Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 162
Pokaż wszystkie komentarzePół swiata zwiedziłem na motocyklach na ETZ min, Krym w 2010 r. : https://youtu.be/mtoczF1E4kk
OdpowiedzPanowie mam pewien problem z moją MZ'tką jezdzilem nia po wiosce bez swiatel a gdy przelączylem na swiatła to mi zaczął tak jakby sie dusic i zaczał mi gasnąc i co roz jak go odpalam do musze bez swiatel go odpalac co moze byc przyczyna ? Bardzo prosze o pomoc! Pozdrawiam.
Odpowiedzmz 251 dobry motocykl tylko że nie ma już orginalnych części do niego a podróbki są fatalnej jakości
Odpowiedzstolca tam wiesz, obecne części wcale nie są złe !
Odpowiedzwitam chlopaki sprzedam aprilke af1 125 silnik rotax 123 40km oplacony wiecej informacji 512690390 trzeba wymienic kolo zamachowe bo ladowania nie ma ale pali i lancuch i przód znaczy zegar i lampe . woj mazowieckie gmina Łochów tanio!!!!!!!!
OdpowiedzWitam artykuł spoko ale pare żeczy nie daje mi spac mianowicie --rama w 251 jest przedłużona o 13 cm a nie o 20mm -zapłon elektroniczny znacznie ułatwiał rozruch? Mi na bateryjnym pali zawsze od 1 strzała -luz wbija sie bez najmniejszgo problemu -sprzęgła nie trzyma żaden klin jest ono po prostu nabite na wał i trzeba sie naprawde namęczyć żeby sie obrucił... -w 251 przy jeździe z pasażerem wcale tak nie podnosi kała jak pisze autor -A POSIDANIE MZ NIGDY NIE BYŁO POWODEM DO WSTYDU.
OdpowiedzRacja Brachu - wypijmy za to! Jeśli ktoś wstydzi(ł) się posiadania MZ, to zapewne nigdy w życiu nie miał okazji jej dosiąść,a jazdę na motocyklu(MZ) zna tylko z opowiadań zmanierowanych snobistycznych lalusiów,którym zapewne typowy dla dwusuwa dymek mógł ,,zasmrodzić" należycie zawiązaną pod szyjką apaszkę!!! P.S. O którym dowiedzieli się oczywiście od swojej guwernantki!!!
Odpowiedzmz fajny motocykl tylko nie ma do nich częsci orginalnych a te nowe orginały to badziewiane hińskie podróbki pakowane w niemczech w ich opakowania Tak samo jest z tłokami orginał niemiecki a to jest polski tłok almot który nie jest taki zły jak hiński badziew ale nie dorównuje jakością orginałowi DDR
Odpowiedzdlaczego gdy wciskam tylni hamulec to starter wogule nie reaguje na przednim pali
OdpowiedzPOMOCY!!! kupiłem sobie druga ETZ 251, jeżdżę nią juz 2 tydzień i wczoraj zdarzyła mi sie dziwna akcja ze sprzęgłem ( w poprzednim motorze nigdy tak nie miąłem). Mianowicie stanąłem na miesicie, poszedłem do sklepu a gdy wróciłem i chciałem odpalić moto to klamka sprzęgła byla całkowicie luźna, tak jakby linka nagle stała sie za długa, a i kopniak jakos dziwnie chodził, juz myślałem ze bede musial ja pchac czy cos ale poruszałem klamką ze 20 razy i po chwili wszystko wróciło do normy... I przejechałem nia z 40km i jest ok. Moje pytanie co to moglo byc? I czy duze prawdopodobieństwo ze sie powtórzy? Bo boje sie jechać gdzieś dalej...
OdpowiedzMoże sie myle ale sprawdz czy pod nakrętką która dociska stożek sprzęgła jest podkładka i dobrze dociska stożek jezeli jest ok to coś ci się zacina, tuleja wyciskowa lub tarcze ( stawiałbym na tuleje)
OdpowiedzKiedyś złożyliśmy etz250 to było tak kupiliśmy eztkę bez silnika silnik oddzilenie stary zatarty remont był robiony z część orginalnych z DDR .Po dotarciu chodziła 150-160km/h to nie jest kit jak jechało się we dwóch obok jechał kumpel poldkiem i sprawdzał prędkość aby było wiarygodnie. Poldek wersja export silnik 2,0 litry forda ,Fajne czasy ,
OdpowiedzU mnie brat MZ 251 leciał dobre 140km/h (po remoncie) Fajnie to wyglądało bo jechaliśmy na 4 motory, dwie Sevenki (honda 750 seventy fifty) hornetka noi oczywiście MZ :D pozdr;)
OdpowiedzTak, oczywiście. A później wyprzedził Was fiat 126p, który leciał 261km/h, to nie jest kit, biegłem równo z nim na piechotę i mierzyłem prędkość
OdpowiedzTo prawda. Ten motocykl tyle jedzie. Jechałem tyle po autostradzie w 2 osoby i obciążeniu lekkim bagażem. Jak się bujnie to już leci te 140 dokładnie. To nie są kity. Generalnie można spokojnie jechać po autostradzie 130-135 i bez problemu ładnie idzie. Przy większych prędkościach czyści się wydech i lepiej chodzi maszynka. Lepiej się zbiera. Zaleca się co jakiś czas szybszą autostradową jazdę przez wg. mnie minimum 20-30 km. Mam 251 od wielu lat.
Odpowiedzjak macie jakieś pytania co do mz 250 to możecie pisać do mnie na tą stronke postaram się odpowiedzieć http://emz250.blogspot.com
Odpowiedzkolego mam problem moja ETZ251 jest strasznie slaba ostatnio postanowiłem zrobić szlif cylindra zrobiłem 2 jest lepiej szybko się wkręca. tylko problem polega na tym że na 5biegu jest tragedia w dwie osoby nie pociągnie a pali od strzala czy zimna czy ciepła. wynieniłem uszczelniacze i filtr powietrza i nic nie pomogło. co zrobić pomocy
Odpowiedzkolego sprawdż łożyska na wale takie są objawy uszkodzonych łożysk
Odpowiedzwitam mam silnik po 2 szlifie w mz jaki powinien byc odstep tłoka od głowicy.
OdpowiedzTaki sam jak w nominale 0.9-1.2 mm
OdpowiedzSłuchajcie mam prośbę kupiłem skutera zippa stedd 50. Z tyłu na sprzęgle na pokrywie bocznej zamontowana jest szczotka elektroniczna nie wiem do czego ona służy wystaje tylko kabelek gdzie mam go przymocować. A drugi problem przy odpalaniu jak jest zimny silnik jest dobrze jak go zgaszę przy następnym odpaleniu herhole go około 3 minut i dopiero odpalę a jak postoi z 15 minut odpale od razu. Kto wie proszę o odpowiedzi.
OdpowiedzAmortyzator! Ostatnio pękł mi tylni amortyzator po prawej stronie, moge na nim z miesiac pojedzic w dwie osoby? czy cos sie stanie i odrazu musze wymieniac?
OdpowiedzUWAGA POMOCY!!! Mam problem.... Ostatnio gdy hamuje przednim hamulcem w swojej mz etz 251 to slychac ,,pisk". Kompletnie sie na tym nieznam... co to moze oznaczac? Boje sie ze jest cos rozwalone i nagle zablokuje mi calkiem koło lub niebede mial wcale hamulców, czy to jest możliwe???
Odpowiedzskończyły Ci się okładziny na klockach hamulcowych, nic sie nie stanie ale hamulce będę znacznie słabsze. Trzeba czym szybciej wymienic klocki na nowe bo w tej chwili szybko zużywa sie tarcza hamólcowa.
OdpowiedzDzięki za info, Pozdro!
OdpowiedzWitam. Super artykuł. Kupię mz etz 251, mój tel 721 958 418 za pomoc bardzo dziękuję.
OdpowiedzPOMOCY!!! Moja etz 251 w dwie osby zawsze zamykała licznik, teraz jak jej zaczne od 3 biegu wstwiać na obroty to w 2 osoby przy oko ło 90km/h zaczyna słabnąć, jest nagły spadek mocy, czuje jakby przychamowanie w silniku, trzymam odkrecona manetke i spadek mocy... dopieru po chwili gdy opuszcze przepustnice to wraca mocy na tyle zeby jechac powoli dalej.... W 1 osobe to nie jest tak odczuwalne ale tez. A kłopot zaczał sie miesiac temu jak przycisnalem w dwie osoby do 110km/h i od teraz lipa zaczyna sie nawet od tych 90km/h gdy wbije na obroty. -Znajomy ustawił mi zapłon ( choc dziwił się bo bardzio trudno było o dziwo go ustawić) -zmienilem kondensator -zmienilem pierscienie ... i dalej to samo! Prosze o POMOC bo brak już pomysów! ):
Odpowiedza spróbuj zwiększyć dawkę paliwa na możliwie największa jak to nie pomorze to zaciągnij ssanie przy 90 km/h jak się poprawi to zobacz świecę i filtr powietrza jak coś to wymień i powinno grac ewentualnie zmien przewód od cewki do świecy i fajkę i powinno grac
OdpowiedzPOMOCY!!! Moja etz 251 w dwie osby zawsze zamykała licznik, teraz jak jej zaczne od 3 biegu wstwiać na obroty to w 2 osoby przy oko ło 90km/h zaczyna słabnąć, jest nagły spadek mocy, czuje jakby przychamowanie w silniku, trzymam odkrecona manetke i spadek mocy... dopieru po chwili gdy opuszcze przepustnice to wraca mocy na tyle zeby jechac powoli dalej.... W 1 osobe to nie jest tak odczuwalne ale tez. A kłopot zaczał sie miesiac temu jak przycisnalem w dwie osoby do 110km/h i od teraz lipa zaczyna sie nawet od tych 90km/h gdy wbije na obroty. -Znajomy ustawił mi zapłon ( choc dziwił się bo bardzio trudno było o dziwo go ustawić) -zmienilem kondensator -zmienilem pierscienie ... i dalej to samo! Prosze o POMOC bo brak już pomysów! ):
OdpowiedzPrawdopodobnie zaciera sie silnik tłok puchnie i stąd przychamowanie i utrata mocy. W dwie osoby to już jest spore obciążenie, jeżeli jeszcze był robiony szlif to jest wszystko jasne. Sam miałem to samo mimo że przejechałem ok 1500 km od szlifu.
OdpowiedzTo jak temu zapobiec? i niby czemu nagle puchnie, jak dotad było wszystko ok?
OdpowiedzJeżeli wcześniej było Ok, to może byc np. rozregulowany gażnik i nieprawidłowy skład mieszanki (uboga lub bogata itp.) skutkuje to podwyższoną temperaturą w komorze spalania, spadkiem mocy. Dwusów chłodzony jest nie tylko powietrzem ale i zasysaną mieszanką. Osobiście spóbował bym ustawić zapłon i gażnik.
OdpowiedzZapłon wykluczyłem, bo niadawno był ustawiany przez znajomego ( choć z trudem, jakies kfiatki z nim są że brakuje miejsca zeby ustawic kat wyprzedzenia ). A wykluczam tą możliwość bo jak byl przestawiony to zawsze strzelala z wydecvhu a nei strzela i byl problem z odpaleniem jej a teraz zimna odpala na ssaniu od drugiego kopa, a w miare ciepla od pierwszego bez ssania... Tylko tebn spadek mocy w 2 osoby, szczególnie pod górę... moze dostaje zbyt malo paliwa? Jeden znajomy mowil ze skoro ciezko bylo ustawic zaplon i traci moc to moze dostala luzów na wale albo poszedl tam simering, to wchodzi w rachube??
OdpowiedzZapłon wykluczyłem, bo niadawno był ustawiany przez znajomego ( choć z trudem, jakies kfiatki z nim są że brakuje miejsca zeby ustawic kat wyprzedzenia ). A wykluczam tą możliwość bo jak byl przestawiony to zawsze strzelala z wydecvhu a nei strzela i byl problem z odpaleniem jej a teraz zimna odpala na ssaniu od drugiego kopa, a w miare ciepla od pierwszego bez ssania... Tylko tebn spadek mocy w 2 osoby, szczególnie pod górę... moze dostaje zbyt malo paliwa? Jeden znajomy mowil ze skoro ciezko bylo ustawic zaplon i traci moc to moze dostala luzów na wale albo poszedl tam zimering, to wchodzi w rachube??
OdpowiedzUszczelniacze na wale raczej bym wykluczył bo byłby problem w uruchomieniu ( lewe powietrze, zaciąganie oleju ze skrzyni). Na odległośc ciężko określić ale może po przygrzaniu silnika (we dwoje przy pełnym otwarciu przepustnicy) zakleszczył się pierścień i stąd ten spadek mocy. Gdy moja się zatarła zakleszczyło się dwa pierścienie, spadła moc, zaczęła się dusić pod wiekszą górkę, ale nie wpłynęło to nic na palenie. Po zatarciu i ostygnięciu przejechałem ok. 60 km, na drugi dzięń odpaliłem od pierwszwszego kopnięcia (tylko ten spadek mocy był odczualny)
OdpowiedzZapłon wykluczyłem, bo niadawno był ustawiany przez znajomego ( choć z trudem, jakies kfiatki z nim są że brakuje miejsca zeby ustawic kat wyprzedzenia ). A wykluczam tą możliwość bo jak byl przestawiony to zawsze strzelala z wydecvhu a nei strzela i byl problem z odpaleniem jej a teraz zimna odpala na ssaniu od drugiego kopa, a w miare ciepla od pierwszego bez ssania... Tylko tebn spadek mocy w 2 osoby, szczególnie pod górę... moze dostaje zbyt malo paliwa? Jeden znajomy mowil ze skoro ciezko bylo ustawic zaplon i traci moc to moze dostala luzów na wale albo poszedl tam zimering, to wchodzi w rachube??
Odpowiedzjuz sie uporalem z tym problemem. ale teraz chcialbym sie dowiedziec dlaczego gdy wl. 1 i chce go pchac to mi kolo blokuje tak jakby sprzeglo nie dzialalo i w dodatku tego troche ciezko wchodza biegi pozdro
Odpowiedzwitam .... mam problem z mz 250 etz , a tak mianowicie z 3 biegiem. gdy jade na 3 to mnie szarpie i nie wiem czego moze byc przyczyna. wodzik byl troche wytarty ale go pospawalem i wyszlifowalem i jest jak nowy .............. z gory dzieki!!!!!!! pozdrawiam!!!!!!!
OdpowiedzJeśli wodzik był wytarty to sprzęgło kłowe trybów od trzeciego biegu też i przeskakuje pod obciążeniem-trzeba wymienić,zwróć uwagę czy sprzęgło na stożku nie ma poślizgów bo też może się objawiać szarpnięciami na trzecim biegu gdzie moment obrotowy jest największy.
OdpowiedzWITAM WSZYSTKICH SPRZEDAM MZ ETZ 150 Z SILNIKIEM 250!!!!!!!!! WOJ MAZOWIECKIE ..DO WYMIANY WAL I TLOK RESZTA DOBRA I ELEKTRYKI NA RAMIE ZADNEJ NIE MA ELEKTRYKE MAM TYLKO TRZEBA PODLACZYC WRAZIE PYTAN PISZCIE 18028685 ..NIE JEST ZAREJESTROWANA MAM DOWOD DO NIEJ STR Z TA MZ http://www.polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ_150/93975 nie dziala przedni i tylny hamulec jeszcze...
OdpowiedzMAM ETZ 251 Z 91 ROKU KTÓRĄ ZROBIŁEM PRAWIE 60 TYŚ KM I NIGDY MNIE NIE ZAWIODŁA-[O CZYM NIE MOGĄ POWIEDZIEĆ WŁAŚCICIELE JAPOŃCZYKÓW OCZYWIŚCIE NIEKTÓRYCH]-TERAZ MA U MNIE EMERYTURĘ.
OdpowiedzAUTOR TEGO WPISU O MZ 251 WIDAĆ ŻE MA WIEDZĘ CZYSTO TEORETYCZNĄ A CZĘŚCI SILNIKOWE WIDZIAŁ CHYBA NA ZDJĘCIU-PISZĄC ŻE ETZ 251 MA KOSZ SPRZĘGŁA KTÓRY JEST ZBLOKOWANY NA WALE KORBOWYM KLINEM.PRAWDA JEST TAKA ŻE KOSZ TEN JEST UMIESZCZONY NA STOŻKU I DOCIŚNIĘTY ŚRUBĄ SPECJALNĄ KTÓRA JEST JEDNOCZEŚNIE NAPĘDEM LINKI OBROTOMIERZA.
OdpowiedzWITAM WSZYSTKICH MAM PROBLEM MOJA MZ 250 GASNIE NA SREDNICH OBROTACH NA DOZYCH CHODZI BARDZO DOBRZE GAZNIK IGLICE USTAWIALEM ZAPLON I TO SAMO CALY CZAS TAK JAK BY SIE DUSILA I SWIECE ZALEWA ...POMOCY..POZDRAWIAM..
OdpowiedzJak na moje oko to może być kilka spraw, rozregulowany gażnik (nie iglica) następuje nie odpowiedni skład mieszanki, uszkodzona lub nieodpowiednia (nieoryginalna) świeca, zapchany filtr powietrza, nawet uszkodzona cewka zapłonowa, czy przedmuchy ( słaba kompresja). Każda mz- ka przy tych samych objawach może mieć różne przyczyny np mz ts250/1 i mz etz 250.
Odpowiedzno dzieki tylko widzisz zdejmowalem tez filtr cewki cztery mam swiec z 10 jak nie lepiej i na wszystkich to samo i pluje benzyna z gaznika..
OdpowiedzPlucie benzyny z gażnika hmm.. spotkalem sie z tym.. mialem to w WSK i sie okazalo ze cylinder byl wychodzony i trzeba bylo robic szlifa :D:D
OdpowiedzWitam prawdopodobnie pluje ci benzyną przez zapłon nie ma innej opcji :) Poprubuj ustawić jak serwisówa nakazuje i musi być git.
OdpowiedzNo cóż, ciekawa sprawa, w swojej też miałem sporo problemów. Proponuje podejść metodycznie, na początek stopień sprężania ( 9.5 -10 poniżej 7 napewno będą problemy) świeca najlepiej oryginalna ( nie ISKRA może być NGK, BERU, ISOLATOR, polskie nie nadają się wiem coś o tym) kąt wyprzedzenia zapłonu (2.5 -3 mm przed GMP mz-ki są na to bardzo wrażliwe) spróbuj zamontować drugi gażnik ( najlepiej nie regulowany np. nowy dedykowany do tego modelu) jeśli masz klasyczny zapłon ( z przerywaczem) wstaw moduł zapłonowy elektroniczny( daje on nawet 5 mm iskry). Ja to i jeszcze troche zrobiłem i moja mz ts 250/1 z 1979 roku zaczęła pracować jak szwajcarski zegarek (przejechane od remontu w tym roku ok 1300 km bez problemów). Nie widząc sprzętu trudno określic przyczynę, ale jazda wyremontowaną i sprawna mz-ką ma swój urok. Mnie zajeło rok pracy i 1500 zł (części) by swoją uruchomić i nie żąłuje!
OdpowiedzSprzwdź kondensator.
OdpowiedzWitam mam wielką prośbę i prolem.Potrzebuję ustalić cene MZ ETZ250 typ sportowy w roku 1980-1983. Chodzi mi o nowy motocykl.Jeśli ktoś mi może pomóc lub chociaż wskazać gdzie tego szukać będę zobowiązana
OdpowiedzW roku 1980 nie było ETZtek w sprzedaży. Były TS250/1. Taki motocykl kosztował w Polmozbycie (tak to się wtedy nazywało) 35000 starych złotówek. Pierwsze ETZ 250, jeszcze z bębnem z przodu to rok 1983. Były nieco droższe, ale nie wiem ile - jeździlem teeską 250/1. Pozdrawiam sympatyków firmy MZ.
OdpowiedzSprzedam mz etz 250 14tys. przebiegu od nowego rocznik 1989 kolor jasno niebieska pierwszy lakier stan igielka oddam za 3000zl dzwonic na nr. 601 751 114
OdpowiedzKupię MZ 251, zadbana, sprawną najlepiej z woj. łódzkiego lub samej Łodzi. Posiadających takiego sprzęta proszę o kontakt na mail:analyzer7@wp.pl Pozdrawiam;)
Odpowiedzbardzo chce kupic oryginalna mz etz 251/150 prosze o kontakt gg 13334266
OdpowiedzKUPIE mz najlepiej z dokumentami stan silnika obojetny,podkarpacie bliskie ok kontakt gg;4954414 mail; kiernas@wp.pl
Odpowiedzposiadam mz250 i mam maly problem.gdy pruboje jechac np.70km/h to silnik pracuje jak ciagnik,ale gdy jade droga i jest nie wielka gorka to silnik pracoje idealnie.jesli ktos domysla sie co jest prosil bym o kontakt.tel.781707764 .
OdpowiedzProszę o pomoc, mam mz etz 251 z 5 biegową skrzynią biegów. Czy wał od 4 biegowej będzie pasował.
Odpowiedznie będzie, w 4 biegowej najpierw idą uszczelniacze ,a porem łożyska, w pięciobiegowej odwrotnie, także nie podejdzie
OdpowiedzProszę o pomoc, mam mz etz 251 z 5 biegową skrzynią biegów. Czy wał od 4 biegowej.
OdpowiedzWitam! Pilnie potrzebuję pomocy -jak wymienić sprężynę kopnika w ETZ 250? Po odkręceniu wszystkich śróbek na śrubokręt osłona drgnęła o 4mm i coś ją trzyma od środka..., jakby w okolicy sprzęgła. Pozdrawiam.
OdpowiedzTrzyma lozysko ktore jest w kopule tam gdzie jest nakretka na wale korbowym trzeba ja odkrecic i na regulacji sprzegla jest lozysko trzeba lekko pukac i musi zejsc.
OdpowiedzA czy nakrętka z wału została odkręcona, jeśli nie to nie ma mowy by pokrywa zeszła. Jakby co jestem na skyp: piotr-zet1
Odpowiedz