Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeBardzo ciekawy materiał, ale czegoś nie rozumiem. Autor pisze, że lite koła były koniecznością ze względu na stan dróg. Dziś, jeśli się wymaga od motocykla dobrych własności w terenie, nieodzowne są koła szprychowe. Czy chodzi o to, że teren jest miękki, a szprychy na nierównym, twardym bruku pękają? W tamtych czasach te koła to protoplaści felg z lekkiego stopu, ale czy to rzeczywiście była konieczność, czy raczej innowacyjne myślenie? W innych markach motocykli tamtych czasów stosowano chyba wyłącznie szprychy.
OdpowiedzAutor artykułu nie wyraził się zbyt ściśle. Pisząc "lite koła" miał na myśli opony. Lite opony - czyli pełne, wykonane w całości z gumy, bez dętek. Same koła (felgi) - jak widać na zdjęciach nie są lite, czyli pełne.
Odpowiedzja to bym sie nie czepiał do autora, bo art jest ciekawy, założę się że większość czytelników jak i ja gdyby nie ten tekst nie wiedziało by o takim motocyklu:) może redakcjo poznamy jeszcze jakieś nietuzinkowe i nieznane motocykle?;)
Odpowiedz