Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 8
Pokaż wszystkie komentarzeFajny artykuł, dobrze się czyta o sprzętach z lat 90-tych - dla wielu to były i są nadal prawdziwe motocykle. Teraz wszędzie króluje elektronika, walka o każdy kilogram, KM mocy i Nm momentu. Niestety, czasy się zmieniają.
OdpowiedzXt660Z to obecnie chyba jedyny sprzęt z segmentu wytrzymałych, prostych i niezawodnych podróżnych enduro, który jest jeszcze seryjnie produkowany. To już klasyk niemalże. Jadąc na Mongolię czy dookoła świata nic innego bym nie brał pod uwagę. Stare Afriki ok, ale wagowo już inna półka.
OdpowiedzZgadam się z kolegą XT660Z jest jednym z najlepszych aktualnie sprzedawanym w salonach motocyklem przeprawowym, którym można latać np. po Afryce, trampek jest dużo słabszy terenowo.
OdpowiedzNie wiesz kolego co piszesz !!! według mnie to tylko Afryka lub Transalp!! Tenera 660 to niestety bardzo delikatny motocykl i chyba by się rozleciał po drodze ...!l
OdpowiedzAfrica na pustynie i owszem, ale jak wjedziesz w Polski teren to już nią nie wyjedziesz. W Polsce tylko do lansu lub jako wygodny turysta, a trampek poza nie zawodnością , to 230kg na 48 km .....żółwik, na którym o terenie nawet nie można zamarzyć.
OdpowiedzTransalp waży niecałe 200kg :)
Odpowiedzbuhahah...... większych bredni dawno nie czytałem. yamaha XTZ tenere to jest straszna lipa a nie motocykl . Nadrabia wyglądem a po za tym to delikatny i tandetnie wykonany motocykl w porównaniu np. do hondy transalp.
OdpowiedzJa mam XT600Z Tenere z 1987, trampka zje i wypluje :) Prawie 50KM i 156 kg wagi, może się ścigniemy :)
OdpowiedzZgadza się. Też śmigam xt600z Tenere z 1987 roku :) do 100km/h idę z kolegi hondą cb 600 łeb w łeb. Może nowa Tenera 660 to już plastuś , ale nie stara poczciwa xt. 50km na 155kg wagi !!!!, kto jej dosiadał to wie o czym mówię, po prostu traktor .
OdpowiedzNiestety, już nie jest produkowany, choć nówkę sztukę można jeszcze kupić u niektórych dilerów.
OdpowiedzPrzytoczę tu pewien cytat. \"GS980R na sucho ważył 155kg, zatankowany, z pełnym zbiornikiem wody, gotowy do jazdy ważył już 230g\" Bardzo odchudzało go to tankowanie ;-) ewentualnie poproszę o poradnik jak odchudzić tak motocykl.
OdpowiedzJeśli dobrze pamiętam , a było to jeszcze w drugiej połowie ubiegłego wieku ,paliwo na tym rajdzie kupowało się samemu po drodze u przygodnych ludzi lub na stacji benzynowej za gotówkę którą miało się przy sobie .Z tego powodu zbiorniki motocykli miały po 60 litrów (proszę zwrócić uwagę na zdjęcia) do tego jeszcze dochodziła woda do picia . 230 masa motocykla gotowego do drogi minus 60kg paliwo daje 170kg ,minus oleje woda części zamienne . W/g mnie wszystko się zgadza .
Odpowiedzotóż w zbiornik i ramę należy hel wtłoczyć
OdpowiedzDziś niestety wygrywają budżety a nie zespoły. Smutne ale przy profesjonalizacji sportu niestety nieuniknione.
OdpowiedzMeoni+ ktm 950r to było coś, jedyny gość, który umiał ten sprzęt opanować
OdpowiedzMuszę Was zmartwić Multi 1200 też objechała kulę ziemską..., ale rzeczywiście"dakarowe" motocykle to już legendy..
OdpowiedzNoo, jest nawet video, he he ;) http://www.youtube.com/watch?v=ETsvl5YUS5M
OdpowiedzLata 90 to czas produkcji ostatnich "prawdziwych" motocykli gdzie liczyła sie niezawodność, wytrzymałość i osiągi a nie pierdoły typu tempomat i podgrzewane manetki. Nie dziwie sie ze uzywane Afriki Twin kosztują po 20 tysięcy. Nikt niczego lepszego po prostu juz nie wymyslił.
OdpowiedzEee tam, XT660Z ciągle tu jest i już objechała Afrykę i kulę ponoć też.
OdpowiedzTak, tylko wygląda jakby w twarz łopatą dostała.
OdpowiedzNo tak, XT jest taka jaka była. Piłem bardziej do elektronicznych wynalazków typu Multistrada do których bez komputera diagnostycznego nie masz co podchodzić...
Odpowiedzpiekne maszyny
Odpowiedz