Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 13
Pokaż wszystkie komentarzeCiekawe, że w Brazylii wszyscy jeżdżą na czystym etanolu i nic się nie psuje.
OdpowiedzCiekawe który koncern paliwowy sponsorował te badania ;) ... chyba dotknęło go zmniejszenie się rocznych przychodów ;)
OdpowiedzCiekawe który koncern paliwowy sponsorował te badania ;) ... chyba dotknęło go zmniejszenie się rocznych przychodów ;)
OdpowiedzCiekawe który koncern paliwowy sponsorował te badania ;) ... chyba dotknęło go zmniejszenie się rocznych przychodów ;)
OdpowiedzCiekawe który koncern paliwowy sponsorował te badania ;) ... chyba dotknęło go zmniejszenie się rocznych przychodów ;)
OdpowiedzCiekawe który koncern paliwowy sponsorował te badania ;) ... chyba dotknęło go zmniejszenie się rocznych przychodów ;)
OdpowiedzCiekawe który koncern paliwowy sponsorował te badania ;) ... chyba dotknęło go zmniejszenie się rocznych przychodów ;)
OdpowiedzWg Agrobiznesu w 2014r ani jeden litr polskiego etanoli nie poszedł na paliwa. Tylko niemiecki - tańszy. Więc jaka aktywacja terenów wiejskich? chyba niemieckich. A to że produkcja etanolu zwiększa CO2 to bzdura. Buraki, zboża to chyba rośliny zielone zamieniające CO2 na O2, czy nie?
OdpowiedzDziwne zimą dolewa się do zbiornika denaturat, żeby związał wodę, a denaturat to czysty etanol. Amerykańskie badania średnio są miarodajne, bo raczej bardziej niż pewne, że wynik będzie niekorzystny dla alkoholu. Producenci aut powinni przewidywać odporność przewodów paliwowych, uszczelek itp. na działanie etanolu. W firmie często używamy etanolu w instalacjach silikonowych i teflonowych, jakoś nie widzę skracania ich żywotności więc ktoś tu coś chrzani. W przemyśle przewody przesyłowe mają bazę z teflonu, silikonu, plastiku i specjalnych mieszanek gumowych i też wytrzymują kontakt z alkoholem, kwasami, itp. Na koniec to o co chodzi z tym zdjęciem motocykla żużlowego, przecież on chodzi na metanolu a nie etanolu?
OdpowiedzUSA - państwo starające się trzymać łapę na większości światowych złóż ropy przekonuje, że etanol dodawany do benzyny jest zły - AHA. Druga sprawa - degradacja struktury rolnictwa i wzrost cen żywności, to przez sadzenie roślin z których przemysłowo produkuje się metanol, a nie przez spekulacje funduszy inwestycyjnych i państw sztucznie regulujących ceny oraz produkcję rolną - AHA. Trzecia sprawa - CO2 - ludzie, przecież to jest DWUTLENEK WĘGLA, produkt wydzielany w nocy przez rośliny (gdy nbie ma światła i fotosyntezy) oraz przez organizmy żywe podczas oddychania, dodatkowo zasilany praktycznie codziennie przez pierdnięcie Matki Ziemi w postaci wybuchu któregoś z wulkanów. Tutaj chodzi tylko o pieniądze. ps: Nietrwałe silniki? - wyżyłowana jednostka zbudowana z gównolitu z trwałością ściśle obliczoną, żeby rozpadła się po zakończeniu gwarancji to świadoma i celowa polityka koncernów, a nie wpływ złego paliwa.
Odpowiedzdokładnie tak, tak jest teraz z żywotnością wszystkiego czemu np samochody ciężarowe mogą robić po milion km a osobówki nie bo robią tak jak piszesz ma tyle chodzić i tyle i nowy tak się kasa kreci
OdpowiedzBardzo dużo racji masz kolego.
OdpowiedzW Brazylii od lat jeżdżą na Etanolu (czystym, bez benzyny) i nic szczególnego się nie dzieje, całe to zamieszanie to nic innego jak walka konkurencyjna. A z mojej strony, jeszcze za komunizmu miałem nie ograniczony dostęp do denaturatu, mój 126p śmigał na czystym lub mieszanym jak złoto przez kilka miesięcy, jedyny "problem" to powłoka lodu na gaźniku w trakcie jazdy.
Odpowiedzod dawna niektórzy producenci samochodów zastrzegają, że przy - nawet niskich - poziomach zawartości biokomponentów w zatankowanym paliwie gwarancja na silnik nie obowiazuje
OdpowiedzKomunizm pełną gębą. Władza wie lepiej co jest dobre dla obywatela...
Odpowiedz