tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Komentarze do: KTM EXC 250 vs EXC...
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Komentarze 17
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: sali 12.10.2014 18:03

"2t 250/300 vs 4t 450/525 realne koszty Na forach można spotkać zapytania o 2t osób które szukają sprzętów do enduro, szczególnie interesują ich exc 250 i 300. Poniższe informacje mogą rozjaśnić im realne koszty które ich czekają. Policzone pod wpływem inspiracji kolegów jeżdżących 2t, którzy ciągle myśleli że mają taniej, coś im się nie zgadzało więc szczerze policzyli. Także podane przebiegi remontów dużych 4T dotyczą raczej SX i torowej jazdy a nie wersji exc 4T jeżdżącego enduro, dodane są za to ceny usług serwisowych które większość robi samemu. Przebiegi jakie robi np exc 525 to wg informacji z amerykańskich forów (ale także i na Polskich potwierdzaja niektórzy ) to nawet 500-600 mth czyli mniej więcej 15-20 tyś km. Takie przeciąganie zniekształca jednak kształt cylindra i w przypadku ostrej jazdy grozi awarią korby. Realne w miarę bezpieczne przebiegi między remontami w exc 525 to mniej więcej do 300mth czyli około 10 tyś km. Wtedy czeka nas tłok, korba, łożyska, łańcuszek, co najmniej ssące zawory i sprężyny. Koszt po 10 tyś km. tłok 600, korba 550, wbicie korby 150, łożyska wału i uszczelnienia 400zl łańcuszek 120 zawory ssące ze sprężynami 400, założenie zapięcie zaworów z planowaniem głowicy i uszczelniaczami 200zl, uszczelki silnika 250zł + robota 500 = 3200 nawet jeśli się uprzemy i wymienimy wydechowe zawory plus pierdoły jak łożyska wałka rozrządu to koszt całkowity remontów co 10 tyś km = około 4 tyś zł W 2t wg serwisówki wymiana tłoka co 40-60mth, w praktyce w jeździe enduro też wytrzyma więcej 100mth=3500km Na 10 tyś km przebiegu tłok wymienimy 3 razy, korbę 1,5 raza (wymiana co drugi tłok, przy trzeciej wymianie wymieniamy sam tłok, czyli trzeba doliczyć połowę kosztów nastepnej wymiany korby) Koszt na 10 tyś km: Tłok 400, uszczelki do wymiany tłoka 150 robota nawet własna czyli 0 = 550zl x 3 wymiany = 1650zl korba 400, wbicie korby 150, łożyska wału i uszczelniacze400, uszczelki silnika 250 robota 500 = 1700zl x 1,5 wymiany = 2550zl Razem po 10 tyś km = 4200zl i to nawet uwzględniając samodzielną wymianę tłoka. Zużycia nikasilu, sprzęgieł i zawieszeń na podobnym pozomie więc nie ma sensu liczyć. Materiały eksploatacyjne: Paliwo 525 exc - 8 litrów na 100km 250/300 2t - 12 litrów na 100km + mieszanka po 10 tyś km paliwo liczone po 5,6zl -exc 525 - 4500zl -250/300 2t - 6700 + 30 litrów oleju do mieszanki castrol po 50zl = 1500zl czyli razem 8200zl olej (w 4t jeden olej w skrzyni i silniku) exc 525 - 1,25 litra oleju co 500km, czyli 20 wymian co druga wymiana dochodzą 2 filtry 20x 1,25litra = 25 litrów oleju olej castrol syntetyczny 4litry po 150zl czyli 1000zl olej + 10x30zl za filtry - 300zl razem 1300zl 250 2t wymiana oleju w skrzyni co 10 mth (zaogrągleone w górę tez co 500km) 20 wymian po 0,75litra czyli około 40zł na wymiane - 800zł nasączanie filtra tak samo więc bez porównania. Sumując przejechanie 10 tyś kosztuje uwzględniając remonty silnika i zużycie paliwa i oleju (nie uwzględnione zawieszenie, sprzęgła, nasączanie filtra, opony, napędy, bo to taki sam koszt w obu przypadkach) exc 525: remont 4000zl paliwo 4500zl olej 1300zl Razem 10 000zl exc 250/300 2t remont 4200zl paliwo z mieszanka 8200zl olej skrzyni 800zl Razem 13 000zl Wyjaśnienia: -Przelicznik 100mth = 3500km to orientacyjny średni przelicznik jaki najczęsciej wychodzi w licznikach ktm, może się różnic jeśli ktoś np robi tylko podjazdy. -Zużycie paliwa zaobserwowane na żywo zarówno na 520exc jak i na 250exc 2t (dla porównania XR650r w takich warunkach paliła 10l na 100km) -Okresy między remontami - wynikają z obserwacji zużycia sprzętów moich i kolegów, tu zdaje sobie sprawę zdania mogą się różnić. -Koszty części i napraw orientacyjne. Wszelkie regulacje, wymiany oleju i drobne naprawy robione we własnym zakresie. -Porównanie bierze pod uwagę motocykle w kupione po remoncie, albo nowe. W praktyce starszy zaniedbany 4t może kosztować więcej na początek (droższy pierwszy całkowity remont) Jeśli wychodzi wam inaczej albo zrobiłem jakiś błąd w wyliczeniach piszcie."

Odpowiedz
Autor: vivatkamil 29.04.2010 03:39

Też mam 2 suw polecam

Odpowiedz
Autor: endurofan1 28/04/2010 20:57

moce obydwu maszyn sa zblizone podobno zatem gdy bedzie sypał profesjonalista który jest wstanie ostatnie soki wyciosnac z maszyn to mysle ze wyniki powinny byc bardzo zblizone w przypadku amatora ze wzgledu na znacznie lepsze ododawanie mocy powinien byc taki amator szybszy na 4 suwie aczkolwiek dwusów jest lzejszy z tego artykułu wynika to tylko przypuszczenia moje generalnie tez jest tak ze z jednej strony w przypadku kogos kto potrafi wycisnac wsyztsko z maszyny niby oddawanie mocy niema takiego znaczenia bo taki ktos ciagle bedzie na czerwonej kresce na obrotomierzu jednak jest tez taka prawda ze gdy moto ciagnie mocno juz z dołu nietraciy sie cennych setnych sekundy na wbijanie kolejnych biegów wychodzac z zakretu na oko ciezko to wycenic na torze wyscigowym dla szosowych moto niemam watpliwosci ze gdyby porownac dwa mto o tej samej mocy i masie zwiechach i calej reszcie ale jeden by ciagnal pieknie w calym zakresie a drugi mialby power pomiedzy 8 a 11 tys tylko to praktycznie roznicy w czasie na jednym kółku by niebyło wcale gdyby zasiadał maszyny profesjonalista bo amator pewnie by wycisnal tak rozne wyniki ze niewiadomo nbby bylo co do czego i zapewne duzo lepsze na tym co pieknie ciaggnie w calym zakresie na obrotomierzu natomiast co do toru crosowego to niewiem tam sie leci w takich koleinach ze miarodajne mierzenie czasów i powtarazalnosc jak na torze asfaltowym pewnie bedzie duzo gorsza najlepiej wpierniczyc na moto kogos kto faktycznie umie jezdzic i sprawdzic:) a w gazecie motocykl pare razy byly porownywane na torze rozne maszyny crosowe dwu i 4 suwowe jednak niepamietam wyników zgubiłem gazete

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę