Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 7
Pokaż wszystkie komentarzeMoja Honda CB 200 w 4T brzmi jak VTX 1800 więc to jest coś.
OdpowiedzJa już od dawna wiem co to z znaczy skrót RD, jest to Racing Development.
OdpowiedzMoja TZR 50 brzmi całkiem podobnie. ;)
Odpowiedztzr hah gówniania kosiarka 1-10km/h 2-20kmh/h 30-km/h i tak dalej :)
OdpowiedzMnie zawsze zastanawiało czemu nie ma dużych pojemności motocykli w dwusówie? Może mi ktoś wyjaśnić, i podać przykłady takich motocykli ?
Odpowiedz2T maja problemy z przyczyn "ekologicznych", jakby zieloni mogli, to calkiem by ich zakazali. Moze rowiaze to olej w misce jak w 4T, a nie dozowany do paliwa. Czas pokaze. Duze 2T nadal sa proukowane, np. ponad litrowe boksery do samolotow ultralekkich. Tu kluczowa jest relacja mocy do masy silnika i bezawaryjnosc, 2T sa bezkonkurencyjne. Do motocykli duzy, np. litrowy silnik 2T nie ma sensu. Z tej pojemnosci bez problemu uzuskuje sie 200 - 250KM. Trudno to opanowac. Do tego dochodzi niehamowanie silnikiem przy hamowaniu ;) i to ze na dohamowaniu potrafi dopalic mieszanke i dac "kopniaka". Nawet Blazusiak po przejazdzce CR500 mial mietkie nogi ;P P.S. Co z tego, ze nowsze 2T maja osobny mechaniczny dozownik oleju, przeciez zeby olej smarowal, to musi byc dobrze rozproszony po calej skrzyni korbowej, a to zapewnia tylko rozpuszczenie go w paliwie. Dodatkowo, linka gazu sie rozdziela i jedna steruje gaznikiem, a druga olejem za gasnikiem. Nie wydaje mi sie tez, zeby po zamknieciu przepustnicy silnik calkiem nie dostawal paliwa. To nie 4t na wtrysku. Po prostu dostaje tego paliwa tyle ile na wolnych obratach (a to przy dokreceniu do 10k na zjezdzie z gorki moze byc za malo).
OdpowiedzKiedyś były ale jest to zbyt drogie w eksploatacji
OdpowiedzPIĘKNA PO PROSTU PIĘKNA! Kocham 2 suwy.
Odpowiedzma kopyto subiektywnie na oko krajobraz szybko sie zmienia pytanie jak np wypda w porownaniu do nowej 600 klasy supersport. moze ktos wie czy np w yamasze dt 125 grozi zatarcie jadac ze stala predkosca na jednym biegu przez np 200 km? np 5 beg non stop 80 km/h ? Bo czytalem ze hamujac silnikiem w 2 t zaciera siie silnik czy tak samo se zaciera jadac duzo km na tych samych obrotach ?
Odpowiedznie zatrzesz bo do silnika cały czas będzie szła mieszanka paliwa z OLEJEM:) a w przypadku hamowania silnikiem nie dostarczane jest paliwo, a co za tym idzie silnik nie jest smarowany :)
Odpowiedzdzieki za odp.
OdpowiedzSilnik zaciera sie podczas hamowania silnikiem ponieważ jest on smarowany olejem dolewanym do paliwa. Jesli jedziesz caly czas ze stala predkoscia to smarowanie jest cały czas wiec nic nieporzadanego sie nie dzieje.
OdpowiedzPanowie dokładnie nie pamiętam jak to było w mojej DT, ale śmiem zaryzykować że dozownik oleju napędzany jest mechanicznie tzn. przez jakiś tam trybik sprzężony pewnie pośrednio z wałem. Wężyk doprowadzający olej do cylindra podpięty jest do króćca dolotowego. Podczas hamowania silnikiem, silnik się obraca więć: pompka olejowa jest napędzana olej jest pompowany do króćca ssącego, a podciśnienie wytwarzane przez tłok zasysa olej do komory. Jeśli się mylę proszę mnie poprawić. Pozdro
OdpowiedzDawkowanie oleju jest też uzależnione od otwarcia przepustnicy. Jest zapewne dodatkowa linka od manetki gazu do dozownika. Przy zamkniętej przepustnicy oleju jest za mało. Nie może być go zbyt dużo, gdyż będzie zarzucał świecę zapłonową.
OdpowiedzAle jak pałujesz to pierścienie mogą się stopić.
Odpowiedz:D
OdpowiedzWiększej głupoty nie słyszałem...
OdpowiedzSpalanie pewnie tez szalone :D
Odpowiedzciekawe czy w 20l/100km się mieści :D haha
Odpowiedzhehe :D no ciekawe, ciekawe :P mi np tzr'ka łyka 4-5l, rs 125 łyka okolo 7-9 to nie wiem czy ten potwór sie w tej skali zmiesci :D
Odpowiedz