Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 7
Pokaż wszystkie komentarzeNo i super - aż mi się marzy by znów powstało V4 w 2takcie:) Raz jeden w życiu miałem okazje przejechać się taką 500 i szczerze mówiąc do dziś mi się morda śmieje na same wspomnienia. Pomyślcie - konstrukcja sprzed 30 lat niczym nie ustępowała dzisiejszym litrowym 4t pod względem przyśpieszeń. Ehhh księgowi i ekolodzy zabijają to co piękne i wściekłe :DDD
OdpowiedzWygląda podobnie jak rozrysowanie starych dwusuwowych diesli
OdpowiedzCiekawe jak by w takich konstrukcjach sprawdzał się diesel 2T https://www.youtube.com/watch?v=ectMm0vyhik https://www.youtube.com/watch?v=BbDY3GwjrO0 Nie mylić z normalnymi dieslami 4T bo diesel 2T jest o wiele mniejszy zrywniejszy i mocniejszy.
OdpowiedzPrzyjrzyjcie się dokładnie jak bardzo skomplikowany jest sposób zmiany ruchu posuwisto zwrotnego (tłok) na obrotowy (wal) , nie bardzo widzę sens tego zabiegu.
OdpowiedzZmienna geometria przestrzeni pod tłokiem by ładunek (powietrze) pod koniec ruchu do DMP lub/i przy otwarciu kanału wlotowego miało dużo wyższe ciśnienie niż ładunek znajdujący się jeszcze w komorze spalania. Dzięki temu zabiegowi silnik powinien móc przyjąć więcej mieszanki podczas suwu, a także wyeliminowanie nacisku tłoka na ściany cylindra by zminimalizować jego tarcie oraz zużycie.
Odpowiedzno wlasnie ja tez mialem silniki 2T i 4T i w sumie do zabawy 2T najlepsze sa. Najlepsze sa stare scigacze i torowki 500cc w 2T ktore na track dayach objezdzaja typow na wspolczesnych litrach. No i wymysly takie jak Suzuki GT750 czy Kawasaki H1 z lat 70tych... widzialem tez H1R na zywo na torze iiiii ..... nie da sie tego opisac. Podobne wrazenie robi juz chyba tylko wspolczesny H2R.
OdpowiedzNiby dlaczego dwupaki to najlepsze silniki na świecie bo nie rozumiem? Miałem motocykle 2 i 4t i nie wiem czy mogę się z tym zdaniem zgodzić.
OdpowiedzNiby dlaczego dwupaki to najlepsze silniki na świecie bo nie rozumiem? Miałem motocykle 2 i 4t i nie wiem czy mogę się z tym zdaniem zgodzić.
Odpowiedz2t ma dużo większą moc i zajefajny sposób oddawania mocy (rezonans) ;D Współczesna honda cbr 125 (prędkość max 120km/h) ma dużo mniej mocy niż honda nsr 125 (prędkość max 160km/h). Ogromna różnica ;)
Odpowiedztu rezonans by odpadł kolego
OdpowiedzWidać, że jesteś dzieciak co siedzi w 50. 2t ma fajny sposób oddawania mocy? 125 w 2t mają do 7000 rpm od 1 do 6 koni! To nie jedzie, dużo pali, jest awaryjne i ma absurdalnie niską moc przez ponad połowę obrotów. Nigdy tych obsranych 2t.
OdpowiedzJakiego 2T miałeś? WSK? Przyrównaj silniki 2T i 4T z tych samych lat, np junaka i TS350, pojemność ta sama, różnica w mocy nie do opisania. Zalety silników 2T, to duża moc przy małej masie, prostota konstrukcji, szybka reakcja na gaz, 2T lubią obroty. U mnie wujek tez uważa że 4T to bóg, bo przyrównuje dzisiejsze 125 do starej WSK, nie biorąc pod uwagę przepaści technologicznej.
OdpowiedzWSK-a jest na czterosuwie ;)
OdpowiedzStaryyyy... Dobrze że mnie uświadomiłeś... Muszę szybko sprawdzić skuter sąsiada, moją kosę spalinową i iść do laryngologa...
Odpowiedzjebnąłeś jak łysy grzywką o kant kuli :D
Odpowiedzczo?
OdpowiedzJa doskonale zdaję sobie sprawę z zalet silników dwusuwowych jednak wiem też że mają minusy. Co do twojego pytania to miałem crossa yamaha 250 2t. A jeśli chodzi o ogół motocykli to porównując te dwie konstrukcje silników to jednak bardziej wolę mieć te kilka KM mniej z tej samej pojemności ale za to mieć silnik elastyczny, oddający moc w sposób możliwy do okiełznania, tani w zakupie, NIEZAWODNY, oszczędny, tańszy w naprawie, z przyjemnym pomrukiem niż skaczącego do gardła szczeniaczka którym jest 2T. Chodzi mi o jazdę motocyklem na co dzień bo jeśli komuś rzeczywiście zależy na maksymalizacji mocy w górnym zakresie obrotów w celu lepszej zabawy na torze to pewnie i tak wybierze 2T które będzie przez tydzień naprawiał a przez weekend jeździł.
OdpowiedzNie można porównywać WYCZYNOWEGO 2T do "miejskiego 4T. BO jeśli porównamy wyczynowe 2T do wyczynowego 4T to większość się zgodzi - koszty eksploatacji są mniejsze w 2T, na przykład remont silnika,
Odpowiedznie zla bzdrura jezdze ktm 300 2 t mialem 450 4t koszt samego tloka w 2 t to 500 w 4t to 1000 jak kleknie 4t to od 4 do 5 tys nie twoje w zaleznosci czy strzeli i uwali glowice w 2 t praktycznie nie mozliwe zatarcie koszt calkowitego remontu 2 tys takze nie wiesz o czym mowisz jesli chodzi o koszty jezdze caly rok i kosztuje mnie to paliwo i 2,3 tloki mniejsze zuzycie lancucha i hamulcow bo lzejszy od 4 t jedyne co wiecej to pali z 30 % wiecej od 4 t oleju tyle samo idzie do mieszanki co bys wymiej nial w 4 t ja jak swoj utopie w wodzie - strumieniu to ja wyleje i nic sie nie stanie w 4t koniec remoncik powiem ze jezdze enduro nie szose
Odpowiedz