tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Komentarze do: Jak się ścigać w WMMP?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Komentarze 7
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: MichałW 02.10.2009 12:44

I znowu to samo. Cały czas uparcie męczycie temat, że 125 wyścigowe, GP, czy jak kolwiek kto je nazywa są chorendalnie droga. Na tych motocyklach ścigają sie ie tylko bogate państwa, ale też te teoretycznie mniej zamożne, niz nasz. Jasne, jeśli sie chce mieć motocykl prosto od HRC, jeśli oddaje sie go do np niemieckich tunerów to to nie będzie mało kosztować. Tylko idąc ta drogą w jakiejkolwiek klasie będzie to kosztować tyle samo,a nawet więcej. Przecież jesli jakims cudem w Polsce po proteście rozborą silnik superstocka to tylko ryczeć, kwiczeć i z powrotem do tunera, a jesli to zrobią z wyścigowym 125 to po prostu sie go składa i jedzie dalej. Zrobi to każdy mechanik z podstawową wiedza. Jeśli chodzi o puchar Aprilli RS 125 to te które jeżdżą też nie sa takie nietknięte żeby tak jechać. Nie mówiąc już o Sport Production, bo to są takie Superstock tylko z mniejszą pojemnością. 125 GP są tworzone z myślą na tor, a nie przerabiane z ulicznych i te koszty juz na starcie odchodzą. Jeśli ktoś mówi, że takie bez kitu podnoszącego moc za bardzo nie chca jechać to radze mu żeby przemyślał chociaż te suche liczby. Honda CBR 125 -14KM przy 127kg. Aprilia RS 125 -21KM przy 142kg. Wyścigowa 125 - ponad 40KM przy ok 70kg. Następny Temat to, że wyścigowa 125 od Aprilli kosztuje dużo dużo, ale, czy ktoś w Polsce ściga sie na Aprilli RSV4? Większość grzmoci na japończykach. Z innej beczki. Pamiętacie Alka Dubelskiego? Jego początki? Na brak funduszy nie narzekał, ale miał mądrego ojca i na co go wsadził w pierwszej kolejności? Ja pamiętam kilkuletnią Honde 125 GP. W późniejszych latach jego największym atutem była technika i powtarzalność. W tej klasie nie trzeba kupować nówki sztuki żeby zapieprzać. Przykałd z AA. W tej klasie przyjechał do nas "stary znajomy" Podlipny. Nówki sztuki to on nie miał, a jednak nie zamykał stawki. Pech, że zaliczył bombe. Na światowym poziomie ta klasa napewno duzo kosztuje, ale na naszym, czy na pucharze europy to nie są duże pieniądze.

Odpowiedz
Autor: Świderek 02/10/2009 17:40

;-)

Odpowiedz
Autor: MichałW 01/10/2009 13:29

Prawda, nowa kosztuje nie mało,ale też nie dużo w porównywaniu do innych klas. Różnica polega na tym, że cbr 125 ma tyle mocy co wyczynowy pocket bike. Co do sprzetów wyciąganych ze skrzyni to nie wiem, czy ponad 40KM przy ok 70kg to tak mało. Dodatkowo nie trzeba kupować nowej Aprilli, bo chociażby taka Honda RS jest nieporównywalnie tańsza. Te 125 są produkowane z myślą o wyścigach, a seryjne są po prostu na ulice. Kit dla 125 to jakiś cylinderek, głowiczka, a układ wydechowy to już rozrzutność, do tego mamy komplecik dysz i walczymy ze sprzętem. Co do jakiejś np 600 to żeby to jakoś jechało to zmieniamy owiewki, zawieszenie, powercommandery itd, a do tego zgrać to wszystko to już wyższa szkoła jazdy. Nasi tunnerzy nie liczą sobie mało, nie wspominając o ludziach z TenKate. Można zapytać Wróblewskiego, czy Kędziora ile wołają za przygotowanie np supersporta. W 125 jedyne ograniczenia to masa i pojemność, a w pozostałych klasach trzeba pogrzebać to co jest dozwolone i to co trzeba ukryć wbrew regulaminowi. Co do teorii spiskowych to nie teorie tylko rzeczywistość, ale mniejsza o to. Jeśli chodzi o Szkopka to na jakim poziomie on miał przygotowany motocykl? To był sprzęt z Mistrzostw Niemiec, a wszystko przygotowywał profesjonalny tuner. Do tego jeździl na wyścigowym paliwie. To były jego początki, w Polsce demolował, a w czechach dostawał baty. Skąd brać te sprzęty? W Czechach motocykl z ich mistrzostw można już dostać od 10tyś zł - używany. Jeśli chodzi o nowy to tez trzeba odwiedzić naszych sąsiadów. Można też zapytać Krzystofa Howila jak kupił nowy motocykl - napewno pomoże. Były u nas już 125GP, ale też były Sport Production. I co z tego zostało? Z ponad 20 zawodników został Wiczyński, Szkopki i na tym koniec.

Odpowiedz
Autor: MichałW 01/10/2009 20:37

Koment którego napisałem nie dotyczył tego jaką klase tworzyć, czy tworzyć 125. Sprzeciwiłem sie tylko stwierdzeniu,że to jest jakaś masakrycznie droga klasa. Wiadomo dwusuw jest chimeryczny jeśli chodzi o zmiany temperatury i ciśnienia,ale dogranie tego to nie jest czarna magia i mówie to z doświadczenia. Zresztą wspłczesne czterocylindrowe czterosuwy naszpikowane elektoniką to też nie klocki lego i niewielu jest w Polsce ludzi którzy idealnie to wszystko zgrają i to na wysokim poziomie.Przechodzilismy już przez różne seryjne 125, były 400, były 650, były hornety i to "troche" więcej,niż teraz i gdzie to teraz jest? Zawodników też z tego niewielu wyrosło. Motopol sprzedał sprzęty i po dwóch sezonach olał nabywców. Z GS500 też nic nie zostało. Tylko teraz pytanie, czy sztucznie tłumine regulaminowo sprzety jeździły tak samo? Wystrzyczy porównać 400 Nygi i Gościckiego, ale to stare dzieje. Tak samo jest w supersportach, stocksportach i superbike. Duża też jest w tym wina zawodników, bo u nas jest mit pojemności. Co najmniej 600, albo jesteś leszczem. Taki adept z mniejszej klasy szarpnie sie na 600, w trakcie sezonu będzie zamykał końcówke stawki, sponsorzy sie wycofają i na przyszły sezon finansowo wysiada. Tak skończył wspomniany wcześniej Marek Nyga. W 400 demolował sprzętowo, w 600 sprzęt już nie starczył na zdobycie mistrza, Gedore sie wycofało i koniec kariery. Pisujesz tu i tam, obracasz sie w towarzystwie, a ilu młodych promowałeś? Wszędzie czytam o Badziaku i Salecie, a co oni pokazują na torze? O ile ten pierwszy ma jakieś tam sukcesy to ten drugi jest najwyżej przeciętny. Gdzie artykuły o chłopakach którzy w swoich klasach jeżdżą w czubie, a le z kasiorą gorzej? przeskoczyłem troche z tematem, ale co tam.

Odpowiedz
Autor: Świderek 02/10/2009 10:16

amen

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę