Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 7
Pokaż wszystkie komentarzeMotocykle do miasta powinny być lekkie, ale na trasę powinny być ciężkawe. Jeżdżę CBR 600 i na trasie jak wieje to można szału dostać, tak rzuca. CBR na trasę nie jest, ale na tor jakoś muszę dojechać i nawet 100-200 km robi się męczące, tylko od silnego wiatru. Ta sama trasa ciężkim BMW k1300S to inna bajka 260 kg idzie jak taran przez wiatr, choć osobiście ten motocykl mi nie pasuje. Trzeba się więc zdecydować, bo nie sądzę że każdego stać na 2 motocykle. Gadanie, że w mieście nie robi różnicy 240 czy 200 kg przy tej samej klasie motocykla jest mało poważne. W stolicy można go przetestować i samemu sprawdzić. Kawasaki jest po prostu za ciężkie, tak im wyszło i już. Kolejna sprawa to sieć dilerska, ceny netto, zero promocji itd.
OdpowiedzKto mi powie co dają przewody hamulcowe w stalowym oplocie bo jestem nowa w tym temacie... Dziękuje z góry... ;D
OdpowiedzGdy podczas ostrej jazdy często używasz hamulca, gumowe węże pod wpływem ciśnienia a co za tym idzie temperatury lubią "spuchnąć" przez co właściwości całego układu hamulcowego diametralnie się pogarszają, stalowe oploty praktycznie eliminują ten element. Pozdro 600 świeża koleżanko :)
OdpowiedzAbstrahujac od tego konkretnego nakeda, do dawania w palnik preferuje: ponizej 200 kg z pustym bakiem - czym mniej tym lepiej, moc od 140 koni w gore,slinik nie wiekszy niz litr, zalozona wysoka kierownica. w efekcie zostaja: aprilia, , ducati, sporty z akcesoryjna półka i wysoka kierownica. Na marginesie - do toczenia sie, dojazdow do pracy itp. kazdy bedzie dobry, byleby sie nie psul.
OdpowiedzMasz absolutną racje!!! Jak moto ma być do "dawania w palnik" i w ogóle praktyczne to ma mieć niska masę 200kg na sucho to maks a moc ma być oddawana brutalnie, bez dziur w momencie i ma jej być pod dostatkiem zawsze i wszędzie najlepiej ze 150KM albo i więcej. I trochę uciążliwe jest targać co dzień 250kg z garażu do tyłu i męczyć się z tym w zakrętach.
OdpowiedzJak ktoś chce lekki sprzęt to niech kupi rower, albo karnet na siłownię.
OdpowiedzA lekki rower to wg Ciebie ile? 10 kg, 20 czy 8? I jakoś nie kumam tej siłowni - jak będę miał bicepsy jak Pudzian to moto zejdzie z wagą? przestraszy się? Niezależnie od wagi kierowcy 200 kilo dalej będzie ważyło 200. Jak ktoś nie ma chęci walczyć z masą to nikt mu tego nie wyperswaduje że ciężkie jest dobre. Chyba że jak to konstruktor powiedział, nawet ciężki motocykl może być zwrotny po dobraniu gum i dostrojeniu zawieszenia. Chociaż ja bym chciał takie coś zobaczyć - np Bandit po zmianie gum i ustawień zawieszenia daje radę w slalomie Dukowi. :))
Odpowiedzwiecie ile wazy Triumph street triple R na rok 2013? 46 KG MNIEJ to nie jest kwestia ze jestem laska czy nie zjadlem obiadu. po prostu mysle ze kilka kg mniej kawie wyszlo by tylko na dobre, zyskujac jeszcze wieksze zainteresowanie.
OdpowiedzWiększość komentarzy to porównania z 800 do triple,przecież to są dwie zasadniczo różniące się koncepcje motocykli typu naked.
OdpowiedzMasz racje, motor do miasta powinien być lekki. Porównywałem Kawasaki Z750 i Triumph(a) ST 675 pod względem przeciskania się przez miejskie korki z małą prędkością i w różnych sytuacjach i prawda jest oczywista Kawasaki to "kloc" zaraz dodam, że siły w ramionach i nogach mi na pewno nie brakuje.
Odpowiedzwszystko fajnie, tylko nie masa, a środek ciężkości bardziej gra rolę, szczególnie w przypadku małych delikatnych kobietek. obserwując moje 160cm maleństwo chcąc nie chcąc ciężko jest znaleźćdla niej moto na którym wygodnie stanie. dla tego trzeba szukać moto, które dzięki niższemu środkowi ciężkości łatwiej jej będzie utrzymać, niekoniecznie lżejsze moto. Virago 535 mojego ojca jest niby jedynie 4kg lżejsze od mojej FZ6N. ale przez to że środek ciężkości ma bardzo nisko rzeczywiście mam wrażenie że to "rowerek" a mój "słoń".
Odpowiedzco mnie obchodzi sriumpf czy dukaty ze swoim silnikiem grzechotnikiem te wynalazki mogę na palcach jednej ręki policzyć jeśli chodzi to ile razy je widziałem w sezonie,teoretycznie wyszło by na dobre ale to co jest teraz w totalnie niczym nie przeszkadza wszystko ma plusy i minusy lżejsza rama będzie zwyczajnie słabsza bardziej podatna na pękanie wzrośnie koszt, z drugiej strony jazda trochę cięższym moto np podczas wiatru jest stabilniejsza,gadanie jak by ta zetka była ociężałym mułem wyścig o to które moto będzie lżejsze tylko po co?i kosztem czego...?Później się okaże że od naszych polskich dróg moto pęka na pół.. Nie ma się co czepiać dzisiejsze sprzęty praktycznie nie mają wad a kwestia które ile waży to czepialstwo kto chce niech kupi sobie tripla skoro taki dobry wolny wybór jakoś i tak kawa wygrywa...
Odpowiedzdzięki takim "sriumpfom" i innym "dukatom" rynek motocyklowy nie jest monotonny, ale dla kogoś takiego jak ty zapewne liczy się tylko plastik nudny w chooj, jakoś mam triumpfa streeta i nie zamienię go na nic innego w tej klasie bo nic innego lepszego nie ma, a ty dalej podniecaj się monotonią i stagnacją
OdpowiedzUważam że street to świetny motocykl, ale według jakich kryteriów jest on dla ciebie najlepszy w klasie i jaka to klasa ??
Odpowiedznie zjadlem obiadu, napalona laska, srumpf, dukaty z grzechotnikiem - nie mozna normalnie i kulturalnie podyskutowac, wymienic sie pogladami. przykro mi ze jestes uposledzony pod tym wzgledem
Odpowiedzmożna oczywiście tylko ulegasz błędnemu trochę rozumowaniu czy najlepszy motocykl na szosę to ten najlżejszy??po prostu w warunkach ulicznych waga nie jest aż tak istotna...kawa ma się sprzedawać ma być w miarę tania to bardzo przyzwoity sprzęt z taką czy inną ramą nie jestem fanatykiem tej marki mam yamaszkę a z nowych moto wybrał bym Gsr750 tam znowu płaczą że wahacz za mało "fikuśny"...
OdpowiedzNie można normalnie podyskutować, bo próbujesz narzucać rozmówcom kłamliwy obraz rzeczywistości. Czemu od razu nie porównasz wagowo Zeta z KTM SX125? Street Triple to motocykl z niższej półki, to klasa czterocylindrowych 600. Z800 porównaj z FZ8 albo GSRem (oba po 220 kilo). Tyle że wszystkie te motongi są droższe od Kawy.
OdpowiedzTo w takim razie jak to mozliwe ze taki Speed Triple czy FZ1 potrafia tez 220kg wazyc przy pojemnosci litra? Tak tych waszych zetow bronicie a temu Z800 to duzo blizej do Bandita 1250 niz do Streeta 675 choc ten pierwszy jest niskobudzetowym motocyklem a drugi obrana z owiewek Daytona 675. Kto uwierzy ze Z800 kosztuje tyle samo w produkcji co Street 675? Przy podobnej cenie sprzedazy Kawa zarobi wiecej bo uzyje gorszych/ciezszych materialow a klientom wmawiaja ze to jest cos czego potrzebuja Nikt tu nie neguje Zetow ale dlaczego producent nie potrafil zdjac tych 15kg zeby byc konkurencyjnym? (bo zysk jest najwazniejszy, niestety)
OdpowiedzSam sobie przeczysz, jak myślisz łatwiej jest zbudować całkowicie nowy motocykl czy obrać z owiewek super sporta ??Niestety dla obydwu firm zysk jest najważniejszy, każdy producent obiera inną strategię by trafić do klienta.
Odpowiedzciekaw jestem porównania i konfrontacji tego z800 z streetem 675 (tak tutaj poniżanym i klasyfikowanym jako "z niższej półki", street waży 36kg mniej, km street ma zaledwie 7 mniej, do tego dochodzi przebieg mocy i momentu, ciekawe....
OdpowiedzMyślę że właśnie pierwsze wielopłaszczyznowe porównanie tych motocykli ukaże który jest bardziej przyjemny w użytkowaniu.
OdpowiedzTo segment motocykli użytkowych i każdy producent buduje własną koncepcje motocykla, jeden jest rasowym street fighterem a drugi ma kozacki wygląd i jest zrównoważony.Malkontenci ciągle wyskakują z duża masą ale czy w motocyklu tej klasy ma tak duże znaczenie ??Moim zdaniem stanowczo nie z 750 jak najbardziej to przedstawiał a pierwsze porównania na pewno pokażą to samo odnośnie z 800.
Odpowiedzstreet z niższej półki? bez żartów...co z tego że pojemność trochę mniejsza jak zawieszeniowo, silnikowo rozjeżdża takie sprzęty jak Z750 czy GSR. PS. pisze to jako własciciel Kawasaki...
OdpowiedzNie chodzi o półkę jakościową tylko pojemnościową. Wyższa pojemność = większa masa.
OdpowiedzWiększa pojemność =większa masa? to nie jest zasada...po prostu triumph lepiej wykorzystuje to co ma w garażu żeby zbudować dobre moto...
OdpowiedzCoś to Twoje równanie jest bez sensu... Dlaczego większa pojemność ma oznaczać większą masę? Popatrz się na masę Kaw Z800 i Z1000 różnicy jest 2 kg i mały Zet bierze 2 litry paliwa więcej, czyli 4 kg. Jednak Z1000 ma ABS czyli te 4 kg dochodzi mu na starcie. Zatem różnica w masie spowodowane jest tu głównie wyposażeniem i nawet te 2 kg to przy 200cmm nie ma różnicy. Czy większa pojemność oznacza większą masę zależy tylko i wyłącznie od producenta, czy zastosuje jedną ramę wystarczająco wytrzymałą aby wytrzymała większy silnik i odchodzą mu koszta produkcji dwóch różnych elementów. Czy woli zrobić na styk do obu silników oddzielnie i chwalić się 3kg różnicy w wadze i podnieść cenę o kilka procent...
Odpowiedzjak się bierzesz za moto to trzeba zjeść obiad i mieć trochę pary żeby go np przestawić,chyba że jesteś laską 48kg napaloną na moto tylko nie sięgasz nóżkami do gleby:) co się tak ludzie czepiają masy w motocyklu szosowym??w końcu z myślą o każdym kilogramie i mega osiągach są sportowe moto...mój sprzęt waży nie wiele mniej jak zetka często biorę plecaczek i wcale nie myślę że mi ciężko się jedzie że masa mi przeszkadza a mam tylko 600 więc co dopiero 800 z tą masą to tylko cieniasy jęczą i dziewczynki.. niech zrobią super cienką ramę z aluminium a później płacz że sama pęka,szkoda że nie ze styropianu są pewne granice,ja niby mam aluminiową ale moto ze stalową i nie czułem mega ciężaru teoretycznie z900 i waga 250kg a wiesz ile waży z1000?.....
OdpowiedzCiekawa rozmowa jednak pan Hidehiko Yamamoto troche bajerował, mowil jak polityk chociaz to oczywiste ze nie mogl powiedziec co mysli. Na pytanie o zmniejszenie masy odpowiedzial ze nie moga dzialac wbrew swoim klientom, dac cos wiecej... mysle ze przy zachowaniu pojemnosci 750 i zmniejszeniu masy o 15kg klient kawasaki bylby bardziej zadowolony, a tak gotowy do jazdy z800 wazy niemal 230kg. Za jakis czas bedzie z850, z900 i 250kg ? ;)
OdpowiedzGdyby klienci byli nie zadowoleni z masy Z750 to by nie sprzedał się w tak dużych nakładach! Więc widać masa nie jest aż tak dużym czynnikiem jeśli chodzi o zwykłe motocykle drogowe. Tutaj w Z800 mamy bardzo podobną masę do poprzednika i na dodatek ciut więcej KM i Nm a przy tym poprawiony przebieg krzywej momentu obrotowego i mocy w niskim i średnim zakresie obrotów.
OdpowiedzZobacz tylko jak się świetnie sprzedawał SV 650 który ważył 165kg. Moto było lekkie poręczne a silnik rwał od dołu i jazda nim to sama frajda szczególnie w górach i w mieście, teraz zrobili Gejusa (Gladiusa) który jest dużo cięższy i bez takiego temperamentu V2 a to już nie to.
OdpowiedzTen "nie to" motocykl jest 2 najlepiej sprzedajacym sie motocyklem Suzuki w niemczech (po duzym Bandicie) wiec tu bym polemizowal ze byl to nietrafiony pomysl ze strony firmy a ze mi sie tez nie podoba (z punktu widzenia ex posiadacza SV650) to juz inna bajka...
OdpowiedzSV to inna bajka inny rodzaj silnika hardcorowy sprzęt w klasie samej dla siebie szkoda że już go nie robią....
Odpowiedzjeżeli po prostu spodoba się komuś Z to raczej będzie miał gdzieś te kilka kg w te czy we te, inaczej jeżeli ktoś za priorytet przy kupnie (np. ze względu na warunki fizyczne) ma wagę
Odpowiedz