Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 8
Pokaż wszystkie komentarzenic nowego w latach 70 (pod koniec) któryś z polskich kierowców (z Automobilklubu Wielkopolskiego) startował na wyścigach maluchem z silnikiem motocyklowym chyba z hondy niestety nie pamiętam kto to był coś mi świta że Ryszard Kopczyk ale głowy bym nie dał nawet w pojemności klasowej się mieścił
Odpowiedzmasz pewnie na myśli Zbigniewa Szwagierczaka i jego 126p z silnikiem VFR750... poklep sobie na youtube, są archiwalne filmy z toru i z wyścigów górskich
Odpowiedzdokładnie też go z wyścigów pamiętam
OdpowiedzA właśnie tu się mylicie drodzy panowie. Wszelakie udoskonalenia były autorstwa polskich inżynierów, jak chociażby lepsze, wydajniejsze hamulce połączone ze zmianą felg. Więc o ile projekt był włoski, to jego udoskonalenia są jak najbardziej zaczerpnięte z polskiej myśli technicznej.
Odpowiedznie zebym sie czepial.. ale ten filmik jest stary jak swiat...
Odpowiedza Wie ktoś jak on rozwiązał kwestie napędu ? z zębatki prosto na połośke czy moze na skrzynie ? :D Myśle nad takim projektem na lato tylko nie wiem jak z tym przeniesieniem napędu :)
Odpowiedzchcialbym stanac tym na swiatlach obok be em wu ;)...
OdpowiedzWg. mnie lepsze wrażenie robiłby bez tuningu optycznego ;)
OdpowiedzNie zmieścił by "laci" :)
OdpowiedzMnie się bardziej podobuje z piecem od Kawy:-) Np Fiat ZX126-R:D http://www.youtube.com/watch?v=Ft5Aj4CkI_Y
OdpowiedzNie zapominajmy, że Fiat 126 to wymysł w całości włoski, żadnej "polskiej myśli technicznej" tutaj nie uświadczymy. Pierwsze polskie Fiaty 126p były konstruowane na silnikach 600ccm włoskich i ogólnie z włoskich części. Potem stopniowo produkcję przestawiano na polską, wstawiano polski silnik (najpierw również 600ccm, potem 650ccm, by na końcu powrócić do włoskiego silnika Lancii 700ccm). Więc przestańmy się tu ekscytować, że to nasi konstruktorzy coś takiego wymyślili, bo tylko kompromitujemy się za granicą, nasi konstruktorzy palca do tego nie przyłożyli, to było tylko u nas produkowane (znacznie dłużej niż u Włochów - u nich produkcja zakończyła się w 1980, u nas w 1998) I również ten fiat na filmiku to NIE JEST POLSKI FIAT!!!! Przeróbki Fiatolota 126 i wsadzanie silników motocyklowych do tego wynalazku na zachodzie jest bardzo popularne, wystarczy poszperać w YouTube, a znajdzie się tego naprawdę pełno - najpopularniejsze są silniki Hayabusy. W Polsce niegdyś brał udział w rajdach maluszek (zresztą istniejący, działający, będący w rękach tego samego właściciela cały czas) z silnikiem Kawasaki 750. Po co to wszystko napisałem: Autor artykułu może wprowadzać w błąd pisząc o "polsko-japońskiej" współpracy. No i drugi błąd, gdyż nie jest to Fiat 126P a po prostu 126.
OdpowiedzProdukcja Malucha zakończyła się w 200 roku tak zwaną serią "Happy End". A mówi się że to polski sprzęt, bo zmotoryzował Polskę. Taka ikona motoryzacji tamtych lat.
Odpowiedz