Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 13
Pokaż wszystkie komentarzeTekst wygląda na trochę kryptoreklamowy...
OdpowiedzKask podstawa!!!Przy wyjściu z winkla dostałem długimi po oczach lekkie odbicie w prawo i mur głowa walła w ścianę później kontakt z asfaltem gdyby nie porządny kask nie miałbym szans Uvex modelu nie pamiętam kupiłem go z motorem dla porównania chińskie kaski sprzedawane na bazarach i w niektórych pseudo hurtowniach motocyklowych potrafią popękać po upadku z lusterka w skuterze na chodnik...
OdpowiedzWitam osobiście używam kasku Shoei i musze powiedziec ze przy predkości ok 100km/h przywaliłem głową o asfalt i jak czytacie pisze do Was :))) w kasku nawet szybka nie pękła - Polecam .
OdpowiedzZależy jaka była energia uderzenia, jak mocno uderzyłeś, a kask nie pękł, to znaczy że kupiłeś śmieć, a nie kask. Zasada jest taka, że kask powinien peknąć=przejąć energię uderzenia, co oczywiście nie oznacza rozleciec się. Powinien peknąć i popękany pozostać na głowie aby chronić głowę przed dalszymi urazami. Jedynie szybka powinna pozostać cała. A medycznie, jak mocno uderzysz, a energii nie przejmie kask, to przejmie ja mózg i dojdzie do uszkodzenia mózgu. Inaczej - zostanie Ci kefir w puszce.
OdpowiedzPolecam ten link. http://sharp.direct.gov.uk/ Znajdziecie tu ranking testow wytrzymalosciowych kaskow prawie wszystkich marek.
Odpowiedzdzięki za link - bardzo przydatne!
OdpowiedzDzieki . Fajna stronka. NIestety nie znalazłem swojego kasku Airoh Pit One
OdpowiedzCzy jeżeli kask firmy nie "tiger" lecz lepszej, chyba renomowanej spadł z metra na ziemie i szybka pękła to oznacza to, że to jest g**no a nie kask?? Podkreślam, że jeżeli się nie mylę a nie mam za szerokiej wiedzy w tym kierunku to jest kask już z tej lepszej półki ale raczej najniższej.
OdpowiedzJeśli pęka szyba, to jest niedobrze. Ona musi być wytrzymała, abyś przy uderzeniu kamieniem, przez ptaka, albo przy wypadku miał chronione oczy. Tak wygląda szyba przy uderzeniu przebijakiem o masie 3kg puszczonym z wysokości 3m: http://www.scigacz.pl/zdjecia/gallery/publikacje/Bezpieczenstwo_motocyklistow_zaczyna_sie_od_kasku/38_Arai_Inspiration_Center_wizjer_po_tescie.jpg.html
OdpowiedzJako, że jestem w fazie zakupu kasku i trochę na ten temat ostatnio szukałem, pragnę podzielić się z Wami kilkoma spostrzeżeniami/materiałami. 1) Artykuł pod ardesem "http://www.motorcyclistonline.com/gearbox/motorcycle_helmet_review/index.html". Autorzy poddają w wątpliwość metody testowania kasków motocyklowych przez fundację Snell. Nie twierdzą, że Snell ogólnie jest zły, bo fundacja od dawna przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa w różnych dziedzinach (kolarstwo, jeździectwo, narciarstwo itp.). Uważają natomiast, że stosuje testy rozmijające się z rzeczywistością. Wedłu autorów lepsze (dla zmniejszenia obrażeń mózgu) są skorupy kasków, które same przejmują część energii zderzenia, niż bardzo twarde skorupy, jak np. w standardzie Snell czy DOT. 2) Strona "sharp.direct.gov.uk" i odpowiedź Arai "http://www.whyarai.co.uk/sharp.php". Arai twierdzi, że punkt z boku kasku (testowany przez SHARP) jest osłonięty przez bark motocyklisty. Z drugiej strony ten sam obszar kasku jest przez nich wykorzystywany jako wytłumaczenie dla stosowania systemu mocowania szyby: "http://www.araihelmet-europe.com/2009/eng/index.php?page=tech_holders". 3) Materiały na temat różnych kształtow głowy (strony amerykańskie, więc kaski na tamten rynek, ale i tak warte obejrzenia): "http://www.webbikeworld.com/motorcycle-helmets/motorcycle-helmet-shapes.htm" "http://www.araiamericas.com/default.aspx?pageid=132" 4) Filmiki nt. doboru kasku: "http://www.youtube.com/watch?v=F8v4qzB5HLY&feature=related" - ten jest chyba najlepszy "http://www.youtube.com/watch?v=rRmWBp65gbo&feature=related" "http://www.youtube.com/watch?v=Bw6E5ki7jQ0&feature=related" "http://www.youtube.com/watch?v=nXDes3AQvP4" 5) Chciałem jeszcze zwrócić uwagę na spore braki wiedzy dużej części sprzedawców. Spotkalem się z sytuacjami, gdzie sprzedawca twierdził, że wszystkie kaski leżą jednakowo i nie ma różnicy w kształcie, jest tylko rozmiarze i jakości. Inny z kolei bardzo przekonywał mnie do droższych kasków, bo "czuje Pan różnicę", podczas gdy nawet nie miał kasków pozostałych marek w moim rozmiarze. Nigdy sprzedawca nie zmierzył mi obwodu głowy. Tym bardziej nigdy nie spotkałem się z pomocą, jak w pierwszym filmiku (pkt. 4), ale czytałem na forum, że ktoś się spotkał w Berlinie. PS Nie jestem związany w żaden sposób z jakąkolwiek firmą produkującą kaski motocyklowe. Nie zajmuję się ich sprzedażą. Nie wykluczam, że zakupię kask jednej z droższych firm. Nie uważam sharp.direct.gov.uk za wyrocznię. Myślę, że w przypadku kasków można robić kaski pod konkretne procedury testowe, tak jak np. samochody, które dostaną 5 gwiazdek w EuroNcap, a przy innych prędkościach uderzenia się rozpadną.
Odpowiedzbrawo! nareszcie coś sensownego. też ostatnio szukałem kasku. jestem studentem więc sumy rzędu 1000zł za shoei czy arai odpadały całkowicie. przy wyborze kierowałem się wygodą kasku i ocenami na sharp. kupiłem szczęke od Grex'a i nie sądze, że mam 'bubel'. w poprzednim kasku podobnej klasy co obecny miałem ślizg i głowa nie ucierpiała. a przy uderzeniu w ściane niestety żaden kask nie pomoże.
OdpowiedzWow! Pierwszy rzeczowy komentarz! Szacunek!
OdpowiedzArtykuł ok... przydał by sie jeszcze taki dotyczący kasków AGV
OdpowiedzJednym słowem, najbezpieczniejsze kaski na świecie (pięknie wyszedłem na zdjęciu
Odpowiedzmarketingowy belkot, smiem twierdzic ze kaski innych wiodacych firm sa rownie bezpieczne. Malo tego uwazam ze blenda zwieksza bezpieczenswo, bo odciaza oczy w dzien, a w nocy nie trzeba miec ze soba szyby na wymiane. Nie wspominajac o wjazdach do tunelu itp. Mam kask Schubertha, i uwazam ze jest rewelacyjny. Za cene ok. 1600PLN ( cena z ebay.de, bo u nas to z cenami ich pogielo) jest ok. Arai jest moim zdaniem mega drogi co tlumaczy ze niby jest lepszy od innych, a ile w tym prawdy...???
OdpowiedzNa jakiej podstawie tak twierdzisz? Poprzesz tą śmiałą tezę jakimiś konkretami, badaniami, pomiarami, wykresami? Czy po prostu gryzie Cię że jeździsz w Tornado?
Odpowiedznie wiem co to tornado, zawsze kupowalem kaski markowe ( czyt. drogie). Ale przy wyborze sugerowalem sie raczej wzgledami wygody kasku i praktycznoscia oraz funkcjonalnoscia. A rozdrabnianie sie na szczegoly odnosnie bezpieczenstwa jakby mnie nie interesowalo. Zakladam, raczej slusznie ze takie firmy jak Shoei, Schubert, Nolan, BMW badaja swoje produkty pod kontem bezpieczenstwa. A kaski takie jak Arai byc moze są superbezpieczne ale nie nadaja sie na nasz klimat do turystyki motocyklowej. W chlodne dni są tak wywentylowane ze jest w nich po prostu zimno, i nie pomaga pozaklejanie tasma wywietrzników. To są kaski na tor.
OdpowiedzNo to wiesz bardzo mało. za****** mało. Taki np. BMW certyfikuje część swoich kasków w Luksemburgu. Problem polega jedynie na tym, że w Luksemburgu nie ma ani jednego laboratorium do testów kasków! Wiesz co to znaczy? Arai, Shoei i inni mają sportowe kaski, mocno wentylowane, ale mają też turystyczne. I nic już nie pisz...
OdpowiedzWbudowana blenda pogarsza bezpieczenstwo pod wzgledem wlasnosci mechanicznych skorupy, czyli jakby pogarsza bierne bezpieczenstwo. Za to tak jak piszesz poprawia bezpieczenstwo czynne (co moze nieco juz jest naciaganym stwierdzeniem)... bardziej pasuje, poprawia komfort uzytkowania. Jak zwykle, prawda jest gdzies po srodku, zalezy od naszych potrzeb i od tego czego wymagamy od kasku.
OdpowiedzSam posiadam kask z blenda i przyznam ze np podczas jazdy pod słońce poprawia ona znacznie widocznosc co mozna uznac za poprawe bezpieczenstwa. Z drugiej strony kupilem przyciemniana szybke do kasku i blendy nie uzywam. Samo twoje stwierdzenie ze blenda zmniejsza wlasciwosci ochronne kasku troche mnie zmartwila bo i moj kask nie jest z tych pro najlepszych. Mowa to u airoh Pit One
OdpowiedzZgadzam się z BiC w 100%, poza tym wydaje mi się, że ten artykuł już się pojawił w zeszłym roku, a przynajmniej znaczna jego część:/
OdpowiedzBylo cos takiego ale dla odmiany z firmy SHOEI... czyli mamy 1:1 w sponsoringu ;) Mimo wszystko, dobrze ze te tematy sa poruszane.
OdpowiedzKonkurencyjny kask szczekowy to musialbyc rzecz jasna Shoei Multitec. Mozecie podac jak bardzo roznily sie wynki w testach? Osobiscie jako swiadomy motocyklista artykol nie wywarl na mnie wrazenia, dokaldnie wiem co mam na glowie i jaki jest moj poziom bezpieczenstwa ale coniektorzy moga sie zdziwic. Pomyslce czym soba reprezentuja kaski z niskich polek za 200-300pln... toz to nic innego jak wiaderka na glowe.
OdpowiedzNie widzę w stopce lub na górze tekstu, *artykuł sponsorowany* :-/
OdpowiedzSponsorowany to był i to nie mało ! Jak można wypisywać te bzdury z naciskiem na to, że taki wspaniały jest Arai...Żenada....
OdpowiedzNo proszę ;) Widzę, że masz w tej materii większą wiedzę niż sam autor ;)
Odpowiedzmoże i był lekko sponsorowany ale autor przynajmniej przybliżył problem certyfikatów i procesu powstawania kasków; nie wiedziałam wielu rzeczy a jestem na kupnie kasku więc jednym słowem: DZIĘKI :)
OdpowiedzŚwietny materiał! Mam pytanko, czy mogli byście się wypowiedzieć na temat wiarygodności testów bezpieczeństwa SHARP w których niby Arai dostaje 3 na 5 gwiazdek, w co trudno mi uwierzyć..
Odpowiedz