrukcja celi, bardziej porêczna w moto http://www.youtube.com/watch?v=-uxyulzJ7JM
OdpowiedzW tym przypadku prawdopodobnie chodzi o wy¿sz± liczbê oktanow± LPG czyli odporno¶æ na spalanie stukowe i tym samym pozwala zrezygnowaæ z intercoolera przy tym samym stopniu sprê¿ania. Pozdrawiam wszystkich.
OdpowiedzPanowie moim skromnym zdaniem to inst. gazowa to nie jest dobry pomysl -gdyby bya taka dobra jak to wszyscy mowia to auta byly by seryjnie produkowane z taka instalacja. A ile takich aut wyjezdza z...
OdpowiedzOdpowied¼ jest prosta, lobby producentów paliw. Gaz jest du¿o tañszy, a obecnie instalacje LPG do aut s± ju¿ na tyle rozwiniête, ¿e tylko w wy¿y³owanych jednostkach siê nie sprawdzaj±, albo w jednostkach, które wyje¿d¿aj±c z fabryki s± ju¿ z³e.
Odpowiedztylko patrzeæ jak poleci w kosmos ;)
OdpowiedzPanie "redaktorze", to jest TO kawasaki... Liczba pojedyncza, rodzaj nijaki!
Odpowiedz"te" brzmi bardziej swojsko :P
Odpowiedz