Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 14
Pokaż wszystkie komentarzeWłaśnie zakupiłem zx10r a przesiadłem się z RN19 - nie bardzo było gdzie i kiedy polatać ale jak dla mnie TC to rewelacja nawierzchnia zimna , temp. powietrza około 10-13 stopni , można dużo więcej przy tym czuć uślizgi koła ale bardzo precyzyjnie są zwalczane tak płynnie że aż dziw ... w tych warunkach nie zaryzykowałbym oczywiście mocnego wychylenia w zakrętach :) Z doświadczenia mogę powiedzieć że ABS jak najbardziej tak, a TC sam nie wiem mam wrażenie że mało doświadczony kierowca nabierze napewno zbyt szybko pewności siebie, a to już się robi zabójczo niebezpieczne ... szerokości
Odpowiedz@ moto fan A co to takiego "motoru" bo nie znaju? :>
Odpowiedzwiesz o co chodzi a sie czepiasz, kazdy mowi motor, nie motocykl bo po prostu jest krocej panie miodku.
OdpowiedzKrócej to jest "m" a jeszcze krócej: "n" :)
Odpowiedzto czemu podpisales sie Rybex a nie R albo P bo jeszcze krocej? albo wogole mogles zostawic pustego posta byloby najkrocej... przeciez i tak wszyscy wiedzieli by o co ci chodzi! hehe
OdpowiedzNie wiem jaki jest cel przy kupnie xsetkonnego motocykla jak cały arsenał mocy ogranicza nam później komputer. Lepiej chyba kupić starego rupiecia z liczbą koni o jedną cyfrę mniej i cieszyć się że to ja jestem panem tej maszyny a nie komputerowa mama która za każdym razem mnie musi poprawić. Później taki amator systemu kontroli trakcji wsiada na simsonka i wywala orła na pierwszym zakręcie.
OdpowiedzZaufaj mi, kontrola trakcji w BMW, niejednemu wszystko wiedzącemu i potrafiącemu motocykliście uratowała du..e. Swoją drogą...nigdy nie powiedziałbym, że jestem "panem maszyny"...Nikt do końca nie ogarnia sprzętu...zobacz motoGP...czy oni się nie wywracają???? Żeby nie było, jeździłem S1000RR, przetestowałem, w kolejnym sezonie staje w moim garażu, tuż obok nie wyposażonej w nic R1 '08- dlaczego? Bo jest bezpieczny!!!! Wyobraź sobie, że ciśniesz po winklach, nie jednym, tylko po całej serii. Jeździsz tam od samego rana, tam i z powrotem. Miejsce okolice Połczyna Zdroju. Ekstra trasa. Robisz piątą pętle, niestety w międzyczasie drogą przejechał ciągnik rolniczy i wywiózł nieco piachu na drogę.... Składasz się w winkiel, przechodzisz w następny i następny i ....nagle pełne portki, bo piasku się nie spodziewałeś...myślisz tył odjedzie, położe sprzet, będę miał wydatki.... A tu właśnie wkracza kontrola trakcji, robi obiecane przez premiera cuda i cieszysz się dalej: super winklami i dziewiczymi plastikami swojej maszyny. A i spodnie uratujesz;D Mam nadzieję, że teraz jest to bardziej klarowne?
Odpowiedzzastanawiam sie ilu z was teoretykow rozwazajacych przewage jezdzenia bez trakcji nad trakcja jechalo tak naprawde nową BMW 1000RR z kontrola trakcji? piszecie, ze syf, ze super jezdzicie i nie mam zamiaru tego komentowac, bo wiadomo.. ilu internetowych trolli, tyle opini, ile modeli motocykli, tyle mamy w Polsce Rossich i Stonerow (przynajmniej za takich sie uwazaja), ktorych byle 15 latek na cbr 125 startujacy amatorsko w zawodach obedzie na dobrych winklach. Napisze tylko tyle, ze poczatkowo rowniez nie moglem sie przekonac ani do ABS, ani do kontroli trakcji i doszedlem do jednego wniosku. jezeli chcesz sie bawic w stunt, to oczywiscie abs i kontrole mozna wyrzucic, ale jezeli jestes normalnym kierowca motocykla, to z kontrola trakcji i abs czujesz sie pewniej, bezpieczniej i szybciej wchodzisz w zakrety (sprawdzone osobiscie). dodam, ze zrobilem na drodze ok 150 tys km (z czego wiekszosc sportowymi litrami), jezdze w rowniez w terenie i w przeciwienstwie do wiekszosci teoretykow jezdze na codzien, a nie siedze na forum i rozwazam :)
OdpowiedzKontrola trakcji z czasem pojawiac bedzie sie w coraz wiekszej ilosci motocykli. Tak jak ABS i tego typu wynalazki wiec pozostaje jedynie miec nadzieje ze to bedzie w miare tanie i bardzo skuteczne.
OdpowiedzKontroli trakcji mówimy zdecydowane nie jeśli ma być na zasadach bo jakiś ynteligent kupił sobie potwora nad którym nie panuje, że by sobie powiększyć moto penisa.
OdpowiedzKontrola trakcji w motocyklu offroad? jaja sobie robicie? przecież offroad to jeden ciągły uślizg jednego czy drugiego koła (albo obu na raz ) każdy cokolwiek obeznany z tematem wie że umiejetne wykorzystanie uslizgów to element techniki offroad który odpowiednio opanowany pomaga sprawniej poruszać się w terenie. Kontrola trakcji w maszynie offroad to jak "piąte koło u wozu" bardziej przeszkadza niż pomaga, no chyba że przez dumne określenie "offroad" autor miał na myśli polne drogi :-))).
OdpowiedzPodejrzewam, że ten "offroad" miał dotyczyć półtoratonowej SuperTenery kiedy przy zawracaniu zabraknie jej skrętu i liźnie pobocze :)
OdpowiedzMam nadzieję, że to się da wyłączyć???
OdpowiedzNie wiem czy to dobry kierunek. Niedawno było http://www.scigacz.pl/British,Superbikes,bez,kontroli,trakcji,w,2012,16221.html
OdpowiedzNa torze i owszem, to jest potrzebne, ale na ulicy z kodeksowymi ograniczeniami? Wolałbym kosmiczne czujniki powiadamiające o ślepej "babie" w rozbrykanym suv-ie, czy pijanym gościu, który próbuje wjechać na drogę, czy o kierowcy tira na "prochach"...
Odpowiedza co to na ulicy sie juz nie wylozysz jak za mocno odkrecisz w zakrecie? gwarantuje cie ze kontola trakcji zadziala, wiem bo u mnie dziala hehe, szczegolnie przy polskich super-przyczepnych asfaltach.. a i nie musisz wcale przekraczac limitu predkosci.
OdpowiedzZależy na jakim motocyklu się jeździ, ile lat się jeździ i czy kierują manetą emocje, czy głowa...ot co, kiedyś były miękkie w krzyżu mocne ponadstukonne biki na cienkich oponkach i nie miały czego takiego i ludzie dawali radę, a teraz fiubździu i tak jak z poduszkami w autach i abs ludzie myślą, że mogą zapindalać ile się da bez względu na panujące warunki... pomaga i owszem ale do pewnych granic... Jak zwykle życie weryfikuje niedowiarków... Szerokości...
Odpowiedznawet najlepsi maja chwile slabosci, jestesmy tylko ludzmi, moze to byc chwila emocji, zdenerwowania, zmeczenia itp i moim zdaniem lepiej miec ''stoza'' w pozycji ON, tryb OFF tylko w pelni wyspany, zrelaksowany i czysty umysl ot co moja filozofia.
OdpowiedzTo się kupuje taki motocykl nad którym można zapanować niezależnie czy masz "słabość" , czy nie... a co jak w krytycznym momencie elektronika zawiedzie, bo np. zaśniedział jakiś kabelek...., albo miedzy czujnik dostało się błocko z budowy, a akurat zakręt 180 stopni? Nie mówię nie kontroli trakcji, ale do wszystkiego trzeba podchodzić z rezerwą...
Odpowiedznieprawda! nie ma tez takiego motoru i czlowieka ktory jest w stanie zawsze nad nim panowac bo... milion powodow tu jest. Poza tym, elektronika moze zawiesc ale jaka jest szansa ze tak sie stanie? Chodzi o zwiekszanie bezpieczensta i ja jestem w 100% za kontrola i ABS i powinien je miec kazdy dopuszczony do ruchu motor w EU... oczywiscie z mozliwoscia wylacznia hehe
OdpowiedzAle, żeby te twoje "czujniki" powiadamiały także o nadciągającym motocykliście, który nie stosuje się do tego wspomnianego kodeksu i ryzykuje sportową jazdę na ulicy..., ludzie litości.
OdpowiedzAutor tekstu zapomniał chyba o kontroli trakcji oferowanej do większości motocykli ... Sam mam taką u siebie w R1 i jestem zachwycony. W jednym module mam tuningowy moduł, kontrolę trakcji i zmieniarkę Zdaje się że Suzuki, Yamaha, Honda i wiele innych motocykli nie ma przepustnicy sterowanej w technice fly by wire (nie jest to zresztą warunek konieczny!!!) a jednak montaż kontroli trakcji jest możliwy, co więcej dziecinnie prosty... Dla tych którzy mają ochotę na doprecyzowanie tematu polecam film z wieloletnim szefem mechaników Mata Mladina o kontroli trakcji i jej różnych wersjach: http://www.youtube.com/watch?v=8CzZxv9h0BE
Odpowiedzmówisz pewnie o prostej wersji bez pomiaru prędkości obrotowej kół? prawdziwa kontrola trakcji potrzebuje jednak tych danych
OdpowiedzPolecam film z Bazzaz... Pan fajnie tłumaczy dlaczego kontrola trakcji nie potrzebuje zczytywać prędkości obrotowej kół, a nawet dlaczego jest to nieprzydatne w warunkach torowych. Inny algorytm który działa na podstawie obrotów silnika, co umożliwia super sportową jazdę ale bez zbędnego drżenia rąk, i nie hamuje przyjemności tak jak systemy zapożyczone z branży samochodowej... Pozdrawiam! ")
OdpowiedzOczywiście że są dostępne takie wynalazki, ale o ile zrozumiałem mowa jest o tym co montowane seryjnie. Akcesoryjne kontrole trakcji można kupić juz od wielu lat.
OdpowiedzZaraz się zlecą okręgowe "miszcze" prostej ze stwierdzeniem, że im tylko takie wynalazki przeszkadzają w pałowaniu :) hiehiehie
OdpowiedzKiedyś motocykle kupowało się żeby poczuć wolność a dzisiaj się nawet spokojnie wypieprzyć na wyjściu z winkla nie można bo wszędzie kontrola, czujniki i ograniczniki.
OdpowiedzArtykuł bardzo dobry, spostrzegłem jednak drobny błąd rzeczowy: W opisie drugiego filmiku pojawia się stwierdzenie, że: "Wyraźnie widać uślizgi tylnego koła, oraz to że na wyjściach z zakrętów porusza się szybciej niż koło tylne:". Nie żebym się czepiał, ale raczej ciężko, żeby koło tylne poruszało się szybciej od tylnego ;)
OdpowiedzCałkowita racja, mamy tutaj typowe przejęzyczenie. Chodzi oczywiście o tylne koło szybciej poruszające się od przedniego. Zaraz poprawimy.
Odpowiedzartykuł rewela
Odpowiedz