Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 7
Pokaż wszystkie komentarzeTo jest masakra jak można pisać o czymś, nie mając o tym pojęcia... Układ ABS nie jest , nie był i nigdy nie będzie układem "antypoślizgowym", bo poślizgu nie da się wyeliminować. Jest jak sama nazwa wskazuje układem anty blokującym - tu pełna zgoda. ABS powoduje to, że właśnie w trakcie awaryjnego hamowania nie ma slajda i nie ląduje się na przysłowiowej d..... Oczywiście należy się zastanowić nad celowością montażu w skuterach, bo tak na prawdę ABS przestaje działać w okolicach 25-30 km/h - a więc w ok połowie prędkości max skutera... (teoretycznie ech te zmienione gaźniki i wariatory :) :))... Ale ABS jest OK tylko w szybszych sprzętach. PS jakby to było możliwe sam dołożyłbym do moto ABS-a...
OdpowiedzKolego to jest możliwe i bardzo tanie, ozcywiscie jesli masz hamulce hydrauliczne. Zapytaj w serwisie to Ci zamontują.
Odpowiedzzdecydowanie nie - ze wzgldow finanoswych producenci beda montowali w skuterach tanie, prymitywne wersje ukladu, ktore przyniosa wiecej szkody niz korzysci
OdpowiedzZamiast wziąć się za odpowiednie przepisy związane ze szkoleniem, ujednoliceniem wymagań egzaminacyjnych i powszechną edukacje, zastępują to czymś co będzie dla niektórych wymówką od zdobywania umiejętności i myśleniem podczas prowadzenia pojazdu.
Odpowiedzcena ceną, ale czy jest w tym jakiś sens? Ok, jadąc prosto równym asfaltem pewnie droga hamowania by się skróciła, ale lecąc w krytycznej sytuacji pełnym slidem na mokrej nawierzchni, "pomoc" ABSu mogłaby tylko pogorszyć sytuacje.
OdpowiedzChodzi o producentów... o nowe motocykle produkowane po 2016. Czytajcie ze zrozumieniem
OdpowiedzNo to tak kazdy ma włożyć teraz 3-4 tysiące w ABS nawet w skuter który kupił powiedzmy za 2 tysiące to przewyższa dwukrotnie wartość posiadanego skutera. Znów sklepy zarobią na tym podatki odprowadzą i kolejne Porshe kupią. Parodia
OdpowiedzJeśli dobrze pamiętam te przepisy mają dotyczyć nowych maszyn. Jeśli masz jakiegoś Keewaya z supermarketu kupionego za 1999 PLN, to możesz na nim jeździć. Nie zmienia to faktu, że wszsytko NOWE maszyny będę zauważalnie droższe...
OdpowiedzC-ABS obowiązkowo w rowerach o masie powyżej 2kg i wózkach inwalidzkich! Przecież większość motocyklistów kończy na wózku, więc automatycznie zagrożenie dla ruchu drogowego przenosi sie na tą grupę społeczną!
OdpowiedzNie zapominajmy o hulajnogach, na których przecież jeżdżą głównie DZIECI. Jaką trzeba mieć znieczulicę, żeby nie myśleć o bezpieczeństwie najmłodszych.
Odpowiedz